Οι επιπτώσεις από την κατάργηση των Προξενικών Λιμεναρχείων

Του Θανάση Λαμπρόπουλου

Την οριστική κατάργηση των 13 από τα 23 συνολικά Προξενικά Λιμεναρχεία στα οποία οι εκεί υπηρετούντες έχουν μοναδική αποστολή την εξυπηρέτηση καθ όλη την διάρκεια του 24ωρου ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν σε εμπορικά πλοία υπό ελληνική σημαία, αλλά και των ίδιων των πλοίων, καταργεί με προσωπική του εντολή για την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων ο ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης προκειμένου όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του να εξοικονομηθούν ετήσια οικονομικά οφέλη της τάξεως άνω των 800.000 ευρώ, χρήματα που θα χρησιμοποιηθούν για οτιδήποτε άλλο εκτός από τα “βερεσέδια”(νυχτερινά, υπερωρίες κ.α) των ένστολων ανδρών και γυναικών της Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Και για να είμαστε σαφείς και για να μην παρεξηγηθούμε από κανέναν κολλητό του κυρίου Υπουργού εμείς στο ZOUGLA PORT σας παραθέτουμε το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε και απέστειλε σε όλους τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους στο ΥΝΑ το αρμόδιο Γραφείο, και εσείς θα κρίνεται αν καταργούνται προξενικά Λιμεναρχεία η αναβαθμίζονται.

“Κατόπιν εντολής του ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προωθείται άμεσα η έκδοση Π.Δ που αφορούν την μείωση και αναδιάρθρωση των Προξενικών Λιμεναρχείων(Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων).Σκοπός της αναδιάρθρωσης είναι η μείωση του κόστους μέσω ανορθολογισμού των δαπανών καθώς και η αποτελεσματικότερη ανταπόκριση στις ανάγκες της Ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας σε διεθνές επίπεδο μέσω της σύστασης Λιμεναρχείων σε λιμάνια που καταγράφουν υψηλή ναυτιλιακή κίνηση.

Υπογραμμίζεται με την απόφαση του Υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προκύπτει ετήσιο οικονομικό όφελος της τάξεως άνω των 800.000 ευρώ, χρήματα που θα διατεθούν για την συντήρηση, επισκευή και αναβάθμιση των πλωτών μέσων καθώς και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού του Λ.Σ-ΑΛ.ΑΚΤ.
Στα πλαίσια της απόφασης καταργούνται από τα ήδη υπάρχοντα τα παρακάτω Προξενικά Λιμεναρχεία Αμβέρσας(Βέλγιο), Αμβούργου(Γερμανία), Βανκούβερ(Καναδάς), Βενετίας(Ιταλία), Κωνστάντζας(Ρουμνίας), Λατάκεια(Συρία), Μόντρεαλ(Καναδάς), Μπανταρ Αμπας(Ιράν), Μπουένος Άιρες (Αργεντινή), Οδησσού(Ουκρανίας), Σύδνεϋ (Αυστραλία), Χονγκ-Κονγκ και της Τεργέστης στην Ιταλία.”

Και βέβαια με την ίδια εντολή και τα ίδια Π.Δ ο ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ιδρύονται έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων σε λιμάνια αυξημένης ναυτιλιακής κίνησης και σπουδαιότητας για τα εθνικά συμφέροντα τα οποία θα είναι στην Βενεζουέλα, στο Μαϊάμι των ΗΠΑ,στο Ντουμπάι, στον Παναμά αλλά και το Περθ της Αυστραλίας.

Τέλος στο Δελτίο Τύπου του ΥΝΑ διευκρινίζεται ότι στην εντολή του υπουργού περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για παύση της λειτουργίας των υπό κατάργηση προξενικών λιμεναρχείων από την ημερομηνία λήξης της θητείας των ήδη υπηρετούντων σε αυτά προσωπικού.

Και βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που η Πολιτεία απαξιώνει το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ που είναι Σώμα Ασφάλειας και συγκροτημένο στρατιωτικά και σκοπό έχει τη φρούρηση, και τον έλεγχο των λιμανιών όλης της χώρας, των πάσης φύσεως λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων εκτός ναυστάθμων και ναυτικών οχυρών, την προστασία της αλιείας την διάσωση κινδυνευόντων στην θάλασσα την αντιμετώπιση εκτάκτων γεγονότων στην θαλάσσια συγκοινωνία, την ασφάλεια ναυσιπλοΐας, και γενικά τον έλεγχο των χωρικών υδάτων της Ελλάδας, και το οποίο ιδρύθηκε το 1919 με τον νόμο 1753.

