»Χωρίς πλοία» το καλοκαίρι τα νησιά του βορείου Αιγαίου

Το ευαίσθητο εθνικά νησιωτικό σύμπλεγμα του βορειοανατολικού Αιγαίου δέχθηκε ένα καίριο οικονομικό και κοινωνικό χτύπημα με το ξεκίνημα του καλοκαιριού, αφού εδώ και 20 μέρες η Λέσβος αποκόπηκε τελείως από τη δρομολόγηση πλοίων με την Βόρεια Ελλάδα (Λήμνο-Καβάλα-Θεσσαλονίκη) αλλά και με τα νησιά Σάμο, Ικαρία, ενώ η Λήμνος δεν έχει σύνδεση ούτε με τον Πειραιά.

Αιτία είναι η μη εκτέλεση δρομολογίων από το επιβατηγό- οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος» της ΝΕΛ, το οποίο επιπροσθέτως βρίσκεται και σε επίσχεση εργασίας τις τελευταίες ημέρες. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε προγραμματίσει συνάντηση με τους αρμόδιους της ακτοπλοϊκής εταιρείας, οι οποίοι, όμως, τελικά, δεν προσήλθαν στο υπουργείο.

Η κατάσταση είναι τραγική, αφού οι οικονομίες των νησιών που περιμένουν να ζήσουν από τον τουρισμού μαραζώνουν, και ειδικότερα της Λήμνου.

«Είναι σαν να θέλουν να καταδικάσουν τη Λήμνο, ένα εθνικά ευαίσθητο νησί. Περιμέναμε να ζήσουμε από τον τουρισμό, όμως δυστυχώς το success story δεν ευδοκίμησε για το νησί μας» τόνισε στο protothema.gr o δήμαρχος Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ο οποίος στη συνέχεια της συζήτησης μας ξεδίπλωσε τις ακτοπλοϊκές δυσλειτουργίες που καταδικάζουν σε μαρασμό το ακριτικό αυτό νησί της Ελλάδας:

«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, μετά από περιπέτειες χρόνων, χωρίς να σέβεται τις συμβατικές της υποχρεώσεις, προσπάθησε πολλές φορές να υποβαθμίσει την ποιότητα εξυπηρέτησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με αντικαταστάσεις πλοίων, κατά τη γνώμη των επιβατών, υποδεέστερων των συμβατικών προδιαγραφών, όπως το Aqua Maria το παλιό Μυρτιδιώτισσα.

Τα πράγματα χειροτέρεψαν από την αρχή του χρόνου με πολλά ανεκτέλεστα δρομολόγια και συνεχείς βλάβες και στις δύο γραμμές 1) Λαύριο-Αγ.Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα και 2) Πειραιάς-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και μία φορά την εβδομάδα Θεσσαλονίκη» επισημαίνει ο δήμαρχος της Λήμνου και συνεχίζει:

«Το αποκορύφωμα ήταν το Πάσχα, οπότε οι επισκέπτες της Λήμνου αναγκάζονταν να ταξιδεύουν όταν εκτελούνταν δρομολόγιο μέσω Ψαρών και Μεστών Χίου για το Λαύριο. Εδώ και δύο εβδομάδες η γραμμή από Πειραιά δεν εξυπηρετείται, ενώ από την αρχή του χρόνου τα μισά δρομολόγια ήταν ανεκτέλεστα» και προσθέτει:

«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες και της δόθηκαν για να αντικαταστήσει τα πλοία της πλοία με σύγχρονα. Όμως δύο χρόνια μετά το 2010 πέρασε νόμος που της έδινε παράταση δύο ετών για να αντικαταστήσει τα πλοία της. Πρόσφατα ζήτησε και πήρε παράταση άλλων τριών ετών για να αντικαταστήσει τα «Θεόφιλος». Αρνηθήκαμε γιατί πρόκειται για πλοίο φάντασμα που τους τελευταίους έξι μήνες ήταν αραγμένο κάτω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου στον Πειραιά και τώρα είναι σε επίσχεση εργασίας» και συμπλήρωσε ο Αντώνης Χατζηδιαμαντής:

«Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ζητάμε να ανακληθεί η υπουργική απόφαση για την 3τή παράταση αντικατάστασης του «Θεόφιλος».

Ζητάμε άμεσα την επιβολή του νόμου, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκτελεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Ζητάμε πλοίο για τη συγκεκριμένη γραμμή. Έως τότε ζητάμε την προέκταση του δρομολογίου, που πιάνει από Πειραιά στη Μυτιλήνη, ώστε να υπάρξει μία εκτόνωση της ζήτησης» και κατέληξε λέγοντας:

«Η τουριστική περίοδος έχει χαθεί για το Βορειοανατολικό Αιγαίο. Οι ακυρώσεις πάνε σύννεφο. Το κύριο πρόβλημα το έχει η Λήμνος και σε λιγότερο βαθμό η Λέσβος που έχει αποκοπεί από τη Βόρειο Ελλάδα. Το νησί εξυπηρετείται με τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα μέσω Λαυρίου, αλλά στην ουσία είναι τρία, γιατί το τέταρτο πάει μέσω Ψαρών και δεν το επιλέγει κανείς αφού δεν θέλει να κάνει ‘κρουαζιέρα’ στο Aιγαίο. Μοιάζει σαν να θέλουν να μας καταδικάσουν».

