ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κρουαζιέρα: Από το Φάληρο πίσω στον Πειραιά

Αποσύρεται το σχέδιο κατασκευής νέας βάσης κρουαζιέρας στο Φάληρο και η κυβέρνηση βάζει πρόσω ολοταχώς για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», προχθές, Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά με τη συμμετοχή των υπουργών Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, Τουρισμού, Ολγας Κεφαλογιάννη, καθώς και Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, προκειμένου να ληφθούν τελικές αποφάσεις για την επόμενη ημέρα της κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε ότι για το project που «έτρεχε» ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μυταράκης, για την ανάπτυξη νέας βάσης κρουαζιέρας στο Φάληρο, δεν υπάρχει ανταπόκριση από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Συγκεκριμένα, οι μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας δεν απορρίπτουν το Φάληρο ως βάση, αφού είναι σε καλύτερο σημείο από τον Πειραιά σε ό,τι αφορά την πρόσβαση προς την Αθήνα, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι, στην παρούσα τουλάχιστον φάση, να χρηματοδοτήσουν ένα τέτοιο έργο, που κατά τον κ. Μυταράκη ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, μπορεί και να ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας συνηθίζουν να επενδύουν σε λιμενικές ανωδομές, σε εγκαταστάσεις που τους έχουν παραχωρηθεί, ενώ, σε ό,τι αφορά τις υποδομές, οι λίγες επενδύσεις τους γίνονται συνήθως σε μικρά λιμάνια.

Προάγγελος της τροπής που έλαβε η υπόθεση είναι και οι δηλώσεις που έκανε στη «Ν», τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχετικά με το project του Φαλήρου.

«Δεν είναι ότι έχω αντίθετη άποψη. Εγώ, πέρα από τις απόψεις που έχω, εφαρμόζοντας μία κυβερνητική πολιτική, είμαι έτοιμος να δεχθώ οποιαδήποτε σοβαρή επένδυση πρόκειται να γίνει στον τόπο και να τη στηρίξω, να τη βοηθήσω», ανέφερε και προσέθετε: «Ομως, ακόμη δεν έχει εκφραστεί επισήμως ένα σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή ενός τέτοιου λιμένα».

Σειρά παίρνει ο ΟΛΠ 

Ομως, και στην περίπτωση του ΟΛΠ, τα πράγματα δεν δείχνουν εύκολα, αφού το λιμάνι οδεύει προς πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του σε ιδιώτες, με την Cosco να φαντάζει το μεγάλο φαβορί.
Ωστόσο, και σε περίπτωση που ιδιωτική εταιρεία αναλάβει την πλειοψηφία των μετοχών, κινδυνεύει η χώρα να χάσει τη κοινοτική χρηματοδότηση σε ποσοστό 95% που είναι έτοιμος να λάβει ο ΟΛΠ από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να κατασκευάσει τη νέα βάση κρουαζιέρας που θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι τρία κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η συνήθης πρακτική χρηματοδότησης προς ιδιώτες είναι το 25%. Η Ευρωπαϊκή Ενωση ενδέχεται, λοιπόν, να αποσύρει τη χρηματοδότηση σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης και ήδη, από προχθές, με εντολή πρωθυπουργού, αναζητείται τρόπος να μη χαθούν τα περίπου 114 εκατ. ευρώ που θα είναι η κοινοτική χρηματοδότηση με τα σημερινά δεδομένα.

Πρόσφατα, κατά την παρουσία τους στο συνέδριο «Posidonia sea tourism forum», ο αντιπρόεδρος της μεγαλύτερης εταιρείας του κόσμου της Carnival, M. Nestour, εξέφρασε την απόλυτη αντίθεσή του για την περίπτωση ιδιωτικοποίησης των λιμανιών κρουαζιέρας, ενώ ο αντιπρόεδρος της Royal Caribbean, J. Tercek, τάχθηκε υπέρ της ιδιωτικοποίησης σε μικρού μεγέθους λιμένες, κυρίως σε ανωδομές.

