Ποιός είναι ο εφοπλιστής που φοροδιαφεύγει με τις πλάτες των κυβερνήσεων?

Επί σειρά ετών και με την ανοχή των κυβερνήσεων από τότε μέχρι και σήμερα, έχει θαφτεί πόρισμα του ΣΔΟΕ για φοροδιαφυγή που αγγίζει τα 70εκ. ευρώ, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τρισέλιδο πόρισμα του ΣΔΟΕ, ο φοροφυγάς, κρύβεται πίσω από δεκάδες υπεράκτιες εταιρείες.

Ο λόγος για έναν από τους 10 κορυφαίους εφοπλιστές της χώρας μας, Γιώργο Προκοπίου.

Η κολόνια… κρατάει χρόνια και συγκεκριμένα από εποχής πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου, όταν Γενικός Γραμματέας του ΣΔΟΕ ήταν ακόμα ο Γιάννης Καπελέρης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ που υπογράφει ο Ευάγγελος Καραμάνος, ο εφοπλιστής, Γ. Προκοπίου, είχε φοροδιαφύγει κατά 70 εκ ευρώ.

Ταυτόχρονα, επίσης σύμφωνα με το τρισέλιδο πόρισμα, πίσω από δεκάδες υπεράκτιες εταιρείες, ως διαχειριστής, εμφανιζόταν, στενός συνεργάτης και υπάλληλος του εφοπλιστή σε άλλες τους εταιρείες.

Πρόκειται για ένα πόρισμα που μέχρι σήμερα, θάβεται διαρκώς.

Λίγες ημέρες πριν, το θέμα έφτασε στην Βουλή, μετά από ερώτηση του ανεξάρτητου Βουλευτή Αχαϊάς, Νίκου Νικολόπουλου.

Πλέον το θέμα βρίσκεται στα χέρια της σημερινής κυβέρνησης, η οποία κλίνεται να τηρήσει τα νόμιμα, ειδικά σε μια εποχή που οι φυλακές γεμίζουν μικρομεσαίους επιχειρηματίες και μη που δεν αποφεύγουν να πληρώσουν, αλλά δυστυχώς, δεν έχουν για να το πράξουν.

toxrima.gr

«Επίθεση» των Γερμανών στους Έλληνες εφοπλιστές

Η προκλητική φορολογική ασυλία των Ελλήνων εφοπλιστών έχει ξεπεράσει τα όρια της χώρας και πλέον συζητείται σε διεθνές επίπεδο την ώρα που ο ελληνικός λαός δοκιμάζεται από τα σκληρά μέτρα των Μνημονίων.

Με νέο άρθρο της αναφέρεται στη χώρα μας η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung και πιο συγκεκριμένα στο νέο πακέτο βοήθειας, επισημαίνοντας παράλληλα πως ενώ τα μέτρα «βαραίνουν» τον ελληνικό λαό, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν προνόμια από την ελληνική κυβέρνηση.

Δεν πρόκειται φυσικά για κάποιο άλλο θέμα, από την προκλητική φορολογική ασυλία που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, την ώρα που ο λαός στενάζει υπό τα σκληρά μέτρα των διαδοχικών Μνημονίων.

Η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια από την ελληνική κυβέρνηση η οποία, όπως αναφέρει, «ήρθε σε συμφωνία τον Ιούλιο με τους εφοπλιστές, οι οποίοι τα επόμενα χρόνια θα πληρώνουν διπλάσιους φόρους αντί των σημερινών 140 εκ. ευρώ ετησίως. Όπως και σε άλλες χώρες της ΕΕ, οι εφοπλιστές στην Ελλάδα απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια, γιατί τα πλοία φορολογούνται συνολικά για το τονάζ, με αποτέλεσμα η τελική επιβάρυνση να είναι μικρή».

