ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Βροχές και πτώση θερμοκρασίας

Σύμφωνα με την ΕΜΥ, θα σημειωθούν αύριο τοπικές βροχές στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την ανατολική Στερεά, την Εύβοια, την ανατολική και νότια Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη. Βόρειοι άνεμοι 6 με 7 μποφόρ στα Αιγαίο. Πτώση της θερμοκρασίας.

 Αναλυτικότερα ο καιρός:

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με τοπικές βροχές η όμβρους. στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες
άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6, στην κεντρική Μακεδονία βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 8 έως 18 βαθμούς κελσίου. στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, ήπειρος, δυτική στερεά, δυτική Πελοπόννησος

καιρός: λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στα νότια με πιθανότητα σποραδικών βροχών.
άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο ιόνιο βόρειοι βορειοδυτικοί τοπικά 6 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 14 έως 24 βαθμούς κελσίου. στην ήπειρο 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

καιρός: νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με τοπικές βροχές η όμβρους.
άνεμοι: βορειοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 10 έως 21 βαθμούς κελσίου. στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Κυκλάδες, Κρήτη

καιρός: νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με τοπικές βροχές στις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη.
άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 5 με 6 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 17 έως 24 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού αιγαίου, Δωδεκάνησα

καιρός: γενικά αίθριος.
άνεμοι: στα βόρεια βορειοανατολικοί 5 με 6 και στα νότια βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 7 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 16 έως 24 βαθμούς κελσίου. στα βόρεια 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

καιρός: νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με πιθανότητα σποραδικών βροχών κυρίως στα ανατολικά και βόρεια.
άνεμοι: βορειοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 14 έως 20 βαθμούς κελσίου. στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

καιρός: νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές στα ανατολικά.
άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 11 ως 18 βαθμούς κελσίου.

Κίνδυνος πτώχευσης ακόμη και μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών

Tου
Μηνά Τσαμόπουλου

Υπαρκτός είναι ο κίνδυνος της πτώχευσης ακόμη και μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων σε θέματα ναυτιλίας XRTC «η τραγικότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο κλάδος της ακτοπλοίας φαίνεται από την πιθανότητα (z) χρεοκοπίας των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών συγκρίνοντας τα έτη 2006, 2010, 2011 και 2012 ακολουθώντας τη μεθοδολογία του Altman» και αναλύει:

«Σύμφωνα με τον Altman μία εταιρεία βρίσκεται σε καλή κατάσταση όταν το αποτέλεσμα του z είναι μεγαλύτερο από 2,99, σε ανησυχητική κατάσταση όταν το z είναι μεταξύ 2,99 και 1,81 και σε μεγάλη πιθανότητα χρεοκοπίας τα επόμενα δύο χρόνια όταν το z είναι κάτω από το 1,81.

Το σύνολο των εταιρειών βρίσκεται στην κόκκινη ζώνη τόσο το 2010 όσο και το 2011, καθώς η επίδοσή τους είναι μικρότερη από το 1,81.

Η δυσκολία επίτευξης ουσιαστικής και μακροπρόθεσμης ευρωστίας του ακτοπλοϊκού κλάδου φαίνεται από το γεγονός ότι ακόμα και το 2006 οπότε και εμφανίζονται τα μεγαλύτερα κέρδη της 5ετίας καμία εταιρεία δεν επιτυγχάνει τιμή άνω του 2,99 η οποία και σύμφωνα με τη μεθοδολογία του ερευνητή αποτυπώνει την καλή κατάσταση που μπορεί να βρίσκεται μία εταιρεία ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριοποίησης».

Ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης επισημαίνει:

«Η περαιτέρω συρρίκνωση του κλάδου είναι προ των πυλών αν παράλληλα με το νέο νομοσχέδιο δεν δρομολογηθούν νέα και άμεσα μέτρα για την αναστροφή της επικίνδυνης αυτής πορείας. Η αντιμετώπιση του δύσκολου και πολυσύνθετου αυτού εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι εταιρείες δεν αποτελεί μόνο έργο των ιδίων αλλά και της
ελληνικής κυβέρνησης η οποία στο πρόσφατο παρελθόν έχει συμβάλλει, εν μέρει, στη χειροτέρευση των συνθηκών με την αδυναμία να καταβάλει στις συμφωνημένες ημερομηνίες τα ποσά που αντιστοιχούσαν σε επιδοτήσεις γραμμών,ενώ και τα ποσά που δίνονται και έχουν εγκριθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό θα πρέπει να αναμορφωθούν εξετάζοντας από την αρχή την κάθε γραμμή ξεχωριστά».

