Κινητοποιήσεις από τους ναυτεργάτες

Κάλεσμα σε σύσκεψη στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ απευθύνουν πέντε ναυτεργατικά σωματεία και η επιτροπή ανέργων ναυτεργατών, προκειμένουν να καθορίσουν τη στάση τους στη κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται εν’ όψει της χειμερινής περιόδου στη ναυτιλία και να προετοιμάσουν το συλλαλητήριο της 5ης Οκτωβρίου.

Η σύσκεψη θα γίνει στις 26 Σεπτεμβρίου και τα σωματεία που την καλούν είναι: ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ.

Στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρεται:

«Ναυτεργάτες, συνταξιούχοι, σπουδαστές,

Μετά από 4 χρόνια καπιταλιστικής κρίσης και αλλεπάλληλων αντιλαϊκών πακέτων, υπάρχει αρκετή εμπειρία για συμπεράσματα. Σήμερα, τα νέα αντεργατικά μέτρα που βρίσκονται επί θύρας, κάνουν ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη της συμμετοχής των ίδιων των εργαζομένων στην οργάνωση της πάλης.

Ο καπιταλισμός αδυνατεί πλέον να «δώσει» όσα έδινε, βρίσκεται σε σήψη, οι δυνατότητες του να ξεγελάσει έχουν συρρικνωθεί. Γι’ αυτό το λόγο οι ιμπεριαλιστές ετοιμάζουν στρατιωτικές επιχειρήσεις σε Συρία και Κ. Ασία, για αυτό τον λόγο οπλίζουν το χέρι του φασισμού. Η Χρυσή Αυγή είναι γέννημα – θρέμμα του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Αποδεικνύεται από τα κοινά συνθήματα που προωθεί το κεφάλαιο και οι εκπρόσωποι του ότι: «φταίνε τα υψηλά μεροκάματα και οι απεργίες», στήνοντας και προωθώντας το σύγχρονο δουλεμπόριο.

Τρέφεται από την εξουσία του κεφαλαίου και την αξιοποιεί πολύπλευρα για να επιτεθεί στο εργατικό λαϊκό κίνημα, να το δολοφονήσει, να το τρομοκρατήσει, να το καταστείλει, για να τσακιστεί κάθε εργασιακό δικαίωμα. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι εγκληματικές τους μέθοδοι, σε πρωτοπόρους αγωνιστές στο Πέραμα και η δολοφονία εν ψυχρώ στο Κερατσίνι.

Οι άμεσες εργατικές – λαϊκές αντιδράσεις, σε Πέραμα, Κερατσίνι και Νίκαια, με μπροστάρηδες τα ταξικά συνδικάτα και τους άλλους μαζικούς φορείς, έστειλαν τους χρυσαυγίτες κυριολεκτικά στις τρύπες τους. Έδειξαν ποια πρέπει να είναι η απάντηση, μέχρι να μη βρίσκει τόπο να σταθεί για να χύσει το δηλητήριό της σε εργατικές λαϊκές συνειδήσεις.

Κεφάλαιο – Κυβέρνηση – Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, εντείνουν την επίθεση τους στο σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων, προετοιμάζουν μεγαλύτερες ανατροπές, με κατάργηση των ΣΣΕ, απελευθέρωση των απολύσεων, χτύπημα των κύριων συντάξεων με κατάργηση των επικουρικών, πρόσθετες περικοπές σε υγεία, πρόνοια, παιδεία.

Με υπουργική απόφαση η κυβέρνηση επιδιώκει την κατάργηση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Με αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις αποβάλλονται 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα από τα 6 υπό ελληνική σημαία πλοία στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία. Οι εφαρμογές τους θα επιφέρουν συντριπτικό χτύπημα στο σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων, διευρύνοντας την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, την ανεργία, δυναμιτίζοντας τις κοινωνικοασφαλιστικές παροχές του ΝΑΤ που για να καλύψει το οργανικό έλλειμμα παίρνει κρατική επιδότηση 1 δις ευρώ ετησίως.

Η ναυτιλιακή εταιρεία “ATTICA GROUP” προχώρησε σε συμβάσεις εργασίας στην επιβατηγό ναυτιλία που αποτελούν προανάκρουσμα για την κατάργηση των ΣΣΕ και την επιβολή των ατομικών συμβάσεων εργασίας. Συγκεκριμένα η εταιρεία σ’αυτές τις συμβάσεις μεταξύ άλλων καθορίζει ότι ο χρόνος αδείας που ισχύει με βάση την ΣΣΕ και είναι 8 ημέρες τον μήνα για τα μεσογειακά – τουριστικά και 5 ημέρες το μήνα για τα ακτοπλοϊκά θα υπολογίζεται σε 2,5 ημέρες το μήνα, όταν δεν «υφίσταται εν ισχύ η ΣΣΕ».