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό θα πρέπει να τελειώσουν τα παραμύθια με τις εθελοντικές εισφορές και η ελληνική κυβέρνηση να φορολογήσει του Έλληνες εφοπλιστές ΚΑΝΟΝΙΚΑ.

newsbomb.gr

«Απαλλάσσουν» τους εφοπλιστές από την εισφορά αλληλεγγύης

Απαλλάσσουν τους εφοπλιστές από την εισφορά αλληλεγγύης με εγκύκλιο του γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων Χ. Θεοχάρη. Την στιγμή που ακόμη και οι ανάπηροι, άνεργοι και συνταξιούχοι πληρώνουν εισφορά αλληλεγγύης, το υπουργείο Οικονομικών έκρινε πώς όσοι ασχολούνται με τη ναυτιλία βρίσκονται σε… εξαθλίωση και δεν μπορούν να πληρώσουν.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του κ. Θεοχάρη, βάσει του Ν. 4141/2013 προβλέπεται, η επιβολή φόρου 10% στα μερίσματα που εισπράττει φυσικό πρόσωπο φορολογικός κάτοικος Ελλάδος από αλλοδαπή επιχείρηση οποιουδήποτε τύπου ή μορφής που διατηρεί γραφεία ή υποκαταστήματα εγκατεστημένα και ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία άνω των 500 κ.ο.χ., εξαιρουμένων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιρειών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις ως άνω δραστηριότητες.

Ο φόρος αυτός επιβάλλεται στα μερίσματα που καταβάλλονται ή πιστώνονται από τη διαχειριστική χρήση 2012 και μετά (οικ. έτος 2013).

Με την επιβολή του ως άνω φόρου μερισμάτων 10% εξαντλείται κάθε άλλη φορολογική υποχρέωση του δικαιούχου φυσικού προσώπου και, ως εκ τούτου, απαλλάσσεται ο ίδιος για το εισόδημα αυτό, από οποιοδήποτε άλλο φόρο, τέλος και από οιαδήποτε άλλη έκτακτη ή ειδική εισφορά όπως είναι και η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, από την ημερομηνία ισχύος της διάταξης επιβολής της εισφοράς. Μάλιστα, ο φόρος 10% κατ΄εξαίρεση δεν δηλώνεται σε κανένα κωδικό της δήλωσης (Έντυπο Ε1).

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εν λόγω απαλλαγή είναι η καταβολή του φόρου μερισμάτων πριν την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων των φυσικών προσώπων.

Πρόκειται για απίστευτες καταστάσεις, οι οποίες συνηγορούν στο ότι η κυβέρνηση τα δίνει όλα στο κεφάλαιο, ενώ βάζει φυλακή οφειλέτες για μερικά ευρώ και τους κατάσχει τα σπίτια και τις περιουσίες.

defencenet.gr

Σειρά συναντήσεων για την αξιοποίηση των λιμένων έχει ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Σειρά συνάντησεων με βασικό αντικείμενο την αξιοποίηση των λιμένων της χώρας είχε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, εν όψει και της επίσημης επίσκεψης του προέδρου του ομίλου COSCO Γουέι Τζιαφού στο Νέο Ικόνιο.

Ο υπουργός είχε σύσκεψη με τον πρόεδρο του ΟΛΠ ΟΛΠ-0,17% Γιώργο Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννη Εμίρη παρουσία εκπροσώπου του πρωθυπουργού, ενώ το πρωί είχε ανάλογη συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ ήταν υποχρεωμένο να παρουσιάσει τη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ζήτησε και πήρε παράταση και τελικά υπέβαλε τη σχετική μελέτη στο Μέγαρο Μαξίμου και την τρόικα στις αρχές Μαΐου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιο Σταυρίδη, μέχρι τέλος Ιουλίου, το Ταμείο θα παρουσιάσει την τελική του πρόταση, αν δηλαδή προκρίνει πώληση μετοχών η παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε επαφές που είχε ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης την Παρασκευή στις Βρυξέλλες στην επιτροπή Ανταγωνισμού, αναφορικά με το θέμα της διερεύνησης για τυχόν κρατική ενίσχυση στην COSCO, διαφαίνεται ότι το θέμα κλείνει, μετά τις πειστικές εξηγήσεις της ελληνικής πλευράς.

Αυτό που παραμένει ανοιχτό είναι το θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO. Συγκεκριμένα, η κινεζική πλευρά ζητεί την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει η COSCO στον ΟΛΠ με αντάλλαγμα την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα 4.

Ο προβλήτας 3 που εγκαινιάζεται το απόγευμα από τον Πρωθυπουργό παρουσία του προέδρου του ομίλου COSCO Γουέι Τζιαφού, χωρίζεται στο ανατολικό κομμάτι, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώνεται και προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης ως μία από τις υποχρεώσεις της ΣΕΠ ΑΕ και στο δυτικό που δεν προβλεπόταν στη σύμβαση και για να κατασκευαστεί πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός.