Μια πρόταση που έπεσε στο τραπέζι ως λύση στο θέμα που έχει ανακύψει, είναι ο ιδιώτης που θα αναλάβει τον ΟΛΠ, να ολοκληρώσει τα έργα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και, στη συνέχεια, να προχωρήσει σε παραχωρήσεις στις εταιρείες κρουαζιέρας.

naftemporiki.gr

Εισροή υδάτων σε Ε/Γ- Τ/Ρ σκάφος

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Γλυφάδας, ότι στη 3η μαρίνα Γλυφάδας το Ε/Γ – Τ/Ρ σκάφος «ΧΡΙΣΤΙΝΑ» Ν.Π. 7225 παρουσίασε εισροή υδάτων με κίνδυνο την βύθιση του.

Άμεσα στο σημείο έσπευσαν προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής καθώς και πυροσβεστικό όχημα το οποίο προέβει σε απάντληση των υδάτων.

Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε ρύπανση, ενώ το σκάφος επανήλθε στην αρχική κατάσταση του.

Από τη Λιμενική Αρχή Γλυφάδας απαγορεύτηκε ο απόπλους του «ΧΡΙΣΤΙΝΑ» μέχρι προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού αξιοπλοΐας.

Συγκέντρωση ναυτεργατών αύριο στον Οίκο Ναύτου

Έξω από τον Οίκο Ναύτου θα συγκεντρωθούν αύριο στις 10.30 το πρωί τα ναυτεργατικά σωματεία, ΠΕΜΕΝ (μηχανικών), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), πληρωμάτων ρυμουλκών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ), ζητώντας κοινωνική ασφάλιση, προστασία και πρόνοια για τους ναυτικούς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) Σάββα Τσιμπόγλου, οι συνταξιούχοι και οι ασφαλισμένοι ναυτικοί, και ιδιαίτερα αυτοί που έχουν χρόνια προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν πλέον από τον ΕΟΠΥΥ μετά τη ένταξη του Οίκου Ναύτου σε αυτόν, με αποτέλεσμα δεκάδες άτομα να αναγκάζονται να προσφεύγουν σε ιδιώτες.

Επίσης προσέθεσε ότι ένα ακόμα πρόβλημα είναι η καταβολή των επιδομάτων σε ανέργους καθώς οι προϋποθέσεις που τίθενται από τον Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μην μπορούν να το εισπράξουν.

Προσέθεσε επίσης ότι οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών έχουν λήξει σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ενώ στο 70%, και πλέον, των ναυτεργατών της επιβατηγού ναυτιλίας οφείλονται αναδρομικά και δεδουλευμένα που διαρκώς διογκώνονται.

Σημειώνεται ότι την Τετάρτη 5 Ιούνη, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ έχει αποφασίσει συνδικαλιστική παρέμβαση στα πλοία εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα σε ναυτικούς.

dealnews.gr

Αθ.Μαρτίνος: Δεν αναμένεται βελτίωση για τη ναυτιλιακή αγορά τα επόμενα δύο χρόνια

Δεν αναμένεται σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας στα περισσότερα πεδία δραστηριοποίησης της ελληνικής ναυτιλίας τα επόμενα δύο χρόνια, επισήμανε από τη Θεσσαλονίκη ο εφοπλιστής Αθανάσιος Μαρτίνος της EastMed, τονίζοντας όμως ότι ο εφοπλισμός της χώρας μας δεν πτοείται και συνεχίζει και φέτος τις αυξημένες επενδύσεις σε ναυπηγήσεις πλοίων, κυρίως νέας τεχνολογίας, αλλά και τις αγορές μεταχειρισμένων.

Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ο κ. Μαρτίνος αναφέρθηκε στα προβλήματα της ελληνικής ναυτιλίας, δηλώνοντας πως οι αξίες των εμπορικών πλοίων έχουν πέσει στο ένα τρίτο από την περίοδο των υψηλών ναύλων 2003-2008 και περίπου στο ήμισυ από τα επίπεδα των λογικών αποτιμήσεων (fair value).

«Ορισμένες κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και τα bulk carriers όλων των μεγεθών, μετά βίας καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα. Μόνο ένα μικρό ποσοστό του στόλου καλύπτεται από συμβόλαια και μακροχρόνιες ναυλώσεις καθότι διανύουμε το πέμπτο και το χειρότερο έτος της κρίσης.

