Εξετάζεται η λύση της επιδότησης ως «άγονη γραμμή»

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Τρόπους για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου αναζητεί το υπουργείο Ναυτιλίας.

Οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί μετά τη διακοπή της καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά, κάτι που είχε να συμβεί από τη δεκαετία του ‘60, προβληματίζουν την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ και, σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις σκέψεις του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη είναι να επιδοτήσει τη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα.

Σκέψη, η οποία θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί, καθώς για το 2014 οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές θα είναι μειωμένες, κάτι που πριν από μερικές μέρες είχε επισημάνει και ο ίδιος ο υπουργός σε συνέντευξή του, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να πάμε στη λογική των “άγονων γραμμών” στα μεγάλα νησιά της χώρας γιατί δεν το αντέχει ο προϋπολογισμός, καθώς για τις επιδοτήσεις περιορίζεται, λόγω των οικονομικών περικοπών».

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε σύσκεψη στη Βουλή, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Ναυτιλίας, όλοι οι βουλευτές των νησιών του Β. Αιγαίου και ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Θοδ. Δρίτσας. Μερικά από τα θέματα που τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων ήταν:

Η αποδρομολόγηση πλοίων για την ετήσια επιθεώρηση στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη χωρίς την αντικατάστασή τους. Η εκτέλεση μόνο τριών δρομολογίων την εβδομάδα από Πειραιά για Ικαρία και Σάμο. Η μείωση των δρομολογίων της ενδονησιωτικής συγκοινωνίας σε Σάμο, Ικαρία, Φούρνους. Ο αποκλεισμός των νησιωτών λόγω συνεχών καθυστερήσεων και βλαβών. Οι πεπαλαιωμένοι στόλοι. Η δρομολόγηση πλοίων αντίστοιχης κατηγορίας, όπως στην περίπτωση της Λήμνου, και η έλλειψη γενικότερου σχεδιασμού και παρέμβασης από την πλευρά του υπουργείου.

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Γ. Ζερδελής, Αγνή Καλογερή, Θοδ. Δρίτσας), το θεσμικό πλαίσιο, του οποίου υπεραμύνθηκε ο υπουργός, είναι αυτό που αφήνει ασύδοτες τις εταιρείες να καθορίζουν τις ζωές των νησιωτών και την απομόνωση ή όχι των νησιών τους χειμερινούς μήνες με μοναδικό τους κίνητρο το κέρδος.

efsyn.gr

Περίεργο πλάσμα, νεκρό στη θάλασσα – Θαλάσσιο τέρας ή φάλαινα σε αποσύνθεση; [φωτο]

Ένα νεκρό θαλάσσιο κήτος που η εμφάνισή του παραπέμπει σε θαλάσσιος τέρας, αλλά μάλλον πρόκειται για φάλαινα σε αποσύνθεση βρέθηκε να επιπλέει στον Περσικό Κόλπο.

Το περίεργο νεκρό πλάσμα ανακαλύφθηκε πριν από μερικές ημέρες και οι ειδικοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να το αναγνωρίσουν.

O ειδικός θαλάσσιος βιολόγος Dr. Gary Giggs ανέφερε ότ πιθανόν πρόκειται για νεκρή φάλαινα, ωστόσο ούτε ο ίδιος μπορεί να πει με ασφάλεια σε ποιο είδος ανήκει.

sportdog.gr

Θ.Δρίτσας: Καταγγέλλει την »ιδιωτικοποίηση» τουριστικών λιμανιών

Δήλωση του Θοδωρή Δρίτσα, βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. και υπεύθυνου της ΕΕΚΕ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει στην εκποίηση των λιμανιών του Αλίμου, του Πόρου, της Ύδρας και της Νέας Επιδαύρου:

«Καταγγέλλουμε την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει σε διαγωνιστικές διαδικασίες παραχώρησης των τουριστικών λιμανιών του Αλίμου, του Πόρου, της Ύδρας και της Νέας Επιδαύρου, με την οποία δρομολογείται η ολοκληρωτική παράδοση 46 μαρινών και μικρών λιμανιών της χώρας, σε ιδιωτικά συμφέροντα. Οι τοπικές κοινωνίες, δε θα το επιτρέψουν.

Αυτό το σχέδιο, όχι μόνο οφέλη δεν προσπορίζει στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και θέτει σε κίνδυνο τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, καθώς το κόστος συντήρησής τους, είναι αμφίβολο ότι θα το αναλάβουν οι ιδιώτες. Και σε αυτή την περίπτωση, θα υιοθετηθεί η γνωστή «αναπτυξιακή συνταγή», σύμφωνα με την οποία το κράτος πληρώνει και ο ιδιώτης εισπράττει!

Επισημαίνουμε, ότι το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αυτή την κίνηση, παρά την αντίθετη απόφαση της Περιφέρειας Αττικής και τις αντιρρήσεις κατοίκων και Δήμων, που ήδη έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αναδεικνύοντας για μία ακόμα φορά, ότι προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής, είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα, αγνοώντας τη βούληση της αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών και παρά το γεγονός ότι τα λιμάνια αυτά, ιδιαίτερα του Πόρου και της Ύδρας, αποτελούν ενιαίο και αδιαίρετο σύνολο με τους παραδοσιακούς οικισμούς.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ., θα αγωνιστεί μαζί με τους κατοίκους και τις Δημοτικές Αρχές, για να ανατραπούν τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ, της Τρόικα και της κυβέρνησης. Τα μικρά λιμάνια διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, που υπό δημόσιο έλεγχο και με κατάλληλο σχεδιασμό, μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη, με ουσιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες».