Σε ανακοίνωση της, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της COSCO ερωτά αν αληθεύει ότι η μητρική εταιρεία ανακοίνωσε το 2012 ζημιές 2 δισ. δολαρίων και για το 2011 ζημιές ύψους 1,7 δισ. δολαρίων. Εκφράζει επίσης την απορία γιατί γινονται εγκαίνια «σε έναν ημιτελή προβλήτα που δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από το 2015».

Η ΟΜΥΛΕ μαζί με την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και τον Σύνδεσμο Αρχιεργατών – Εποπτών ΟΛΠ προχώρησαν εν όψει των γενικών συνελεύσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ, ΟΛΘ-0,44% σε στάσεις εργασίας από τις 12:00 ως τις 19:00, με αίτημα να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.

naftemporiki.gr

Ο Κωστής Μουσουρούλης στη Γαλλία

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, μετέβη στη Γαλλία, μετά από πρόσκληση του Υπουργού Μεταφορών, Θαλάσσης και Αλιείας, Φρεντερίκ Κιουβιγιέ.

Μετά την πρόσφατη συνάντηση με τους ομολόγους του Υπουργούς της Κύπρου και της Μάλτας στην Αθήνα, η συνάντηση του κ. Μουσουρούλη με τον ομόλογό του Υπουργό της Γαλλίας είναι η τρίτη στο πλαίσιο της προετοιμασίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την ελληνική προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Οι κ. Μουσουρούλης και Κιουβιγιέ συζήτησαν επί των προτεραιοτήτων της επικείμενης ελληνικής προεδρίας, αντάλλαξαν απόψεις επί θεμάτων ναυτιλιακής πολιτικής και θαλασσίων μεταφορών και εξέτασαν την περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας – Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας στο πλαίσιο της Ε.Ε. και των διεθνών οργανισμών. Στη συνάντηση, μεταξύ άλλων, επιβεβαιώθηκε η κοινή προσέγγιση των δύο χωρών σε θέματα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στη Μεσόγειο.

Ο κ. Μουσουρούλης παρέστη την Παρασκευή στη Ρουέν στην εκδήλωση για την παρουσίαση της εθνικής λιμενικής στρατηγικής της γαλλικής κυβέρνησης. Στο περιθώριο της εκδήλωσης, συναντήθηκε με τον Γάλλο Υπουργό Εξωτερικών, Λοράν Φαμπιούς, με τον οποίο συζήτησαν θέματα διμερούς ενδιαφέροντος.

Ο κ. Μουσουρούλης επισκέφθηκε επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι για εμπορευματοκιβώτια της Γαλλίας, στη Χάβρη, ένα ναυπηγείο της περιοχής, καθώς και το κέντρο διαχείρισης θαλάσσιας κυκλοφορίας στη Μάγχη.

«Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική και γόνιμη συνάντηση με τον Υπουργό κ. Κουβιγιέ, που σφυρηλατεί ακόμα περισσότερο τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, αλλά και μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών με μεγάλη παράδοση στις θαλάσσιες μεταφορές και στη θαλάσσια οικονομία», δήλωσε ο κ. Μουσουρούλης σε Γάλλους δημοσιογράφους, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον κ. Κιουβιγιέ.

«Είχα επίσης την ευκαιρία να ενημερωθώ αναλυτικά για τη μεταρρύθμιση του λιμενικού συστήματος, αλλά και να δω εκ του σύνεγγυς τον τρόπο λειτουργίας σημαντικών λιμανιών και ναυπηγείων. Η Ελλάδα ξεκινά μια πολύ σημαντική διαδικασία αποκρατικοποιήσεων των μεγάλων μας λιμένων, μέσα από την οποία δεν θέλουμε μόνο να προσπορίσουμε οικονομικά οφέλη, αλλά και να καταστήσουμε τα λιμάνια μας οχήματα ανάπτυξης για την εθνική και την τοπική οικονομία», πρόσθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.

portnet.gr

»Ανατροπή» καταμαράν στην Κυλλήνη

Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Κυλλήνης, για περιστατικό ανατροπής καταμαράν με τρεις (03) αλλοδαπούς επιβαίνοντες στη θαλάσσια περιοχή 2 ν.μ. νότια από ακρωτήρι «ΑΡΚΟΥΔΙ» (Στενό Ζακύνθου-Κυλλήνης).