Επιχειρηματικοί κίνδυνοι

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι ακτοπλοΐκές εταιρείες είναι αντιμέτωπες με σημαντικούς επιχειρηματικούς κινδύνους και αβεβαιότητες που κατηγοριοποιούνται στους εξής:

1. Πιστωτικός κίνδυνος που αφορά κυρίως στην διαχείριση απαιτήσεων από πελάτες.

2.Κίνδυνος διακύμανσης τιμών καυσίμων, δεδομένης της σημαντικής συμμετοχής του κόστους καυσίμων στο κόστος εκμετάλλευσης.

3.Κίνδυνος διακύμανσης επιτοκίων, σχεδόν το σύνολο των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανείων των εταιρειών είναι σε ευρώ με κυμαινόμενο επιτόκιο euribor πλέον περιθωρίου

4. Κίνδυνος ρευστότητας, λόγω της υποχώρησης των οικονομικών μεγεθών αλλά και της σοβαρής περιστολής των δανειακών περιθωρίων των τραπεζών, έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

newmoney.gr

Φιάσκο η »εθελοντική εισφορά» για τους Έλληνες εφοπλιστές

Οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές – κατά την πάγια πρακτική τους- γύρισαν για μια ακόμη φορά την πλάτη στη χώρα και στα δύσκολα που περνά και βολεύτηκαν στη… φορολογική ασυλία που τους έχει απλόχερα παραχωρηθεί.

Μπορεί η εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών να χαρακτηρίστηκε ως εγχείρημα «εθνικής σημασίας», ακόμα και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και να πολυδιαφημίστηκε, ωστόσο, το… αυτί των περισσοτέρων δεν φαίνεται να ίδρωσε.

Οι «πατριώτες» της ναυτιλίας -όπως αρέσκονται οι περισσότεροι να αυτοχαρακτηρίζονται –που συνεχίζουν εν καιρώ κρίσης να γιγαντώνουν τις περιουσίες τους, αρνούνται να δώσουν ένα μικρό μέρος από τα τεράστια κέρδη τους για τη σωτηρία της πατρίδας.

Για μια ακόμη φορά έμειναν στα λόγια και στις υποσχέσεις ότι ΘΑ βοηθήσουν.
Την ίδια ώρα συνεχίζουν να «χτίζουν» θαλαμηγούς και τάνκερς, ενώ ο ελληνικός λαός βάλλεται από τα βαριά φορολογικά μέτρα από τα οποία οι «ιερές αγελάδες» φυσικά εξαιρούνται!

Μπορεί τα βάρβαρα, αντιλαϊκά μέτρα που έχουν επιβληθεί να έχουν γονατίσει το σύνολο των Ελλήνων, ωστόσο, το εφοπλιστικό κεφάλαιο εξακολουθεί να παραμένει στο απυρόβλητο, απολαμβάνοντας ένα σκανδαλώδες καθεστώς φορολογικής ασυλίας.

Ορισμένοι από αυτούς μάλιστα, αδιαφορούν ακόμα και για το Σύνταγμα, το οποίο ρητά αναφέρεται στην υποχρέωση των Ελλήνων πολιτών να συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

