Απλουστεύονται οι διαδικασίες για τη »νηολόγηση νέων πλοίων»

Εντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων προέβλεψε, χθες το απόγευμα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, σε δηλώσεις του ύστερα από συνάντηση που είχε με τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε.

Οπως διευκρίνισε, από πλευράς των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ υπάρχει πληροφόρηση για ύπαρξη ενδιαφέροντος για παραπάνω από μία δραστηριότητα του ΟΛΘ από 3-4 ενδιαφερόμενους επενδυτές, αλλά και ότι ο ίδιος προσωπικά έχει ενημέρωση ότι υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες και, προφανώς, και από κάποιους που είχαν ενδιαφερθεί και παλαιότερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το εν λόγω επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ επικεντρώνεται, επί το πλείστον, στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.

Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες από τον ΟΛΘ, περιλαμβάνει επίσης και το κομμάτι της κρουαζιέρας. Οσον αφορά δε την εκκρεμότητα του διαγωνισμού για τον έκτο προβλήτα του ΟΛΘ, ο υπουργός παρέπεμψε στις αναμενόμενες σχετικές αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ επί του θέματος.

Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τον κ. Μουσουρούλη, το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να έχει ανακοινώσει τη στρατηγική για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα λιμάνια της χώρας. Επίσης, εντός της τρέχουσας εβδομάδας, θα δοθεί στη δημοσιότητα προς διαβούλευση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας για την αναδιοργάνωση του ιδίου του υπουργείου, το οποίο θα περιλαμβάνει και κεφάλαιο για τη διακυβέρνηση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ανάπτυξη λιμενικών υποδομών, ρυθμιστικά θέματα κ.ο.κ. (σ.σ.: καθώς επίσης θα περιλαμβάνει και διατάξεις για την ποντοπόρο ναυτιλία).

Εν συνεχεία, μέχρι τέλη Δεκεμβρίου, το υπουργείο θα έχει παρουσιάσει την τελική πρότασή του, την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας την περίοδο 2013-2017 (πενταετής στρατηγική), η οποία θα «κουμπώσει» με τη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ και οι παραχωρήσεις θα προχωρήσουν εντός του 2013.

Οσον αφορά, ειδικότερα, το θέμα της δημιουργίας ρυθμιστικών Αρχών για τα λιμάνια, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι στο εν λόγω νομοσχέδιο θα υπάρχουν σχετικές διατάξεις, περιοριζόμενος στη δήλωση ότι «το σχήμα είναι λιμενικά δίκτυα», ότι τα λιμάνια θα έχουν το δικαίωμα να ορίζουν τους κανόνες τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκρίνονται και παρακολουθούνται από το ρυθμιστή και ότι στο νομοσχέδιο θα υπάρχουν σημαντικές απλουστεύσεις για τα τεχνικά έργα.

Ερωτηθείς για την προοπτική αύξησης των εγγραφών πλοίων υπό την ελληνική σημαία και την προετοιμασία του Νηολογίου, ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι από την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας έχει καταγραφεί σημαντική εισροή πλοίων προς την ελληνική σημαία και δήλωσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο, μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, να περάσει στην πρώτη φάση της νηολόγησης, δηλαδή την απλούστευση των διαδικασιών.

Σημείωσε, πάντως, ότι η δεύτερη φάση, που αφορά σε έργα πληροφορικής, θα είναι δύσκολη, αλλά και πως, παρότι δεν είναι σε θέση να πει εάν θα κλείσει η ψαλίδα μεταξύ της πρώτης θέσης, που κατέχει η ελληνόκτητη ναυτιλία παγκοσμίως, και της έβδομης θέσης, που κατέχει η ελληνική σημαία στη λευκή λίστα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), θα επιτευχθούν πολύ καλύτερα σκορ σε σχέση με το παρελθόν.

Θέμα εμπιστοσύνης

Ο υπουργός Ναυτιλίας, στη συνέχεια, μίλησε σε εκδήλωση του «International Propeller Club, Port of Thessaloniki», όπου τόνισε πως επενδύσεις γίνονται μόνο όταν υπάρχει εμπιστοσύνη αλλά, ταυτόχρονα, και προσδοκία για μελλοντικά κέρδη, πως η εμπιστοσύνη σήμερα έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό, μετά τα τεράστια πλήγματα που δέχθηκε στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά, όσο η λιμενική οικονομία διέπεται από υπερβολικές ρυθμίσεις, στρεβλώσεις και γραφειοκρατικό προσανατολισμό, η προσδοκία αυτή απομακρύνεται και μαζί της απομακρύνονται και οι επενδύσεις.

Στην κατεύθυνση αυτή, παρά το πολύ καλό επίπεδο υπηρεσιών και υποδομών του ΟΛΘ, όπως σημείωσε, «έχουμε να διανύσουμε ακόμα δρόμο, έως ότου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει την «απογείωση» που περιμένει τόσο η τοπική όσο και η εθνική οικονομία από αυτό. Την τόνωση, τη δυναμική που περιμέναμε και μετά την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων στις γειτονικές βαλκανικές χώρες.

Απόδειξη πως για την ανάπτυξη δεν αρκεί μια πολιτική συγκυρία. Χρειάζεται σχέδιο, αναπτυξιακό, μακροπρόθεσμο, στρατηγικό».

ΠΗΓΗ