»Ελληνογερμανική κόντρα» για τη χρηματοδότηση της Ναυτιλίας

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Επιφυλακτικές θα πρέπει να είναι οι τράπεζες όσο αφορά τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, σύμφωνα με τους Γερμανούς οι οποίοι το «φυσάνε και δεν κρυώνει» μετά την οικονομική καταστροφή που έπαθαν με την κατάρρευση της ναυλαγοράς εδώ και τέσσερα χρόνια. Οι Γερμανοί τραπεζικοί δεν είναι αισιόδοξοι για το μέλλον παρά την άνοδο της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου.

Όπως επεσήμαναν πρόσφατα στο Maritime Cyprus Conference εκπρόσωποι του γερμανικού τραπεζικού συστήματος, «οι τράπεζες με βάση τα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια σε συνδυασμό με τις προοπτικές άμεσης ανάπτυξης της ναυλαγοράς θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι προσεκτικές στη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών».

Αντιθέτως η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η πρόσφατη ανάκαμψη της αγοράς θα συνεχιστεί και δεν θα είναι παροδική και πως οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία θα έρθουν πιο κοντά στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία και ειδικότερα οι ευρωπαϊκές.

Έλληνες πλοιοκτήτες, για να δείξουν τη δύναμη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο έφεραν ως παράδειγμα τη συμμετοχή του Harvard University Fund σε κοινοπραξία με μεγάλη ελληνική εφοπλιστική οικογένεια όπου έχει κεφάλαιο 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

newmoney.gr

Τουρκικό λιμάνι αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία του Πειραιά

Μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να βρίσκεται καθ’ οδόν για την κατάκτηση σημαντικού μεριδίου στο διαμετακομιστικό εμπόριο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μετά τη συμφωνία με την Cosco για νέα επένδυση επέκτασης, ωστόσο, όπως σημειώνουν αναλυτές, ο δρόμος προς την κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν είναι.

Ειδικότερα, σε σχετική της έκθεση η Drewry Maritime Research επισημαίνει ότι ο Πειραιάς θα αντιμετωπίσει σύντομα ανταγωνισμό από την Τουρκία, όπου κατασκευάζεται νέο λιμάνι (Asyaport) σε περιοχή πλησίον της Αλικαρνασσού στη θάλασσα του Μαρμαρά, η πρώτη φάση του οποίου θα παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ετησίως. Το νέο λιμάνι θα είναι λειτουργικό σε περίπου 12-18 μήνες από σήμερα.

Σημαίνοντα ρόλο στην εν λόγω επένδυση διαδραματίζει η ελβετικών συμφερόντων Mediterranean Shipping Company (MSC), δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες του Πειραιά και ιδίως της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco στην ελληνική αγορά.

Η MSC ελέγχει το 70% του νέου λιμανιού, μέσω του λιμενικού της «βραχίονα», της Terminal Investment Ltd. Επιπλέον, έχει δεσμευτεί να φέρει συνολικά 500.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως, μέγεθος που ισοδυναμεί με το 50% της δυναμικότητας του νέου λιμανιού στην πρώτη φάση της ανάπτυξής του (1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως).

Εκ των πραγμάτων, η εξέλιξη αυτή γεννά ερωτήματα αναφορικά με το κατά πόσο η MSC θα εξακολουθήσει να προτιμά τον Πειραιά ή αν θα επιλέξει το νέο λιμάνι της Τουρκίας για τις ανάγκες της. Σύμφωνα με την Drewry, εν πολλοίς αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις με τη ΣΕΠ και τη στάση των Κινέζων αναφορικά με επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η διάρκεια της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, όπως επίσης και το αν θα θέσουν ή όχι όρο για έναν ελάχιστο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα πρέπει να φέρνει η MSC στον Πειραιά.

Στο πλαίσιο αυτό, όμως, η Drewry επισημαίνει και την ευελιξία που διατηρούν οι μεγάλοι όμιλοι θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, όπως η MSC, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διοχετεύουν την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που αφορούν σε διαμετακομιστικό εμπόριο από το ένα λιμάνι της Μεσογείου σε κάποιο άλλο, ανάλογα με το εκάστοτε συμφέρον τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ίδιο το λιμάνι του Πειραιά, όπου οι απεργιακές κινητοποιήσεις του 2008 είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εμπορευματοκιβωτίων από τα 1,37 εκατ. το 2007 σε μόλις 430.000. Ο λόγος ήταν ότι η MSC μετέφερε την κίνησή της από τον Πειραιά στο ιταλικό λιμάνι της Τζιόια Τάουρο στη νότια Ιταλία. Με την εξομάλυνση της κατάστασης και κυρίως με την εγκατάσταση της Cosco στο λιμάνι, η MSC αλλά και η Evergreen επέστρεψαν στον Πειραιά, φτάνοντας, το 2012, να συμβάλουν κατά 35% και 34% αντίστοιχα στη συνολική κίνηση εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ.