Σύμφωνα με λίστα που παραθέτει η «Deal News», μεταξύ των εφοπλιστών που δεν ανταποκρίθηκαν και δε δήλωσαν συμμετοχή χωρίς να είναι γνωστή η αιτία- είναι ο Πάρις Δράγνης της Goldenport, ο Αδαμάντιος Πολέμης της Polempros Shipping, ο Κωστάκης Λοΐζου των εταιρειών Core Marine, και Louis Hellenic Cruises, ο Βασίλης Θεοχαράκης της Teo Shipping Group, ο Νίκος Ε. Λιβανός της Kyla Shipping Enterprises, ο Πήτερ Λιβανός της Gaslog LNG Services, ο Γιώργος Σακαλής της Fairport Shipping, ο Λεωνίδας – Δημήτρης Ευγενίδης της Niver Lines, ο Νικόλας Φιστές και ο Μιχάλης Ζολώτας της Newlead Shipping, ο Νίκος Νοτιάς της Trojan Maritime, ο Λεό Πατίτσας της Atlas Maritime, ο Γιώργος Περογιαννάκης της Perosea Shipping Company, ο Αδαμάντιος Λεμός της Unisea Shipping, ο Νίκος Μαδιάς της Chaian Spirit Maritime Enterprises, ο Ηλίας Τσάκος της Entrust Marine, ο Πάνος Ηλιόπουλος της Ilios Shipping, ο Σταμάτης Φραγκούλης της S. Fragoulis, ο Γιώργος Φραγκίστας της World Carrier Corporation και Χρήστος Π. Λεμός της Alert Shipmanagement.

newsbomb.gr

Θ. Βενιάμης: Η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει πολυάριθμες θέσεις εργασίας στους νέους που μαστίζονται από την ανεργία

Τη δυνατότητα της ελληνόκτητης ναυτιλίας να προσφέρει πολυάριθμες θέσεις εργασίας στους νέους που μαστίζονται από την ανεργία, υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στο εισαγωγικό του σημείωμα στην Ετήσια Έκθεση της Ένωσης για το 2012.

Προϋπόθεση σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη είναι «να υπάρξει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει τη ναυτολόγηση κατώτερων πληρωμάτων με όρους ανταγωνιστικούς».

Ο πρόεδρος της Ένωσης αποδίδει τη βαθιά κρίση στη ναυτιλία σε τρεις κυρίως παράγοντες και συγκεκριμένα: στη μείωση των διακινούμενων φορτίων, στην υπερπροσφορά χωρητικότητας και στην αδυναμία του χρηματοπιστωτικού συστήματος διεθνώς για επαρκή παροχή οικονομικής στήριξης.

Σύμφωνα με την έκθεση, το 2012 το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 1.939 πλοία (χωρητικότητας άνω των 100 gt), ενώ ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.428 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 245,14 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt.

Παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα το 2012 ανήλθαν σε 13.286 εκατ. ευρώ έναντι 14.097 εκατ. ευρώ το 2011, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 5,75%, ενώ 192.000 άτομα στη χώρα μας απασχολήθηκαν άμεσα η έμμεσα σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς.

Το ηλικιακό προφίλ της ελληνικής σημαίας στόλου το 2012 ήταν 11,3 έτη – με 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών – και του ελληνόκτητου στόλου τα 10,2 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,7 έτη.

Συνάντηση με τον Μ. Βαρβιτσιώτη

Το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είχε το απόγευμα συνάντηση εφ’ όλης της ύλης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Η συνάντηση επικεντρώθηκε σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, στα εργασιακά αλλά και στην εθελοντική οικονομική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.

ΑΜΠΕ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιου ελληνικών συμφερόντων με φορτηγίδα στο Χιούστον

Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ότι το M/Τ “MINERVA MAYA” Ν.Π. 11079,το οποίο έπλεε πλοηγούμενο, μεσημβρινές ώρες χθες, στον κόλπο του Χιούστον, με 24μελές πλήρωμα συγκρούστηκε με ρυμουλκούμενη φορτηγίδα αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Από τη σύγκρουση δεν προκλήθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση ή εισροή υδάτων.