Ο μόνος κερδοφόρος τομέας είναι τα υγραεριοφόρα, όπου δραστηριοποιούνται μία δεκάδα περίπου ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ο άλλος τομέας με μικρά κέρδη είναι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (oil products)», υπογράμμισε ο κ. Μαρτίνος και πρόσθεσε πως «λόγω υπερπροσφοράς τονάζ και της βραδείας ανάκαμψης της διεθνούς οικονομίας δεν αναμένεται σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας τα επόμενα δύο χρόνια».

Ωστόσο, ο κ. Μαρτίνος σημείωσε πως «οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διατηρήσει ικανοποιητική ρευστότητα από την καλή εποχή και με την εμπειρία προηγούμενων οικονομικών κρίσεων δεν προέβησαν σε παράλογες επενδύσεις.

Σήμερα επενδύουν όχι γιατί πιστεύουν στη σύντομη ανάκαμψη, επενδύουν κυρίως διότι οι ιστορικά χαμηλές τιμές προσφέρονται για την ανανέωση του στόλου με πλοία νέας τεχνολογίας. Τα χαμηλά επιτόκια επιτρέπουν την αναμονή καλύτερων ημερών».

Αντέχει η ναυτιλία

Μάλιστα, ο ίδιος επισήμανε ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχουν την υποστήριξη των διεθνών τραπεζών και έτσι η ναυτιλία της χώρας μας θα αναπτυχθεί και δεν θα συρρικνωθεί μέσα στην κρίση. Ο κ. Μαρτίνος ανέλυσε και τα αίτια αγοράς πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από τις ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, λέγοντας πως «τα τελευταία χρόνια της κρίσης αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος containerships με τις νέες ναυπηγήσεις και κυρίως με αγορές από γερμανικές εταιρίες».

«Οι επενδύσεις σε γερμανικά containerships ήταν τρόπου τινά επιδοτούμενες. Οι μέτοχοι, κυρίως Γερμανοί ελεύθεροι επαγγελματίες, είχαν φορολογική απαλλαγή για τα ποσά που επένδυαν στη ναυτιλία τους. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής ήταν να γιγαντωθεί η γερμανική ναυτιλία containerships αλλά με υψηλό δανεισμό.

Τα δάνεια των γερμανικών τραπεζών στην εμπορική ναυτιλία ανέρχονται σε 100 δισ. ευρώ. Ενα μεγάλο ποσοστό είναι επισφαλές, με συνέπεια να πωλούν οι γερμανικές τράπεζες έναν αυξανόμενο αριθμό μεταχειρισμένων πλοίων κυρίως σε Έλληνες αγοραστές», κατέληξε ο ίδιος.

imerisia.gr

Σαμαράς: Στο »τραπέζι» η επιστράτευση των ναυτεργατών

Αντιμέτωπος με τις κοινωνικές αντιδράσεις που προκαλεί η εφαρμογή των δεσμεύσεων της χώρας είναι ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς ο οποίος ετοιμαζεται για την σύνοδο κορυφής των Βρυξελλών όπου θα αποφασιστεί η εκταμίευση των δόσεων του δανείου που εκκρεμούν.

Ο κ. Σαμαράς θα προβάλλει ότι το πρόγραμμα δημοσιονομική προσαρμογής συνεχίζεται απρόσκοπτα και ότι ελέγχει τις εσωτερικές εξελίξεις στην χώρα.

Το πιο δύσκολο μέτωπο είναι με τους εργαζόμενους στην ακτοπλοία καθώς η παράταση της απεργίας τους δημιουργεί πρόβλημα στην διακίνηση των προιόντων από τα νησιά. Στις συσκέψεις που έγιναν το Σαββατοκύριακο αποφασίστηκε να δοθεί επιπλέον χρόνος για διαβουλεύσεις αλλά η επιστράτευση των ναυτεργατών είναι στο τραπέζι.

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό αφενός γιατί θα είναι η δεύτερη κατηγορία εργαζομένων που θα επιστρατεύσει η κυβέρνηση μετά τους υπαλλήλους του Μετρό και αφετέρου γιατί οι ναυτεργάτες μεταξύ άλλων διεκδικούν δεδουλευμένα.

Παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει και το μέτωπο των αγροτών που συνεχίζουν να παρατάσουν τα τρακτέρ τους στις εθνικές και περιφερειακές οδούς ζητώντας λύση για την μείωση του κόστους παραγωγής. Τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα αν οι αγρότες προχωρήσουν σε αποκλεισμό των οδών οπότε η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να τους αντιμετωπίσει με τα ΜΑΤ για να ανοίξει τους δρόμους.

Και στις δύο αυτές κοινωνικές κατηγορίες έχει σημαντική επιρροή το ΚΚΕ με το οποίο η κυβέρνηση άνοιξε μέτωπο όταν αντιμετώπισε με υπερβολική βία την συμβολική και “εθιμοτυπική” κατάληψη του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Εργασίας. Από την στάση που θα κρατήσει το ΚΚΕ θα φανεί αν οι παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση αποφέρουν αφού άλλωστε υπάρχει ο κοινός εχθρός του ΣΥΡΙΖΑ.

Ένα ακόμη μέτωπο φαίνεται να ανοίγει με το σχέδιο Αθηνά για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας που δημιουργεί πρόβλημα και στους φοιτητές αλλά και στα ίδια τα ιδρύματα που είναι αμφίβολο αν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες που θα δημιουργηθούν από την αύξηση των φοιτητών.

Οι επιμέρους διεκδικήσεις λαμβάνουν χώρα μέσα στο γενικότερο κοινωνικό κλίμα που επιβαρύνεται από τις περικοπές μισθών και συντάξεων που επιβλήθηκαν στο τέλος του Ιανουαρίου και από τη νέα φορολογία στα ακίνητα που προκαλεί αντιδράσεις ακόμη και σε βουλευτές της συμπολίτευσης. Οι μειώσεις μισθών και οι αυξήσεις στους φόρους δημιουργούν αδυναμία στους πολίτες να ανταποκριθούν και δημιουργεί τρύπες στο δημόσιο ταμείο.

Δημιουργείται ο κίνδυνος η επόμενη έκθεση της Τρόικας να καταγράψει κενά που θα απαιτήσουν νέα μέτρα τα οποία η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει. Παράλληλα η τρικομματική κυβέρνηση δείχνει ότι δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις διαπιστώσεις του ΔΝΤ ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει και να διεκδικήσει αλλαγή του. Αντίθετα εμφανίζεται δεσμευμένη στην επιβολή του -κατά το ΔΝΤ λανθασμένου και ανεφάρμοστου- προγράμματος. Αυτό ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι το μνημόνιο είναι νεκρό και ζητά εκλογές προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους εταίρους μία νέα βιώσιμη συμφωνία.

protothema.gr

Φωτιά ξέσπασε σε τουριστικό σκάφος στη μαρίνα της Λευκάδας

Φωτιά ξέσπασε σε τουριστικό σκάφος το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο στη μαρίνα Λευκάδας.

Άμεσα στο σημείο έσπευσε περιπολικό όχημα με προσωπικό της Λιμενικής Αρχής, το οποίο κατά την άφιξη διαπίστωσε ότι η πυρκαγιά στο σκάφος με την ονομασία «Κουρσάρος Σάντα Μαύρα» είχε ήδη κατασβεστεί από στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λευκάδας και του πληρώματος πλωτού περιπολικού του Λιμενικού το οποίο έσπευσε για βοήθεια.

Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε ρύπανση και δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας, ενώ επί του σκάφους δεν υπήρχαν επιβαίνοντες.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Λευκάδας.

Προσάραξη του ‘ΦΡΗΝΤΟΜ’ στη Χαλκιδική

Χθες το απόγευμα , η Λιμενική Αρχή Νέας Μηχανιώνας ενημερώθηκε από το Υπολιμεναρχείο Νέων Μουδανιών ότι το Θ/Γ-Α/Ψ «ΦΡΗΝΤΟΜ» Ν.Θ.993, το οποίο βρισκόταν παραβεβλημένο στην προβλήτα της Νέας Ηράκλειας Χαλκιδικής, λόγω των ισχυρών ανέμων υπέστη θραύση των σχοινιών πρόσδεσης με αποτέλεσμα να προσαράξει στην παραλία.

Από το περιστατικό δεν τραυματίστηκε κανείς και δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Προανάκριση διενεργείται από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Νέας Μηχανιώνας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.

ΠΗΓΗ