ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΕΕΝ: αιτήματα ακτοπλόων για να έρθει ανάκαμψη

Ζημίες 900 εκατ. ευρώ έχουν συσσωρεύσει στο διάστημα 2009-2012 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες (εισηγμένες και μη).Τέσσερις άξονες – προαπαιτούμενα για την επιβίωση της ακτοπλοίας έθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχ. Σακέλης, μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο, που διοργανώθηκε από την εφημερίδα “Maritime Economies”.

 Συγκεκριμένα ο πρόεδρος των Ακτοπλόων ζήτησε :

1. Μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα αυτού των ξενοδοχείων.

2. Μείωση των λιμενικών τελών εφ’ όσον πραγματικά επενδύονται προς όφελος των επιβατών.

3.Μελέτη για την κατάργηση του επίναυλου που επιβαρύνει τα εισιτήρια με 3%.

4.Επιτάχυνση των διαδικασιών σχετιικά με τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου.

Σε αυτό το πλαίσιο επεσήμανε ότι «η εκτέλεση δρομολογίων την χειμερινή περίοδο από ταχύπλοα πλοία ενώ δεν υπάρχει μεταφορικό έργο, είναι καταστρεπτική, αυξάνει το κόστος λειτουργίας των πλοίων άρα και τα εισιτήρια».

Όμως, όπως είπε «σε ότι αφορά τα συμβατικά πλοία η θέση μας είναι υπέρ της 10μηνης ή και περισσότερης δρομολόγησης με δυνατότητα εκτέλεσης εποχιακών δρομολογίων μόνο από τις εταιρείες που εξυπηρετούν μια συγκεκριμένη γραμμή όλο τον χρόνο».

Από εκεί και πέρα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ έθεσε ως θέματα που πρέπει να επιλυθούν τα εξής αιτήματα:

1. Προστασία των εταιρειών από μονοπωλιακές συμπεριφορές προμηθευτών.

2. Κατάργηση αναχρονιστικών διατάξεων και υποχρεώσεων που επιβάλλονται στις εταιρείες, όπως το απαράδεκτο καθεστώς των υποχρεωτικών εκπτώσεων χωρίς αποζημίωση .

3. Αναδιοργάνωση των επιδοτούμενων με βάση την ρήτρα καυσίμων που ήδη ισχύει στις πολυετείς συμβάσεις.

Ισχυρίστηκε δε ότι με τις σημερινές αποζημιώσεις δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών των μικρών νησιών.

Και σε αυτό το πλαίσιο ο ίδιος ανέπτυξε ένα ακόμα πακέτο αιτημάτων, όπως:

1. Να αυξηθούν οι πιστώσεις ούτως ώστε όλα τα νησιά μας να απολαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες

2. Σε πολλές περιπτώσεις όπως στα Δωδεκάνησα για να υπάρχει δυνατότητα τακτικών συνδέσεων με την Ηπειρωτική Ελλάδα, πρέπει να μελετηθούν και να προγραμματισθούν και τακτικές προγραμματισμένες και αξιόπιστες συνδέσεις με ανταποκρίσεις, γεγονός που πλην των άλλων θα αναπτύξει και τις εμπορικές σχέσεις των νησιών μεταξύ τους, παράγοντας μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη των νησιών μας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Σύμη που είναι ένα από τα νησιά που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μεγάλη κίνηση και ανάπτυξη εξυπηρετείται κυρίως με ανταποκρίσεις μέσω ΡΟΔΟΥ .

3. Στους όρους των διαγωνισμών δημόσιας υπηρεσίας και στο ύψος των αποζημιώσεων πρέπει να ληφθεί υπόψη η ανάγκη βιωσιμότητας και λογικής κερδοφορίας των πλοίων σαν μοναδική εγγύηση της συνεχούς παροχής και βελτίωσης των υπηρεσιών.

4. Πρέπει τέλος να λαμβάνονται υπόψη ποιοτικά κριτήρια προκειμένου για τη σύναψη πολυετών συμβάσεων και να καθιερωθεί η αυτόματη αναπροσαρμογή των μισθωμάτων αλλά και των ναύλων κάθε γραμμής ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Τέλος, ο πρόεδρος εμφανίστηκε κάθετα αντίθετος σε ένα πρόγραμμα επιδοτούμενης ναυπήγησης πλοίων, επικαλούμενος εμμέσως, πλην σαφώς, θέμα ισονομίας, αφού τα ήδη δρομολογημένα πλοία « δεν έχουν επιβαρύνει κανέναν πλην των εταιρειών» .

Και κατέληξε υποστηρίζοντας ότι «πρέπει να μιλάμε για αγορές και όχι για κατασκευές».

ΠΗΓΗ