Το πλοίο ήταν κενό φορτίου και βρίσκεται στο αγκυροβόλιο BOLIVARπρος επιθεώρηση από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

hcg.gr

Συγχαρητήρια Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στον »Αδαμάντιο Κοραή»

Με αφορμή οπτικοακουστικό υλικό, που προβλήθηκε στα τηλεοπτικά δίκτυα και στο οποίο παρουσιάζονται οι χειρισμοί προσέγγισης και πρόσδεσης του Ε/Γ-Ο/Γ “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ” την 25-03-2013 στο λιμένα της Κιμώλου, υπό δυσμενέστατες καιρικές συνθήκες, ο Αρχηγός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αντιναύαρχος Δημήτριος Μπαντιάς προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Θα ήθελα να συγχαρώ από καρδιάς τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Κιμώλου για την επαγγελματική τους ευσυνειδησία, τον Πλοίαρχο και το πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ” για τη ναυτοσύνη που επέδειξαν καθ’ όλη τη διαδικασία πρόσδεσης του εν λόγω πλοίου στο λιμένα της Κιμώλου, επιτυγχάνοντας έτσι την ασφαλή απο/επιβίβαση επιβατών και οχημάτων κι ενώ επικρατούσαν εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Πράξεις όπως αυτές αποδεικνύουν έμπρακτα ότι όλοι μαζί μπορούμε να κρατήσουμε άρρηκτα συνδεδεμένη την ηπειρωτική με τη νησιωτική χώρα ακόμα και υπό τις δυσκολότερες συνθήκες και συγκυρίες».

Εντοπισμός πυρομαχικού υλικού

Απογευματινές ώρες χθες, εντοπίστηκε από κάτοικο περιοχής, στη θαλάσσια περιοχή και σε απόσταση 5-6 μέτρα από τη βραχώδη ακτή «ΜΟΥΝΤΑ» στο Μαυροβούνι Γυθείου, πυρομαχικό μήκους 30-40 εκατοστών και διαμέτρου 15-20 εκατοστών.

Από το Λιμεναρχείο Γυθείου έχει ειδοποιηθεί η Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου για την παραλαβή του εν λόγω πυρομαχικού υλικού.

hcg.gr

Σοβαρός τραυματισμός λιμενικού από εκπυρσοκρότηση όπλου

Ατύχημα με τραυματίες 2 άνδρες του Λιμενικού Σώματος έγινε, σύμφωνα με πληροφορίες, το βράδυ στον χώρο του επιβατικού σταθμού των κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά.

Σύμφωνα, πάντα, με τις πρώτες πληροφορίες τραυματίστηκαν δύο άτομα, που διακομίστηκαν στο Τζάνειο νοσοκομείο.

Από αυτά ο ένας, που είναι κελευσττής είναι πιο σοβαρά και φέρει τραύμα στην αριστερή ομοπλάτηκαι θα διακομιστεί στον Ευαγγελισμό. Ο δεύτερος, αρχικελευστής, είναι πιο ελαφριά τραυματισμένος στο δάκτυλο.

Οι δύο άνδρες ανήκαν στην δύναμη του Κλιμάκιου Ειδικών Αποστολών του λιμεναρχείου Πειραιά.

Κατά μια εκδοχή ο τραυματισμός των δύο λιμενικών προήλθε από εκπυρσοκρότηση υπηρεσιακού όπλου στην διάρκεια του καθαρισμού του όπλου.


pireas2day.gr

Το χειρότερο τρίμηνο για την ακτοπλοΐα

Το χειρότερο τρίτο τρίμηνο των τελευταίων χρόνων από την άποψη των εσόδων ήταν τον τρίτο τρίμηνο του 2012 για τον ακτοπλοϊκό κλάδο.
Το διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο, η ακτοπλοΐα πραγματοποιεί περίπου το 37%-40% του ετήσιου τζίρου της, ενώ παράλληλα είναι σχεδόν το μόνο κερδοφόρο τρίμηνο που «ρεφάρει» και τις ζημιές (στο απώτερο παρελθόν) των άλλων τριών ζημιογόνων συνήθως τριμήνων (εκτός εάν υπήρχαν έκτακτα κέρδη).

Το τρίτο τρίμηνο του 2012, οι τέσσερις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines) εμφάνισαν συνολικό τζίρο ύψους 258,5 εκατ. ευρώ, περίπου 20 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι το ίδιο διάστημα και 53 εκατ. ευρώ λιγότερα από το 2008, την τελευταία προ κρίσης περίοδο.

Λιγότεροι επιβάτες

Η πτώση αυτή στον τζίρο αντικατοπτρίζει τη συνολικά μειωμένη επιβατική κίνηση κατά 25%, ενώ κατά 10-15% μειώθηκε και η μεταφορική κίνηση.