Αυτή ακριβώς η δυνατότητα των μεγάλων εταιρειών να μετακινούνται από λιμάνι σε λιμάνι, σε συνδυασμό με το νέο τουρκικό λιμάνι, που έχει σχεδιαστεί ως διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος με ετήσια δυναμικότητα 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων στην τελική του φάση, αναμένεται να υπονομεύσουν τη διαπραγματευτική ικανότητα της ΣΕΠ στο μέλλον, στην προσπάθεια των Κινέζων να προσελκύσουν μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΣΕΠ αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, ιδίως ενόψει των σχεδίων περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά. Η νέα επένδυση για τη δημιουργία ενός ακόμη προβλήτα στο δυτικό τμήμα του σημερινού προβλήτα ΙΙΙ θα οδηγήσει στην εκτόξευση της ετήσιας δυναμικότητας του Πειραιά σε πάνω από 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα.

kathimerini.gr

Συνέλαβαν τον εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη‏ για ξέπλυμα χρήματος και υπεξαίρεση

Ανδρες της ΕΛ.ΑΣ συνέλαβαν τον εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη με ένταλμα σύλληψης που είχε εκδοθεί σε βάρος του για λαθρεμπόριο πετρελαίου, ξέπλυμα χρήματος και υπεξαίρεση μέσω της τράπεζας FFB της οποίας ήταν ιδιοκτήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αστυνομία πραγματοποίησε μεγάλη επιχείρηση στην οικία του για να τον εντοπίσουν και να τον συλλάβουν. Μετά τη σύλληψή του ο εφοπλιστής οδηγήθηκε στη ΓΑΔΑ.

Το ποσό για το οποίο ελέγχεται ο κ. Ρέστης φέρεται να φτάνει τα 5,8 δισ. ευρώ (!), ενώ για την ίδια υπόθεση αναζητούνται άλλοι τρεις εμπλεκόμενοι.

O B.Ρέστης είναι μεγαλομέτοχος του εκδοτικού συγκροτήματος ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και κατέχει επίσης σημαντικό μέρος των μετοχών του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη (ΔΟΛ) δηλαδή των εφημερίδων ΝΕΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ κλπ και των αντίστοιχων ιστοτόπων τους. Ο εφοπλιστής κατέχει το 40% των μετοχών της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» και συνακόλουθα στο protothema.gr, μπήκε και στο δ.σ. της εταιρείας που εκδίδει την κυριακάτικη εφημερίδα.

Πριν από ένα χρόνο είχε επιβληθεί από τις φορολογικές αρχές μια διοικητική ποινή 31 εκατομμυρίων ευρώ, στην εταιρεία FANTOM που ανήκει στον Όμιλο Ρέστη. Η ποινή αφορά πράξεις και παρατυπίες που αφορούν τον κατασκευαστή εταιρείας ακινήτων ιδιοκτησίας του ομίλου Ρέστη.

Ο όμιλος υποστήριξε ότι αυτές οι πράξεις πραγματοποιήθηκαν πριν από την συμμετοχική ή διοικητική εμπλοκή του Ομίλου στην ως άνω εταιρία.

Πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal τον κατηγορούσε για επιχειρηματικές κινήσεις που παραβιάζουν τις διεθνείς κυρώσεις και τις απαγορεύσεις που έχει επιβάλλει ο ΟΗΕ στην διακίνηση του ιρανικού πετρελαίου και συνακόλουθα για λαθρεμπόριο πετρελαίου βάσει των στοιχείων που είχε παρουσιάσει η μη κυβερνητική οργάνωση United Against Nuclear Iran.

Αποτέλεσμα, κατά την εφημερίδα, ήταν να έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε βάρος του από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.

Ο Β.Ρέστης έχει να επιδείξει μια τεράστια δραστηριότητα που ξεκινά από τη ναυτιλία και απλώνεται στο real estate, τα μίντια και την τραπεζική, με σημαντικές επενδύσεις σε όλους αυτούς τους τομείς.