Άμεσα προς παροχή συνδρομής απέπλευσε πλωτό περιπολικό Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και το Α/Κ σκάφος «ΜΑΡΑΚΙ» Ν.Κ. 310, με τη συνδρομή του οποίου περισυνελέχθησαν από τη θάλασσα οι τρεις (03) αλλοδαποί, καλά στην υγεία τους.

Το καταμαράν ρυμουλκήθηκε με ασφάλεια στο λιμένα Κυλλήνης από το ανωτέρω Α/Κ και ανελκύστηκε με τη συνδρομή περονοφόρου οχήματος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Κυλλήνης.

hcg.gr

Θάνατος ναυτικού

Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας, από τον πλοηγό του Δ/Ξ πλοίου «EVIANPETROLI» Ν.Π. 11358 που βρίσκεται στην ράδα της Ελευσίνας, ότι μέλος του πληρώματος του ανωτέρω πλοίου έπεσε στην θάλασσα ενώ βρισκόταν στη Λάντζα «ΒΑΓΓΕΛΙΩ» Ν.Π. 2249.

Πρόκειται για 57χρονο με ειδικότητα μάγειρα, ο οποίος ανασύρθηκε από τον κυβερνήτη της Λάντζας, τον πλοηγό και από ένα μέλος του πληρώματος και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Ελευσίνας όπου τον παρέλαβε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και τον μετέφερε στο «ΘΡΙΑΣΙΟ» Νοσοκομείο Ελευσίνας .

Προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής μετέβησαν στο «ΘΡΙΑΣΙΟ» όπου τους γνωστοποιήθηκε ο θάνατος του ανωτέρω ναυτικού, ο οποίος πρόκειται να μεταφερθεί στο Νεκροτομείο Αθηνών για διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας.

hcg.gr

Μυτιλήνη: Ανεύρεση πτώματος

Ενημερώθηκε σήμερα, η Λιμενική Αρχή Μυτιλήνης, για εντοπισμό πτώματος από αλιευτικό σκάφος στη θαλάσσια περιοχή άκρας «ΠΑΛΗΟΥ» στη Μυτιλήνη.

Άμεσα προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής με πλωτό περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μετέβησαν στο σημείο, όπου διαπίστωσαν την ύπαρξη, πτώματος ανδρός αγνώστων λοιπών στοιχείων σε προχωρημένη σήψη, το οποίο και περισυνέλεξαν.

Η σορός μεταφέρθηκε στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία του Γ.Ν. Νοσοκομείο Μυτιλήνης «ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ» για τη διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης.

ΠΗΓΗ

Κραυγή αγωνίας από τον Αρχηγό του ΓΕΝ

O αρχηγός του ΓΕΝ, αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης έκανε λόγο για δυσανάλογες περικοπές στις Ένοπλες Δυνάμεις και εξέφρασε την ανησυχία του ότι αν συνεχιστούν, στο μέλλον είναι πιθανό να επηρεαστεί η επιχειρησιακή ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού.

«Η πατρίδα μας ευρίσκεται σε δύσκολη θέση και όλοι οι Έλληνες υποφέρουν οικονομικά, συνεπώς από τα οικονομικά μέτρα δεν μπορεί να εξαιρεθεί το προσωπικό του ΠΝ. Το θέμα όμως είναι αυτά τα μέτρα να είναι δίκαια» λέει χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της λιτότητας δήλωσε ότι «το ΠΝ επί του παρόντος διατηρεί την επιχειρησιακή του ικανότητα. Όμως, περαιτέρω συρρίκνωση του προϋπολογισμού, με αναπόφευκτα συνεπακόλουθα τη μείωση της επιχειρησιακής εκπαιδεύσεως και τη δυσκολία συντήρησης του υπάρχοντος υλικού, δεν μπορεί παρά να την επηρεάσει μεσο-μακροπρόθεσμα».

Επισημαίνει ακόμα ότι η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού προϋποθέτει εξασφάλιση οικονομικών πόρων, τουλάχιστον στους τομείς προμήθειας καυσίμων και ανταλλακτικών.

Τονίζει ότι παρά την αντίθεσή του είναι υποχρεωμένος να αποδεχτεί την πολιτική εντολή και να ετοιμάσε το ΠΝ για ανάληψη αποστολών, με αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού και υλικού.

Ο κ. Χρηστίδης χαρακτήρισε το Πολεμικό Ναυτικό, ως «ισχυρότατο όπλο του ελληνικού λαού», καθώς η παρουσία του είναι ισχυρή στη Μεσόγειο και οι ικανότητές του είναι παραδεκτές παγκοσμίως.