Οι εταιρείες δεν κατάφεραν, λοιπόν, να καλύψουν για μία ακόμη χρονιά στο τρίτο τρίμηνο τις ζημιές των δύο άλλων τριμήνων, με αποτέλεσμα, στη διάρκεια του εννεάμηνου, οι ζημιές των τεσσάρων εταιρειών να φθάσουν τα 74,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 86,84 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η μικρή μείωση των ζημιών οφείλεται, σε γενικές γραμμές, στη μείωση δρομολογίων και την περαιτέρω μείωση της ταχύτητας των πλοίων, γεγονός που σημαίνει μείωση του λειτουργικού κόστους.

Επίσης, θετικά συνέβαλε και η συγκρότηση κοινοπραξιών (π.χ. ΑΝΕΚ-Superfast). Ωστόσο, όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι, η βελτίωση αυτή δεν σημαίνει στην πράξη τίποτα, καθώς διανύουμε ήδη τον τέταρτο χρόνο ζημιών για τον κλάδο με την έλλειψη ρευστότητας να εντείνεται επικίνδυνα σε ό,τι αφορά στη βιωσιμότητα των εταιρειών.

Ποτέ άλλοτε ο κλάδος δεν ήταν τόσο κοντά στην πτώχευση. Ηδη, όπως είναι γνωστό, η ΝΕΛ έχει καταθέσει σχετική αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της στο δικαστήριο στη Μυτιλήνη. Επίσης, ΑΝΕΚ και Attica, όπως αναφέρεται σχετικά στις οικονομικές καταστάσεις του εννεάμηνου, βρίσκονται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανειακών συμβάσεων.

Οι εισηγμένες

Οι τέσσερις εισηγμένες στο Χ.Α. εταιρείες οφείλουν συνολικά στις τράπεζες περί τα 967 εκατ. ευρώ, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν καταστεί άμεσα απαιτητά, καθώς τυπικά οι εταιρείες έχουν παραβεί όρους των δανείων.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ΑΝΕΚ, στην έκθεση εννεάμηνου αναφέρεται ότι στις 30.09.2012 έγινε αναταξινόμηση μακροπρόθεσμων δανείων της μητρικής, ποσού 204,6 εκατ. ευρώ, σε βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις, δεδομένου ότι τη συγκεκριμένη ημερομηνία δεν πληρούνταν όροι των σχετικών δανειακών συμβάσεων. Η διοίκηση του Ομίλου έχει ξεκινήσει επαφές με τις δανείστριες τράπεζες, προκειμένου να συμφωνηθεί αναδιάρθρωση των όρων αποπληρωμής του συνόλου του μακροπρόθεσμου δανεισμού.

Η Attica Group, η μόνη που αύξησε ελαφρώς τον τζίρο της στο τρίτο τρίμηνο, επισημαίνει από την πλευρά της ότι ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανήλθε στα 344,457 εκατ. ευρώ στις 30/9/2012. Ο όμιλος, κατά την 30/9/2012, είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης ποσού 313,404 εκατ. ευρώ, καθώς οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του υπερβαίνουν τα κυκλοφορούντα στοιχεία ενεργητικού, με το σημαντικότερο μέρος των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων (83,6%) να αφορά σε βραχυπρόθεσμο δανεισμό. Η διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες.

Στη Nel Lines, η οποία, όπως είναι γνωστό, έχει προσφύγει ήδη στη Δικαιοσύνη με αίτημα την προστασία από τους πιστωτές της και τη διαγραφή χρεών, οι συνολικές τραπεζικές της υποχρεώσεις ανέρχονται στα 137 εκατ. ευρώ περίπου.

Τέλος, ο δανεισμός της Minoan Lines ανέρχεται στα 254,6 εκατ. ευρώ, ωστόσο κατάφερε να ξεπεράσει κάποια προβλήματα που είχε τα προηγούμενα χρόνια σε ό,τι αφορά την τήρηση των όρων των δανείων της και τώρα είναι συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων.

ΠΗΓΗ