Συνελήφθη »μαϊμού» ναυτικός πράκτορας

Μετά από πολλά χρόνια επανεμφανιστήκαν, προφανώς λόγω της ανεργίας των ναυτικών, οι «μαϊμού» ναυτικοί πράκτορες που διεκδικούν χρήματα για να μπαρκάρουν άνεργους ναυτικούς. Την Τετάρτη συνελήφθη ένας εξ αυτών.

Η σχετική ανακοίνωση του Λιμενικού αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες χθες, στην πόλη του Πειραιά, από στελέχη της Διοίκησης Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, 44χρονος , διότι σε προκαθορισμένο ραντεβού, παρέλαβε προσημειωμένα χαρτονομίσματα ποσού τετρακοσίων (400) ευρώ από ναυτικό, προκειμένου να του βρει εργασία, κάτι το οποίο είχε επαναλάβει και στο παρελθόν.

Ο 44χρονος, προσποιούνταν το ναυτικό πράκτορα, χωρίς να έχει σχετική άδεια και στην κατοχή του βρέθηκε μεγάλος αριθμός καρτών που αναγράφονταν το όνομά του με την ιδιότητα του ναυτικού πράκτορα, ενώ στη βαλίτσα της μοτοσικλέτας του βρέθηκε και κατασχέθηκε μεγάλος αριθμός εγγράφων ναυτικών.

Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από τη Διοίκηση Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.»

portnet.gr

Πτώση οχήματος στη θάλασσα

Το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ενημερώθηκε πρωινές ώρες εχθές, από στέλεχος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, ότι Ι.Χ.Ε. όχημα είχε πέσει στη θάλασσα στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου.

Άμεσα στην περιοχή μετέβη προσωπικό Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώνοντας πως ο οδηγός καθώς και οι δύο επιβαίνοντες είχαν εξέλθει του οχήματος και ήταν καλά στην υγεία τους.

Σύμφωνα με δήλωση του οδηγού, η πτώση του οχήματος προήλθε από λάθος χειρισμό του.

Άμεσα ενημερώθηκε η Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., στελέχη της οποίας διενήργησαν υποθαλάσσια έρευνα για τυχόν ύπαρξη επιβαινόντων, με αρνητικά αποτελέσματα.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

hcg.gr

Αυξήσεις-φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από αύριο



Αυξήσεις-φωτιά στα ακτοπλοϊκά
Από αύριο Κυριακή, 1η Απριλίου τίθενται σε ισχύ οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δυστυχώς δεν πρόκειται για κάποιο κακόγουστο αστείο της ημέρας αλλά για πραγματικότητα που έχει προαναγγελθεί από το τέλος του 2011.
Η αύξηση, η οποία φτάνει το 6% δεν αφορά όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά την Blue Star Ferries μόνο – προς το παρόν. Η εταιρεία επικαλείται την μείωση της επιβατικής κίνησης και τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις στο κόστος των καυσίμων.
Για παράδειγμα, για τη Νάξο το εισιτήριο για ΙΧ από τα 77 ευρώ αυξάνεται στα 81,5. Το απλό εισιτήριο του καταστρώματος από τα 31,5 ευρώ φτάνει στα 33,5 και αυτό της αριθμημένης θέσης από τα 36 φτάνει στα 38,5 ευρώ.
Για τη διαδρομή Ρόδος-Πειραιάς από τα 56 ευρώ, η τιμή του εισιτηρίου στην οικονομική θέση θα φτάσει τα 59,5, ενώ το ΙΧ, από τα 100.50 ευρώ στα 106,50.
Όπότε γίνεται αντιληπτό ότι το ταξίδι μετ’ επιστροφής για μία οικογένεια ανεβάζει κατά πολύ τον προϋπολογισμό με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καιρούς κρίσης.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εταιρεία έχει «κατεβάσει» ταχύτητα στα δρομολόγιά της το τελευταίο διάστημα για εξοικονόμηση καυσίμων.
Η αύξηση του χρόνου των ταξιδιών έχει αυξηθεί κατά 20% και όχι μόνο δεν μειώνεται ητιμή του εισιτηρίου, αλλά το αντίθετο.
Είναι χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις των επιβατών του Blue Star Paros στις 2 Μαρτίου, όταν ανακοινώθηκε κατά την αναχώρησή του από τον Πειραιά προς τις Κυκλάδες, το πλοίο θα ταξιδέψει με μειωμένη ταχύτητα λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων! Το πρόβλημα αποκτά πρόσθετες διαστάσεις εάν λάβουμε υπόψην ότι αρκετοι επιβάτες χάνουν το επόμενο δρομολόγιο για τον τελικό τους προορισμό, όπως έχει συμβεί στην περίπτωση επιβατών που έχασαν το δρομολόγιο από Πάρο για Αντίπαρο εξαιτίας της καθυστέρησης.
Πάντως μέχρι στιγμής, ενόψει Πάσχα, εισιτήρια υπάρχουν, αφού για τις Κυκλάδες η πληρότητα έχει φτάσει λίγο πάνω από το 70%.
Βαγγέλης Βιτζηλαίος
newpost.gr