ΠΕΝΕΝ: Απάντηση στην Επιστολή του Επιμελητηρίου Κυκλάδων περί πλοίου ασφαλείας

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Με μια άκρως προκλητική και άθλια ως προς το περιεχόμενό της επιστολή το Επιμελητήριο Κυκλάδων έρχεται να συνδράμει και να προσφέρει «κοινωνική νομιμοποίηση» στο ΥΝΑ και στα κόμματα της τρικομματικής κυβέρνησης στην προσπάθειά τους να περιορίσουν την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας για τους Ναυτεργάτες των Ακτοπλοϊκών πλοίων.

Συγκεκριμένα στην επιστολή διατυπώνεται η πρόταση να υπάρχει προσθήκη στο σχέδιο νόμου του ΥΝΑ για την προστασία των νησιών με πρόβλεψη πλοίου ασφαλείας στην διάρκεια των απεργιών ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των νησιών.

Η παραπάνω επιστολή απευθύνεται στον Πρωθυπουργό, στους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, στους αρμόδιους Υπουργούς κ.λπ.

Η ενέργεια αυτή του Επιμελητηρίου Κυκλάδων είναι πλήρως στοιχισμένη με την τρικομματική κυβέρνηση στους αντεργατικούς σχεδιασμούς, στην βάρβαρη πολιτική που ασκείται σε βάρος των Ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων στην Ναυτιλία.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων δεν το απασχολεί φαίνεται καθόλου ότι στο Πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης και του Υπουργού Ν.Α το οποίο εισάγεται για ψήφιση την επόμενη εβδομάδα μεταξύ των άλλων προβλέπει:

· Κατάργηση της 10μηνης δρομολόγησης των Ακτοπλοϊκών πλοίων

· Μείωση του χρόνου δρομολόγησης των ταχύπλοων σκαφών από 8 σε 3 μήνες

· Απελευθέρωση του ορίου ηλικίας των Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων

· Αλλαγές στην δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων με αντικατάσταση την χειμερινή περίοδο από μικρότερα και παλιότερα πλοία σε σχέση με αυτά της θερινής περιόδου

· Χαράτσωμα των Λιμενικών Ταμείων των νησιών με ειδικό τέλος υπέρ των εφοπλιστών που τα πλοία τους είναι δρομολογημένα με σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές)

Σημειώνουμε ότι οι προωθούμενες ρυθμίσεις του ανωτέρω πολυνομοσχεδίου του ΥΝΑ δεν πλήττουν μόνο τις θέσεις εργασίας των Ναυτεργατών, τα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά τους δικαιώματα. Θα πλήξουν ανεπανόρθωτα την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, θα υποβαθμίσουν την ασφάλεια των Ακτοπλοϊκών πλοίων, θα εντατικοποιήσουν την εργασία με σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων. Ανάλογα προβλήματα με επιπτώσεις στα νησιά θα προκύψουν από την διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και της Πλοηγικής υπηρεσίας.

Ταυτόχρονα με τις ρυθμίσεις αυτές είναι βέβαιο ότι θα επανέλθουν όχι μόνο στις άγονες γραμμές αλλά και σε νησιά με αυξημένη επιβατική κίνηση τον χειμώνα, τα παλιά υπερήλικα πλοία με συχνές βλάβες, ματαίωση και καθυστέρηση δρομολογίων, ταλαιπωρία επιβατών και όλων των χρηστών των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Όλα τα παραπάνω μέτρα ανατρέπουν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Ακτοπλοΐας και με το νέο μοντέλο που επιβάλλει το νομοσχέδιο στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στα νησιά της χώρας μας με επακόλουθο και συνέπεια να χειροτερεύσει το επίπεδο και τις υπηρεσίες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Για όλα αυτά υπάρχει ένοχη σιωπή από το Επιμελητήριο Κυκλάδων πράγμα που αποδεικνύει ότι το μόνο ενδιαφέρον με την επιστολή του ήταν να βάλει πλάτη και να στηρίξει τις άθλιες και αντεργατικές επιλογές της τρικομματικής κυβέρνησης και του αρμόδιου ΥΝΑ κ. Μουσουρούλη οι οποίοι με την πολιτική τους στηρίζουν και διευρύνουν τα προνόμια του μεγάλου κεφαλαίου και του εφοπλισμού.

Σε αυτόν τον θλιβερό ρόλο με σαφείς πολιτικές σκοπιμότητες, το Επιμελητήριο Κυκλάδων όχι μόνο δεν υπερασπίζεται τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα των κατοίκων των νησιών αλλά ούτε και αυτά των μελών του που εκπροσωπεί στα νησιά των Κυκλάδων.

Κύριοι του Επιμελητηρίου η υποκρισία, ο φαρισαϊσμός και η απύθμενη προκλητικότητά σας έπρεπε να πάρει απάντηση από τους Ναυτεργάτες……