Το όνομα του δρ Ιωάννη Κούστα μπορεί να είναι στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συνυφασμένο με τα containerships, αφού είναι από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες του κόσμου στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όμως παραμένει ανήσυχο πνεύμα. Για αυτό και αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί έντονα και στα φορτηγά πλοία.
Επένδυσε μαζί με τον Στέλιο Τζίτζη, πρόεδρο της Sylom Carriers και τον Patrick Hodgins, από τα πολύ γνωστά ονόματα της ναυτιλίας, στη νεοϊδρυθείσα εταιρεία διαχείρισης και εμπορίας πλοίων Dana Shipping and Trading με φορτηγά πλοία handymax και panamax και θα ασχολείται με τη φορτία όπως σιτηρά, άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα.
Ο δρ Ιωάννης Κούστας έχει δημιουργήσει πλωτή αυτοκρατορία από 64 containerships, η οποία από το 2006, όταν εισήλθε στο αμερικανικό χρηματιστήριο τριπλασίασε τη μεταφορική της ικανότητα, ενώ έχει προβλεπόμενα έσοδα από τα χρονοναυλοσύμφωνα που έχει υπογράψει ύψους 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο δρ Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos, είδε την εταιρεία να περνάει δύσκολους κάβους τα τελευταία έξι χρόνια. Η κατάρρευση της Lehman Brothers, δημιούργησε πολλά και σοβαρά προβλήματα και στη ναυτιλία με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο Έλληνας πλοιοκτήτης να έρθει σε συμφωνία με τους δανειστές, αφού δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει όλους τους όρους των δανείων. Ωστόσο, σήμερα, η εικόνα της είναι καλύτερη, όπως αναφέρει ο ίδιος.
Στα μέσα του περασμένου Ιουλίου η Danaos ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε το τεράστιο ναυπηγικό της πρόγραμμα κατασκευής συνολικά 25 πλοίων. Στη μέση του καλοκαιριού παρέλαβε το 5ο και τελευταίο πλοίο εκείνης της σειράς, μεταφορικής ικανότητας 13.100 κουτιών (TEU) ανεβάζοντας το σύνολο της μεταφορικής ικανότητας του στόλου του σε 363.040 TEU.
Η χαρά του ήταν μεγάλη: «Με υπερηφάνεια ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση του ναυπηγικού μας προγράμματος που καθιστά την εταιρεία μια από τις μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες στον κόσμο», ήταν τα λόγια του δόκτωρα.
Η μετοχή της εταιρείας έκανε υψηλό έτους στα 4,59 δολ., στις 8 Φεβρουαρίου. Από 3,41 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28 Δεκεμβρίου του 2012 στα 2,59 δολ., σημειώνοντας πτώση 24,05%.
Η Danaos κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλυτέρων ιδιοκτητών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Nαυλώνει τα πλοία της σε μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Maersk, COSCO, Hapag-Lloyd, CMA-CGM, Hyundai APL-NOL, Norasia, Yang Ming, Wan Hai and China Shipping.
Το 2012 η τιμή της μετοχής της Danaos κινήθηκε πτωτικά. Με 64 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο στόλο της έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 283,87 εκατομμύρια δολάρια. Έχει ναυλωμένα τα πλοία της κατά μέσο όρο για 9,9 χρόνια με έσοδα ύψους 5,1 δισ. δολ. μέχρι και το 2028. Η μετοχή της εταιρείας έκανε υψηλό έτους στα 4,59 δολ., στις 8 Φεβρουαρίου. Από 3,41 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28 Δεκεμβρίου του 2012 στα 2,59 δολ., σημειώνοντας πτώση 24,05%.
Πλοίο της χρονιάς
Το post-panamax Hyundai Ambition μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Danaos Corporation, το οποίο παρελήφθη το καλοκαίρι του 2012 ως το πέμπτο και τελευταίο πλοίο σε μια σειρά νεότευκτων χωρητικότητας 13.100 teu, βραβεύτηκε ως το ‘Πλοίο της Χρονιάς’ από τους Lloyds με βάση πολλά χαρακτηριστικά αποδοτικότητας καυσίμων, καθώς επίσης και για την τεχνολογία αιχμής στα συστήματα πληροφορικής και επικοινωνιών που παρέχουν μεγάλα οφέλη στην διοίκηση και στις ανάγκες των πληρωμάτων.
newmoney.gr