Συνεχώς και χωρίς καμία διάκριση η ακόμα και ευαισθησία σε κάποιους ανώνυμους αλλά και επώνυμους ένστολους Λιμενικούς που κατά την διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου έδωσαν την ζωή τους για την Ελλάδα(και δεν είναι και λίγοι),η Πολιτεία και η εκάστοτε κυβέρνηση(ειδικά από το 2008 και μετά) έκαναν ότι είναι δυνατόν να διαλύσουν το Σώμα των 7000 περίπου ένστολων ανδρών και γυναικών, ενώ το 2011 άφησαν νηστικούς όλους τους υπηρετούντες στα Προξενικά Λιμεναρχεία, αφού επί 4 ολόκληρους μήνες δεν τους είχαν καταβάλλει τους μισθούς τους, με αποτέλεσμα κάποιοι εξ αυτών να βρεθούν να κοιμούνται σε φιλικά τους σπίτια αφού οι ιδιοκτήτες των σπιτιών τους τους έβγαλαν έξω μιας και δεν πλήρωναν το συμφωνηθέν ενοίκιο.

Το απαράδεκτο για την τότε Κυβέρνηση αλλά και την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Λ.Σ είχαν φέρει με ερώτηση τους στην Βουλή των Ελλήνων οι βουλευτές της Ν.Δ και μετέπειτα ΥΝΑ Πάνος Καμένος, και Κ.Μουσουρούλης, καθώς επίσης και Γιάννης Πλακιωτάκης, ενώ από τότε μέχρι και σήμερα δεκάδες είναι οι ερωτήσεις βουλευτών(όλων των κομμάτων) για την αθλία κατάσταση που έχει περιέλθει η ΕΛ.ΑΚΤ και οι υπηρετούντες σε αυτή.

Παρ όλα αυτά όλοι οι ΥΝΑ από τότε μέχρι και σήμερα απλά είτε Ποιούν την Νήσσα, είτε Σφυρίζουν Αδιάφορα, προσποιούμενοι ότι όλα γίνονται για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Λιμενικού, ενώ ουδείς μέχρι και σήμερα έχει σκύψει πάνω από τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν κυρίως ένστολοι με οικογένειες που υπηρετούν σε διάφορα μέρη της χώρας και δεν διαθέτουν δικό τους σπίτι, ενώ ανάλογα είναι και τα προβλήματα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όλων των υπηρετούντων στο Λ.Σ αφού τα περισσότερα από τα φαρμακεία της χώρας έχουν σταματήσει να χορηγούν φάρμακα στους έχοντες ανάγκη ένστολους.

Και βέβαια να τονίσουμε προς άπαντες ότι και σαφώς δεν είμαστε υπέρ της ανεξέλεγκτης λειτουργίας των ανά τον κόσμο Προξενικών Λιμεναρχείων, καθώς επίσης και με τον τρόπο επιλογής του προσωπικού που τα επανδρώνει για 4 περίπου χρόνια, αλλά είμαστε εντελώς και κάθετοι αντίθετοι με το ΚΗΡΡΥΣΩΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΣΩΜΕΝ.

Να τονισθεί δε ότι την κατάργηση των 13 προξενικών Λιμεναρχείων πρότεινε και εισηγήθηκε στον ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων, το οποίο απαρτίζεται από 10 και πλέον “χρυσοκλαράτους”(ανάμεσα τους ο Α/ΛΣ,οι δυο Υ/ΛΣ,ολοι οι υποναύαρχοι και όλοι οι κλαδάρχες).

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι κάποιοι εκ των υπηρετούντων(ονόματα δεν λέμε, αλλά υπάρχουν)ως Ναυτιλιακοί Ακόλουθοι αλλά και κάποιοι που υπηρετούσαν ως “γραμματείς και φαρισαίοι” είχαν και έχουν μετατρέψει τα Προξενικά Λιμεναρχεία σε επιχειρήσεις προς ΙΔΙΟΝ ΟΦΕΛΟΣ και δεν έκαναν τίποτα από όσα ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν.

Αλλά ποτέ μα Ποτέ κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη δεν κλείνεις Εδώ και Τώρα τα Προξενικά Λιμεναρχεία εκτός και αν έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου το κατάπτυστο κλείσιμο της ΕΡΤ, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο και για τον ναυτιλιακό ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ο οποίος καταργεί Λιμεναρχεία, Υπολιμεναρχεία, Λιμενικούς Σταθμούς αλλά και Λιμενικά Τμήματα, με το πρόσχημα της εξοικονόμησης χρημάτων, κάτι που όμως δεν αποκλείεται να ξεσηκώσει αντιδράσεις από τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες.

zougla.gr