Κατέκτησε τον Ιανουάριο του 2006 το βραβείο των Lloyd’s List Awards ως ιδιοκτήτης της κορυφαίας εταιρείας φορτηγών πλοίων στον κόσμο.

defencenet.gr

Στη Βουλή το θέμα με τις παράνομες άδειες αλιείας και πλόων

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αρνείται να διευθετήσει το θέμα των πολιτών που έπεσαν θύματα απάτης πρώην στελεχών του Λιμεναρχείου Ραφήνας, σχετικά με την έκδοση αδειών αλιείας ή πλόων έναντι αμοιβής, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Πάντζας και Θ. Δρίτσας, με ερώτησή τους στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.

Στο συγκεκριμένο λιμεναρχείο ανήκουν περίπου 15.000 σκάφη και, όπως αναφέρουν οι δύο βουλευτές, οι ιδιοκτήτες των σκαφών που εξαπατήθηκαν, ενώ είχαν καταβάλει χρήματα για μεταβιβάσεις ή ανανεώσεις αδειών, λάμβαναν έγγραφα σε χαρτί Α4 και όχι τα ανάλογα επίσημα βιβλιάρια.

Η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας έχει δώσει οδηγίες προς το κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας στις περιπτώσεις ατόμων που προκύπτει ότι έχουν κατατεθεί έγγραφα, αλλά λείπουν από το σχετικό φάκελο, να γίνει προσπάθεια ανασύστασής του και να προβούν στην ικανοποίηση του αιτήματος του πολίτη.

Μάλιστα, τόνισαν ότι στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει ότι έχει γίνει κατάθεση σχετικού δικαιολογητικού για το θέμα (εφορία, δήμος κ.λπ.), τότε οι πολίτες θα πρέπει να προχωρούν σε μηνύσεις εναντίον των υπευθύνων και να υποβάλουν νέο αίτημά τους για χορήγηση άδειας πλόων ή αλιείας.

Σύμφωνα με το Λιμενικό, για την εν λόγω υπόθεση έχουν γίνει πολλές μηνύσεις πολιτών εναντίον των υπευθύνων, ενώ σε αυτήν εμπλέκονται δέκα στελέχη του Λιμενικού, εκ των οποίων το ένα έχει ήδη τεθεί σε διαθεσιμότητα, τέσσερα έχουν ήδη απομακρυνθεί, ενώ τα υπόλοιπα πέντε παραπέμφθηκαν στο αρμόδιο Ανακριτικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει εάν υπάρχει λόγος να αποταχθούν για πράξεις που θίγουν την τιμή, την αξιοπρέπεια και την υπόληψη του στρατιωτικού ή το κύρος του Σώματος ή μαρτυρούν έλλειψη ακεραιότητας και διαφθορά χαρακτήρα.

dealnews.gr

Συνελήφθη ο πλοίαρχος του ΕΓ/ΟΓ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ»

Χθες το μεσημέρι ενημερώθηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» Ν. Μυτιλήνης 36, ότι το πλοίο, λόγω μη έγκαιρης παράδοσης καυσίμων σε αυτό, τροποποιούσε το δρομολόγιό του με αναχώρηση την 23:59 αντί της προγραμματισμένης 15:00.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» ο οποίος με εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των υπαιτίων.

Το πλοίο απέπλευσε στις 23:58 χθες με 296 επιβάτες και 58 οχήματα προς εκτέλεση του εγκεκριμένου δρομολογίου του για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και Σάμο.

zougla.gr

Προσάραξη Τ/Χ σκάφους

Μεσημβρινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κυπαρισσίας, για ύπαρξη προσαραγμένου Τ/Χ σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή Τερψιθέας Δ.Τριφυλίας.

Άμεσα στο σημείο μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, όπου διαπίστωσαν πως επρόκειτο για Τ/Χ σκάφος άνευ διακριτικών, το οποίο βρισκόταν προσαραγμένο επί της ανωτέρω παραλίας, χωρίς επιβαίνοντες.

Από προσωπικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ έγιναν έρευνες στην ευρύτερη περιοχή για τον εντοπισμό τυχόν επιβαινόντων με αρνητικά αποτελέσματα.

Προανάκριση, διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Κυπαρισσίας, ενώ από την προσάραξη δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

hcg.gr

Ο κατήφορος της ακτοπλοΐας συνεχίζεται….