Η ανεργία δεν περιγράφεται, βιώνεται καθημερινά και μάλιστα με τον πιο δραματικό τρόπο…

Η ολοκλήρωση της θερινής περιόδου οδηγεί στην ακινητοποίηση της πλειοψηφίας των ακτοπλοϊκών πλοίων στην απομόνωση των κατοίκων των νησιών. Θα επιδεινωθεί η ήδη εκρηκτική ανεργία που καταγράφεται με 3.851 ναυτεργάτες για το μήνα Αύγουστο με τα πλασματικά στοιχεία του ΓΕΝΕ. Σήμερα οι άνεργοι ναυτεργάτες είναι πάνω από 12.000 και επιδοτούνται μόνο 557 με τα ψίχουλα των 235 ευρώ (άγαμοι) και των 294 ευρώ (έγγαμοι), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων πάνω από 11.500 δεν παίρνουν ούτε ένα ευρώ, δεν έχουν καμία κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

Την ίδια ώρα που οι άνεργοι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «GOLDEN DESTINY» που είδαν το φως της δημοσιότητας, το ελληνόκτητο εφοπλιστικό κεφάλαιο στο Α’ εξάμηνο του 2013 επένδυσε 6,5 δις δολάρια σε 110 ναυπηγήσεις πλοίων, αυξάνοντας τες κατά 160% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2012 που είχαν επενδύσει 2,5 δις δολάρια.

Ναυτεργάτες, συνταξιούχοι, σπουδαστές,

Απομονώστε τις αντιλήψεις ότι κάποιοι «σωτήρες» θα δώσουν λύση, ένα άλλο πολιτικό μίγμα θα φέρει τη διέξοδο. Οι μεγάλες ιστορικές ανατροπές, οι μεγάλες κατακτήσεις των λαών έγιναν όταν αυτοί βγήκαν στο προσκήνιο, έβαλαν τη σφραγίδα τους, διεκδίκησαν μαζικά και αποφασιστικά τα δικαιώματά τους.

Σε αυτόν το δρόμο καλούν σήμερα την εργατική τάξη, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο. Να δώσουμε οργανωμένα τη μάχη για τα άμεσα προβλήματά της εργατική λαϊκής οικογένειας.

Η Επιτροπή Άνεργων Ναυτεργατών μαζί άλλες Επιτροπές Ανέργων, τις Επιτροπές Αγώνα, τις Λαϊκές Επιτροπές, να πρωτοστατήσουν πιο δυναμικά με ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών πρωτοβουλιών ενάντια στην πείνα, την ανεργία, τις διακοπές ρεύματος – νερού, τα χαράτσια, τους πλειστηριασμούς σπιτιών.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να ανέχονται τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές και τα τσιράκια της εργοδοσίας που υπηρετούν την ταξική συνεργασία στους σχεδιασμούς της ΕΕ και των κυβερνήσεων. Δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες της εργατικής οικογένειας, αποτελούν ξένο σώμα για το εργατικό κίνημα. Είναι ανάγκη η ενίσχυση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ σε κάθε χώρο δουλειάς και η κοινή δράση με τα άλλα λαϊκά στρώματα. Έτσι θα διαμορφώσουμε τους όρους ανασύνταξης του κινήματος, παρεμπόδισης, αλλά και γενικής αντεπίθεσης.

Προετοιμάζουμε – οργανώνουμε – συμμετέχουμε στα Συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ στις 5 Οκτώβρη, στην Αθήνα πλατεία Ομόνοιας στις 11 το πρωί, τα συλλαλητήρια να αποτελέσουν σταθμό για την κλιμάκωση των αγώνων».

pireas2day.gr

Μπάχαλο η ναυτιλία μας!