Αντιδράσεις για τη συνέντευξη

Όπως ήταν φυσικό, συνέντευξη του κ. Χρηστίδη, έγινε αμέσως αντικείμενο συζήτηση και προκάλεσε αντιδράσεις.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Realfm, ο Αδωνις. Γεωργιάδης είπε πως οι ένστολοι «έχουν τις μικρότερες ποσοστιαία περικοπές έναντι όλων των άλλων» και πρόσθεσε ότι «ο πρωθυπουργός της χωράς εγγυάται προσωπικά ότι όταν η χώρα θα επιστρέψει σε συνθήκες στοιχειώδους ευημερίας, οι πρώτοι που θα αποζημιωθούν θα είναι οι ένστολοι».

Ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Β. Οικονόμου δήλωσε ότι «όσα είπε ο αρχηγός ΓΕΝ πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να τα λάβει σοβαρά υπ’ όψιν της και συνολικά το οικονομικό επιτελείο».

Ο Θ. Δρίτσας του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι «η παρέμβαση του αρχηγού του ΓΕΝ είναι μια παρέμβαση ευθύνης γιατί κρίνω και από την ποιότητα του αρχηγού. Είναι ένας έμπειρος, μάχιμος αξιωματικός ο οποίος μέχρι και τώρα έχει δείξει τα στοιχεία ενός μετρημένου ανθρώπου».

Τέλος, ο εκπρόσωπος των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» Τέρενς Κουίκ δήλωσε ότι «ο αρχηγός τίμησε τη στολή του και τίμησε το λόγο του. Δεν ξέρω όμως αν θα τον διατηρήσουν στη θέση αυτή ή θα του πούνε περάστε έξω, δεδομένο ότι η κυβέρνηση τα συνηθίζει αυτά».

ΠΗΓΗ

Σαρωτικές αλλαγές στη ναυτική εκπαίδευση!

 Η δημιουργία ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και η αναβάθμιση των δημοσίων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού περιλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στην μελέτη που έχει ετοιμάσει επιτροπή από παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης και φορέων της Ναυτιλίας και θα παραδοθεί στην υπουργό κυρία Άννα Διαμαντοπούλου για να πάρει τη μορφή σχεδίου νόμου.

Το σχέδιο νόμου, μετά τις τελευταίες «πινελιές», αναμένεται να δοθεί προς επεξεργασία στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, αλλά, όπως έλεγαν στελέχη του υπουργείου, τα στενά χρονικά περιθώρια έως την ημερομηνία των εκλογών δεν επιτρέπουν την κατάθεση του στην Ολομέλεια και έτσι θα αποτελέσει «κληρονομιά» για την επόμενη κυβέρνηση.

Μία από τις προτάσεις είναι η κατάργηση Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού για την εξοικονόμηση πόρων κυρίως.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο σκεπτικό των μελών της επιτροπής περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η δυσκολία εξεύρεσης και προσέλκυσης κατάλληλου διδακτικού προσωπικού, οι ελλείψεις σε σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό και τα υψηλά λειτουργικά και διοικητικά έξοδα εγκαταστάσεων μικρών περιφερειακών σχολών συγκριτικά με την δυναμικότητά τους σε σπουδαστές.

Έτσι προτείνεται η κατάργηση των μικρής δυναμικότητας περιφερειακών ΑΕΝ και θα λειτουργούν μόνο πέντε σχολές διπλής κατεύθυνσης Πλοιάρχων και Μηχανικών. Θα παραμείνουν, δηλαδή, αυτές του Ασπροπύργου, της Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Χίου και της Κρήτης ενώ οι αλλαγές θα έχουν ορίζοντα υλοποίησης την πενταετία.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως προτείνεται, θα ζητηθεί να δημιουργηθεί Σχολή Μηχανικών στην ΑΕΝ Ηπείρου, η οποία σήμερα λειτουργεί μόνον Σχολή Πλοιάρχων. Επίσης μια από τις εναλλακτικές προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι στις καταργούμενες ΑΕΝ να λειτουργήσουν σχολές σωστικών, θαλαμηπόλων και άλλα εξειδικευμένα σχολεία στο πλαίσιο του ΚΕΣΕΝ.