– Η επιβατική κίνηση στο Αιγαίο μειώθηκε 22,5%

– Στο 28,20% η πτώση στην Αδριατική

Σημαντική πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης κατέγραψαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε όλες τις γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού και το 2012, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται ο κατήφορος που ξεκίνησε το 2009, πρώτη χρονιά της οικονομικής κρίσης.

Από το 2009 μέχρι και το τέλος του 2012, χάθηκαν συνολικά για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες περισσότεροι από 2,5 εκατ. επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής.

Η κατάσταση αυτή έχει επιπτώσεις, όπως είναι φυσικό, στα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και στην απασχόληση των ναυτικών αφού μία πτώση της κίνησης οδηγεί σε μείωση των δρομολογίων και μείωση του αριθμού των απασχολούμενων. Σε αυτές τις απώλειες, όμως, πρέπει να προσθέσουμε και τις αντίστοιχες των γραμμών της Αδριατικής για να έχουμε μία πλήρη εικόνα της δραματικής μείωσης της κίνησης που έφερε η οικονομική κρίση στη χώρα μας.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το 2012, η πτώση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές από τον Πειραιά σε όλο το Αιγαίο (πλην Αργοσαρωνικού) παρουσίασε μείωση κατά 13,10% σε σύγκριση με το 2011. Όμως σε σύγκριση με το 2009 (πρώτο έτος της κρίσης) η μείωση φθάνει το 22,5%.

Από την πτώση της κίνησης δεν διασώθηκαν το 2012 ούτε οι γραμμές των Κυκλάδων όπου παραδοσιακά η κίνηση ήταν ικανοποιητική άλλες χρονιές. Η πτώση που εμφάνισαν ξεκινά από 10% και φθάνει μέχρι και 22%.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία τη μεγαλύτερη πτώση της επιβατικής κίνησης παρουσιάζει η γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μυκονος που ξεπερνά ελαφρώς το 22% και ακολουθεί η γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο με 19,25%. Τη μικρότερη πτώση παρουσιάζει η γραμμή από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες (8,10%).

Στη μεταφορά ΙΧ η πτώση το 2012 σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος φθάνει το 17,70%, ενώ στα φορτηγά το 8,45%. Αντιστοίχως στο διάστημα 2009-2012 η πτώση της μεταφορικής κίνησης στα ΙΧ είναι 27,88% και στα φορτηγά 15% περίπου.

Αυτό σημαίνει ότι στο διάστημα αυτό χάθηκαν για την ακτοπλοΐα πάνω από 2 εκατ. επιβάτες, περίπου 400.000 ΙΧ και 60.000 φορτηγά.

Στην Αδριατική

Πολύ χειρότερη είναι η εικόνα στις γραμμές της Αδριατικής όπου φαίνεται να υπήρξε πραγματική «στάση εμπορίου».

Η πτώση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής (Ελλάδα-Ιταλία) είναι στα επίπεδα του 28,20%, ενώ η κίνηση ΙΧ μειώθηκε κατά 28,86% και των φορτηγών κατά 11,25%.

Επίσης από το 2009 μέχρι το τέλος του 2012 η επιβατική κίνηση στην Αδριατική έχει μειωθεί κατά 39,20%, η κίνηση των ΙΧ κατά 34,10% και των φορτηγών κατά 20,95%. Με άλλα λόγια περίπου 80.000 φορτηγά, 45.000 ΙΧ και περίπου 500.000 επιβάτες.

Στο μεταξύ, για σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στις γραμμές της Αδριατικής οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες όπως και Ελληνες μεταφορείς, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, καθώς αλλοδαπές εταιρείες με σημαίες γειτονικών χωρών, ευνοούμενες από θεσμικές ρυθμίσεις στις χώρες τους, λειτουργούν από πλεονεκτική θέση έναντι των ελληνικών εταιρειών, τονίζει ο Σύνδεσμος. Επιπρόσθετα ο ΕΕΣΥΜ αναφέρεται στα υψηλά πετρελαϊκά κόστη, τα οποία έχουν εκτοξευτεί, αναγκάζοντας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε διατήρηση υψηλών τιμολογίων και μείωση ταχυτήτων πλεύσης για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Ακόμα και έτσι, όμως, προσθέτει ο Σύνδεσμος, οι εταιρείες, δεν κατορθώνουν να καλύψουν τα έξοδά τους, ακόμα και σε πλήρως έμφορτο ταξίδι.