Δεν θα μπορούσα να βάλω άλλο τίτλο για να εκφράσω την κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνική ναυτιλία. Να συμφωνήσω ότι υπάρχει κρίση στην Ελλάδα και όλα πάνε κατά διαόλου. Μα πώς γίνεται όμως να ακούμε συνεχώς για πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών, να ακούμε παραγγελίες νέων πλοίων, να ακούμε για την πρωτιά Ελληνόκτητου πλοίου στην χειμερινή διάσχιση της Αρκτικής και άλλα πολλά, και οι ναυτικοί να υποφέρουν;

Μέσα σε διάστημα 2-3 χρόνων η φορολογία των αξιωματικών έχει πάει από 3% στο 15% και των κατώτερων πληρωμάτων από 3% στο 10%, στου εφοπλιστές δε, η φορολογία τους σταθερή…Και ας υποθέσουμε ότι δεχόμαστε ότι οι εφοπλιστές βοηθούν την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσαν με πολύ λιγότερα έξοδα να έχουν τα καράβια τους υπό σημαία χώρας με χαμηλότερη φορολογία, αλλά τι γίνεται με τους ναυτικούς που είναι άνεργοι; γιατί αυτό το άξιο (εδώ γελάμε) κράτος μας δεν κάνει κάτι ώστε να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Νομίζω ότι οι κύριες απαντήσεις είναι τρείς. Πρώτον γιατί δεν θέλουν, δεύτερον γιατί δεν ξέρουν και τρίτον γιατί εκεί στο υπουργείο είναι τσοπάνιδες!

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο-μπάχαλο θα εφαρμοστεί το άρθρο της Ευρωπαϊκής ένωσης για άρση του Καμποτάζ…Ακόμα σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, χωρίς να δοθούν συγκεκριμένες διευκρινίσεις, στο άρθρο θα επανεξεταστούν η 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων (7μηνη για τα ταχύπλοα) με ό,τι σημαίνει αυτό για τις θέσεις εργασίας των ναυτεργατών, αλλά και για τους νησιώτες, η αντικατάσταση πλοίου από την εταιρεία ανάλογα με την επιβατική κίνηση κλπ

Δηλαδή πάμε από το κακό στο χειρότερο και δυστυχώς δεν φαίνεται φως στο τούνελ, τουναντίον μόνο σκοτάδι και μαυρίλα βλέπουμε.

Εννοείτε ότι τα χρέη των ακτοπλοϊκών προς τους ναυτικούς αυξάνονται και λύση δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε και γι’ αυτό…

Κύριοι καταλάβετε ότι, με το να πολεμάτε τους ναυτικούς δεν θα σωθεί η Ελλάδα. Το πολύ πολύ να χάσετε και άλλα…κάντε επιτέλους το αυτονόητο, ανοίξτε νέες θέσεις εργασίας! Θέλετε να υπάρχει φορολόγηση των εφοπλιστών ίδια με Παναμά και Μάλτα; κανένα πρόβλημα. Εφαρμόστε το, ΑΛΛΑ πρώτα να γυρίσουν στην Ελληνική σημαία όλα τα Ελληνόκτητα καράβια που είναι 3200-3500 ή έστω τα 2/3 εξ αυτών. Ακόμα να υποχρεωθούν να πάρουν ΕΛΛΗΝΕΣ ναυτικούς, να αναπνεύσει το ελληνικό κράτος. Τόσο μυαλό θέλει;

Δεν θα μπορούσα φυσικά να μην αναφερθώ και στις τελευταίες εξελίξεις που επιβεβαιώνουν ακόμη περισσότερο τον τίτλο ΜΠΑΧΑΛΟ. Φυσικά αναφέρομαι για την έκτακτη εισφορά των εφοπλιστών που τελικά η κυβέρνηση το μετάνιωσε αλλά και για την εξαιρεση των σκαφών αναψυχής από τον φόρο πολυτελείας. Μιλάμε για άλλα ντάλον! αναρωτιέμαι για την φορολογία μας θα υπάρξει καμιά εξαίρεση; για να μην εκτεθώ όμως, πριν λίγο αυτός ο τεχνοκράτης υπουργός οικονομικών δήλωσε ότι θα υπάρξει φορολογία για τα σκάφη, αλλά με άλλον τρόπο. Αυτό και αν βρωμάει….

Και επειδή δεν ξέρουμε τελικά τι μας γίνεται με αυτό το νομοσχέδιο, όταν τελικά αποφασίσουν ας μας ενημερώσουν και εμάς για να ξέρουμε, γιατί μία μας τα λένε έτσι και μία…γιουβέτσι. ΜΠΑΧΑΛΟ!

Υ.Γ. Ο υπουργός ναυτιλίας κ. Μουσουρούλης, εκτός απο πλοίο της γραμμής, έχει ποτέ ανέβει σε κανά γκαζάδικο και να ρωτήσει και κανά ναυτικό (άν καταφέρει και βρεί Έλληνα…) πως είναι τα πράγματα;

g.k.