Η δεύτερη εναλλακτική πρόταση είναι να διατηρηθούν τα πέντε συγκροτήματα διπλής κατεύθυνσης (Ασπροπύργου, Μακεδονίας, Χίου, Ηπείρου και Κρήτης) και οι άλλες Ακαδημίες να λειτουργούν ως εισαγωγικά τμήματα ενός ή δύο εξαμήνων σπουδών, στην διάρκεια των οποίων θα διδάσκονται μαθήματα υποδομής, κυρίως θεωρητικού χαρακτήρα και γενικής ενημέρωσης, που δεν απαιτούν πολυδάπανο εκπαιδευτικό εξοπλισμό. Η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης θα γίνεται στις πέντε ΑΕΝ.

Ακόμη η λειτουργία των ιδιωτικών σχολών που θα δημιουργηθούν θα εποπτεύονται κυρίως από την Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Ανάπτυξης ωστόσο στο τομέα της πιστοποίησης και της έκδοσης άδειας επαγγέλματος θα υπάρχει στενή συνεργασία με τον αρμόδιο φορέα του υπουργείου Παιδείας.

Όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, στόχος είναι η εκπαίδευση που θα παρέχεται στις σχολές αυτές να είναι υψηλού επιπέδου, αντίστοιχο με αυτό των δημοσίων ΑΕΝ.
«Στόχος δεν είναι να μηδενίσουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση στις δημόσιες Σχολές αλλά αντίθετα να την αναβαθμίσουμε», έλεγαν χαρακτηριστικά και συμπλήρωσαν πως «για την παρεχόμενη ιδιωτική εκπαίδευση θα τεθούν όροι και προϋποθέσεις».
Παράλληλα στις εισηγήσεις της επιτροπής είναι η εκπαίδευση των νέων που θα σπουδάζουν στις Σχολές σε σύγχρονα μέσα ναυσιπλοΐας, η αναδιάρθρωση της Διεύθυνσης Ναυτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Ανάπτυξης με ενισχυμένες αρμοδιότητες και η αναβάθμιση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού κ. Γιώργος Βλάχος, μέλος της επιτροπής που συνέταξε το πόρισμα για την ναυτική εκπαίδευση, επεσήμανε ότι «όσοι νέοι έχουν πάρει απόφαση να έρθουν στο ναυτικό επάγγελμα, θα έρθουν είτε δημιουργηθούν ιδιωτικές σχολές, είτε όχι». Πρόσθεσε ακόμη ότι «δεν αλλάζει τίποτα με την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση». Το αίτημα τους, όπως ανέφερε, είναι να παραμείνει η δημόσια και δωρεάν ναυτική εκπαίδευση, να αναβαθμιστεί και όχι να την εγκαταλείψουν.

Ο κ. Βλάχος επεσήμανε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 5.000 άνεργοι ναυτικοί – κυρίως κατώτερα πληρώματα – και αναζητούν μια θέση σε κάποιο πλοίο χτυπώντας πόρτες στα εφοπλιστικά γραφεία στην Ακτή Μιαούλη.

Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ο αριθμός των ναυτικών φυλλαδίων που εκδίδονται έχουν αυξηθεί κατά 50% καταδεικνύοντας ότι πολλοί – είτε παλιοί ναυτικοί που έχασαν την δουλειά που έκαναν στη στεριά, είτε άνεργοι – έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στη θάλασσα αναζητώντας δουλειά.

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ υπενθύμισε ότι παρά τις διαμαρτυρίες στην τότε αρμόδια υπουργό Λούκα Κατσέλη για το όριο ηλικίας στην έκδοση ναυτικών φυλλαδίων – ήταν τα 40 έτη -, προχώρησε στην «απελευθέρωση» με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί «στρατιές» ανέργων.

Εν τω μεταξύ σε άρθρο νομοσχεδίου που κατέθεσε την Πέμπτη στη Βουλή για ψήφιση το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με τίτλο «εκπαίδευση σπουδαστών των Α.Ε.Ν. και σε μη ελληνικά πλοία» αναφέρεται ότι: «Με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο η απορροφητικότητα των σπουδαστών για το α΄ εκπαιδευτικό ταξίδι ανέρχεται σε περίπου 80% για άντρες και 50% – 60% για τις γυναίκες. Με την εισαγόμενη ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα πραγματοποίησης εκπαιδευτικών ταξιδιών και σε πλοία με κοινοτική σημαία ή και σε πλοία τρίτων χωρών, ανεξάρτητα εάν αυτά είναι ελληνικών ή άλλων συμφερόντων, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των διατιθέμενων θέσεων εκπαίδευσης».