Επιστολή της Ένωσης Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου

Στο μεταξύ με κατ’ επείγουσα επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη η Ένωση Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου ζητά την άμεση επίλυση του θέματος : «Κινηθείτε ταχύτατα και δημιουργικά.

Δεν αντέχουμε άλλο. Περιμένουμε νέα σας.»

Αναλυτικά:

«Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Η Ένωση Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου διαμαρτύρεται εντονότατα για το γεγονός ότι η Λέσβος, το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδος, απεκόπη τελείως από δρομολόγηση πλοίων με την Βόρεια Ελλάδα (Λήμνο-Καβάλα-Θεσσαλονίκη) αλλά και με τα νησιά Σάμο, Ικαρία κλπ. εδώ και 20 μέρες χωρίς να ξέρουμε ποιος και γιατί φέρει την ευθύνη.

Ο ένας αποδίδει τις ευθύνες στον άλλον και οι μέρες περνούν με αποτέλεσμα να χάσουμε όλους τους τουρίστες από τη Βόρεια Ελλάδα, φορτηγά με εμπορεύματα να μην μπορούν να έρθουν, φοιτητές να παραμένουν μακριά από τα σπίτια τους, ανήμποροι να αντιδράσουν στο υψηλό κόστος άλλων δρομολογίων (αεροπλάνα, μέσω Αθηνών κλπ) άλλοι έρχονται μέσω Τουρκίας, και ζούμε ένα τραγικό εφιάλτη, όμηροι ναυτιλιακών εταιρειών, χωρίς να φταίμε και χωρίς να μπορούμε να αντιδράσουμε ατομικά.

Ως Ένωση Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας, γνωρίζουμε και κατανοούμε ότι μόλις προχθές αναλάβατε καθήκοντα και απαιτούμε άμεση παρέμβασή σας για λύση του προβλήματος.

Σας ενημερώνουμε ότι τρία πλοία ΘΕΟΦΙΛΟΣ- IONIAN SKY- ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ έχουν καταθέσει φακέλους για τις άγονες γραμμές.

Παραμερίστε το τέρας της γραφειοκρατίας και αναθέστε άμεσα την εκτέλεση της γραμμής σε όποια ναυτιλιακή εταιρεία επιλέξετε.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε πότε θα κηρύξετε έκπτωτες τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν μπορούν να είναι σύννομες με τις υπογραφές τους, περιμένουμε λύση σήμερα και όπου δημιουργηθεί πρόβλημα για τις μελλοντικές πιθανές δικαστικές διεκδικήσεις η Ένωση Τουριστικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου θα είναι παρούσα ως μάρτυρας υπεράσπισής σας.

Κύριε Υπουργέ, το καλοκαίρι από τουριστικής άποψης για εμάς σε σχέση με τη Βόρεια Ελλάδα τελειώνει. Κινηθείτε ταχύτατα και δημιουργικά.
Δεν αντέχουμε άλλο. Περιμένουμε νέα σας.»

protothema.gr

Απολύσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ – Καταργείται το ΓΕΝΕ

Προς κατάργηση «βαδίζει» το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζονται αποχωρήσεις λόγω κατάργησης θέσεων από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.

Οι δραματικές εξελίξεις αποκαλύπτονται σε δημοσίευμα του «Έθνους της Κυριακής», στο οποίο παρουσιάζεται πίνακας 20+2 φορέων του Δημοσίου, που σχεδιάζεται να καταργηθούν και να απολυθούν οι εργαζόμενοί τους αμέσως μετά το Πάσχα.

Ανάμεσα σε αυτούς τους φορείς είναι το ΓΕΝΕ, το οποία, μάλιστα, επρόκειτο, όπως ανακοίνωσε, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, να υλοποίήσει προγράμματα κατάρτισης άνεργων ναυτικών.

Επίσης, ανάμεσα σε αυτούς τους φορείς είναι η Ανώνυμη Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, που επικαλείται το «Έθνος της Κυριακής» θεωρείται σχεδόν βέβαιον ότι μαζί με τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα καταργηθούν, θα ανακοινωθούν και καταργήσεις οργανικών θέσεων ακόμα και ειδικοτήτων ή δομών σε φορείς που βρίσκονται υπό ιδιωτικοποίηση.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι, μια μεγάλη δεξαμενή υποχρεωτικών απομακρύνσεων θα προέλθει από καταργούμενες θέσεις στην ΕΥΑΘ, στους οργανισμούς μικρών λιμανιών και μαρινών, στα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών, αλλά και από την ΕΥΔΑΠ, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, τα ΕΛΠΕ ή τη ΛΑΡΚΟ.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται το ενδεχόμενο να καταργηθούν ειδικότητες όπως προσωπικό καθαριότητας ή κλητήρες που κρίνεται ότι μπορούν να αντικατασταθούν από εξωτερικούς συνεργάτες, μειώνοντας το μισθολογικό κόστος των φορέων.

pireas2day.gr