Πίσω χρονικά πηγαίνει η αξιοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ από την κυβέρνηση και υπάρχει πιθανότητα να δοθεί προτεραιότητα σε άλλα λιμάνια από το ΤΑΙΠΕΔ, πριν ασχοληθεί με τον Πειραιά.
Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνάντηση που είχε σήμερα με τους δημοσιογράφους.
Όπως επεσήμανε το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να πάρει απόφαση όμως υπάρχει προβληματισμός για τον ΟΛΠ.
Όσο αφορά τον φιλικό διακανονισμό του ΟΛΠ με την Cosco, ο υπουργός επεσήμανε ότι το θέμα θα πάρει παράταση.
Ήταν τέλη Ιουνίου όταν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είχε υπογραφεί μεταξύ του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γ. Ανωμερίτη και του Δ/ντος Συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε. captain Fu Cheng Qiu, ενώπιον του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του τότε Προέδρου της Cosco captain Wei Jiafou και του ΤΑΙΠΕΔ το Μνημόνιο Συνεργασίας που προβλέπει εντός μηνός φιλικό διακανονισμό στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3755/09) για την κατασκευή και διαχείριση του Δυτικού Τμήματος της Προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ.
Οι Κινέζοι έχουν ζητήσει να ανασταλεί η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος για όσο διάστημα η Ελλάδα βρίσκεται σε ύφεση. Το εγγυημένο αντάλλαγμα είναι ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ σε βάθος χρόνου 35 ετών που καταβάλλει τμηματικά η Cosco στο ελληνικό Δημόσιο κατ’ έτος.
Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δεν πρόκειται να ανασταλεί η καταβολή αλλά θα γίνει μείωση του εγγυημένου ανταλλάγματος.
Σύμφωνα με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη η κυβέρνηση θέλει να γίνει η επένδυση αυτή όμως δεν έχει βρεθεί ακόμη η νομιμοποιητική βάση του θέματος ώστε να δοθούν απαντήσεις και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.
defencenet.gr