Παράλληλα, οι Έλληνες μεταφορείς θεωρούν το κόστος ταξιδιού από και προς την Ιταλία ιδιαίτερα υψηλό για τα σημερινά δεδομένα, και αδυνατούν να το ενσωματώσουν στους τρέχοντες ναύλους. Η κατάσταση αυτή οδηγεί τους εμπλεκόμενους (ναυτιλιακές εταιρείες και μεταφορείς) σε συνεχή συσσώρευση ζημιογόνων αποτελεσμάτων, γεγονός που δεν επιτρέπει καμία αισιοδοξία για το μέλλον.

Ανάληψη πρωτοβουλιών

Ο ΕΕΣΥΜ ζητεί την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά των ελληνικών αρχών και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τίθεται σε αμφιβολία η ικανότητα ελληνικών εταιρειών να συνεχίσουν να λειτουργούν στις γραμμές της Αδριατικής και των Ελλήνων μεταφορέων να χρησιμοποιούν την Αδριατική οδό, λόγω υψηλού κόστους.

naftemporiki.gr

Συνεχίστηκε η μείωση του ρυθμού των ‘διαλύσεων»

Συνεχίστηκε η μείωση του ρυθμού των διαλύσεων και την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η εορταστική περίοδος είναι προ των πυλών ενώ ταυτόχρονα τα γνωστά προβλήματα στην Ινδία
σχετικά με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να συνεχίζουν να υφίστανται.

 Οι ανταγωνίστριες χώρες, Πακιστάν και Μπαγκλαντές, έχουν βγει στην αγορά για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, αλλά η προσφορά είναι μειωμένη ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια, ενώ η Κίνα είναι πρόθυμη να αγοράσει, ανεξαρτήτως τομέα και τονάζ.

Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα είναι μειωμένη, στο σύνολο του χρόνου έσπασε ρεκόρ διαλύσεων. Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για τον τομέα των διαλύσεων στην Ινδία είναι η πορεία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου αλλά την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε κάποια κλεισίματα να γίνονται βασιζόμενα σε σπέκουλα και σε προσδοκίες πως η αγορά θα βελτιωθεί.

Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενο τα
προβλήματα στην Ινδία αλλά και αυτό είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη προσφοράς από
δεξαμενόπλοια και όπως όλα δείχνουν τις επόμενες εβδομάδες θα ξεπεράσει την Ινδία ακόμη και σε πλοία ξηρού φορτίου.

Το Μπαγκλαντές, δραστηριοποιήθηκε επιλεκτικά στην αγορά αγοράζοντας πλοία μεγαλύτερου
τονάζ, αγνοώντας πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να τα είχαν αγοράσει σε αρκετά ελκυστικές τιμές. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι Cash Buyers δεν προχωράνε σε αγορές πριν να έχουν δεσμεύσει τον End Buyer για την αγορά, ενώ οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις λόγω της δυσκολίας για έκδοση των L/Cs από τις τράπεζες.

Η Κίνα, συνεχίζει να προσφέρει υψηλές τιμές και είναι πρόθυμη να αγοράσει οποιοδήποτε τύπο πλοίων. Υπάρχουν μάλιστα και περιπτώσεις όπου έκλεισε πλοία σε υψηλότερες τιμές ακόμη και αυτές από της Ινδίας σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αφού όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 679,195 DWT εκ των οποίων περίπου το 73% (495,623 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (39,512 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (144,060) Containers και Reefers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν σχεδόν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

Ινδία: Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 380 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

ΠΗΓΗ

Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Σύσκεψη για τη ρύθμιση του δεύτερου εκπαιδευτικού ταξιδιού

Σύσκεψη με θέμα ο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με δεκάδες σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι δεν βρίσκουν εδώ και δύο χρόνια πλοίο να κάνουν το δεύτερο εκπαιδευτικό τους ταξίδι και κινδυνεύουν να διαγραφούν απο τις σχολές τους, θα έχει στις 11 το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης με το Προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και με τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Αυτό που θα συζητηθεί στη συνάντηση σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να βρεθεί κάποιος τρόπος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, προκειμένου οι σπουδαστές να μη διαγραφούν απο τις σχολές τους. Οι σπουδαστές στη διάρκεια των δύο ετών της φοίτησής τους πραγματοποιούν δύο εκπαιδευτικά ταξίδια ωστόσο στο πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες επιδοτούνται. Σύμφωνα με το νόμο 4072/2012 άρθρο 225…

ΠΗΓΗ