Νέες παραγγελίες από τους Έλληνες εφοπλιστές

Δυναμική επιστροφή στις ναυπηγήσεις έχουν ξεκινήσει, το τελευταίο διάστημα, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετώντας μόνο τον περασμένο Απρίλιο παραγγελίες για 19 νεότευκτα πλοία συνολικής αξίας 514 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τον περασμένο Απρίλιο τοποθετήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο παραγγελίες για 208 νεότευκτα πλοία. Από αυτά τα 19 ήταν παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι τον αντίστοιχο περυσινό μήνα είχαν τοποθετήσει μόλις 13 παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.

Στις παραγγελίες των νέων πλοίων για τους Έλληνες τα περισσότερα ήταν δεξαμενόπλοια (8), τα 7 φορτηγά (bulk carriers) και 4 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ.

Αναλυτικά, σύμφωνα, πάντα, με την Golden Destiny οι παραγγελίες τοποθετήθηκαν από τις εξής εταιρείες:

Φορτηγά πλοία (bulk carriers):

• Navarone S.A (συμφερόντων Μ. Γκιόκα): Παραγγελία δύο πλοίων χωρητικότητας 35.000 τόνων το καθένα στην Κίνα με παράδοση το 2014.
• Callimanopoulos Group. Marine Management Services: Τρία πλοία, χωρητικότητας 82.000 τόνων το καθένα, σε ναυπηγεία της Κίνας. Το καθένα κοστίζει περίπου 26 εκατομμύρια δολάρια και η παράδοση θα γίνει μεταξύ του 2015 και του 2016.
• – Quintana Maritime Ltd (συμφερόντων Σταμ. Μόλαρη): Δύο πλοία, χωρητικότητας 180.000 τόνων το καθένα, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Το καθένα κοστίζει περίπου 47- 48 εκατομμύρια δολάρια και η παράδοση θα γίνει το 2015.

Δεξαμενόπλοια (Tankers):

• Delta Tankers (συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη): Δύο πλοία, χωρητικότητας 158.000 το καθένα, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας για περίπου 58 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Σε αυτή την φάση έχει υπογραφεί επιστολή ενδιαφέροντος.
• Eastern Meditteranean (συμφερόντων Θ. Μαρτίνου): Τέσσερα πλοία, χωρητικότητας 114.000 τόνων το καθένα στη Ρουμανία με παράδοση στο πρώτο μισό του 2015.

Πλοία μεταφοράς κοντέϊνερς:

• Cape Shipping: Δύο πλοία χωρητικότητας 2.200 TEU,το καθένα, στην Κίνα με παράδοση 2015 και 2016, αντίστοιχα.
• International Maritime Enterprises, που είναι συνδεδεμένη με την εταιρεία Embiricos: Δύο πλοία, χωρητικότητα 9.000 TEU,το καθένα, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας αντί περίπου 81 εκατομμυρίων δολαρίων με παράδοση το 2014.

Την περασμένη εβδομάδα

Η μεγάλη κινητικότητα σε ναυπηγήσεις συνεχίστηκε και την περασμένη εβδομάδα και είναι χαρακτηριστικό ότι τοποθετήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο 75 νέες παραγγελίες πλοίων, αυξημένες κατά 168% από την δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου και κατά 650% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα, οπότε είχαν τοποθετηθεί μόλις 10 παραγγελίες πλοίων.

Από ελληνικής πλευράς ώθηση δόθηκε στην διάρκεια του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, όπου ανανεώθηκε η συνεργασία των δύο πλευρών στο ναυτιλιακό τομέα και οι Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν πολλές παραγγελίες πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία.

Αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα οι Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν τις εξής συμφωνίες:

Φορτηγά πλοία (bulk carriers):

• Diana Shipping of Greece (συμφερόντων Σ. Παληού): Παραγγελία δύο πλοίων, χωρητικότητας 208.500 τόνων το καθένα, σε ναυπηγεία της Κίνας για περίπου 48,7 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με παράδοση το 2016.
• Safety Management Overseas of Greece (συμφερόντων Β. Χατζηιωάννου): Παραγγελία για δύο πλοία χωρητικότητας 77.000 τόνων σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας για περίπου 28 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με παράδοση 2014- 2015.
• Laskaridis Shipping (Όμιλος Λασκαρίδη): Παρήγγειλε 4 πλοία, χωρητικότητας 64.000 τόνων το καθένα σε ναυπηγεία της Κίνας για περίπου 24,5 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με option για δύο ακόμα με παράδοση το 2016. Παράλληλα τοποθέτησε στα ίδια ναυπηγεία παραγγελία για δύο μεγαλύτερα πλοία χωρητικότητας 82.000 τόνων για περίπου 27 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με παράδοση το 2016 και option για ένα ακόμα.

Δεξαμενόπλοια (Tankers):

• Angelicoussis of Greece (Όμιλος Αγγελικούση): Τοποθέτησε παραγγελία για τρία πολύ μεγάλα crude carriers, χωρητικότητας 319.000 τόνων το καθένα σε ναυπηγεία της Κίνας, με μη ανακοινώσιμο κόστος και ημερομηνία παράδοσης.
• Kyklades Maritime of Greece (συμφερόντων Αλαφούζου): Παρήγγειλε δύο product carriers, χωρητικότητας 99.999 τόνων το καθένα σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας με παράδοση 2014- 2015, το οποίο αποτελεί αντικείμενο χρονοναυλοσύμφωνου με την Total.
• Η Flagship Marine Ventures (μια μικτή εταιρεία της Marine Management of Greece και της Perella Weinberg Partners SA) υπέγραψε συμφωνία με ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή 2+2 πλοίων, χωρητικότητας 115.000 τόνων με παράδοση το 2015.
• Η Capital Ship Management of Greece (συμφερόντων Β. Μαρινάκη): υπέγραψε επιστολή ενδιαφέροντος με ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή δύο product carriers, χωρητικότητας 52.000 τόνων για περίπου 32 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα με παράδοση το 2015 και option για άλλα δύο.
Επίσης, τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία, χωρητικότητας 52.000 τόνων το καθένα με παράδοση του 2015.

Πλοία μεταφοράς κοντέϊνερς:

• Η Cape Shipping άσκησε το δικαίωμα της option, που διατηρούσε σε ναυπηγεία της Κίνας, που διατηρούσε από τον Αύγουστο του 2012 για δύο ακόμα πλοία, χωρητικότητας 2.200 TEU με παράδοση τον Οκτώβριο του 2015 και τον Ιανουάριο του 2016, αντίστοιχα, αντί 26 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.
• Η Paragon Shipping of Greece (συμφερόντων Μ. Βουδούρογλου) ανακοίνωσε ότι τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κίνας για δύο πλοία χωρητικότητας 4,800 TEU το καθένα με παράδοση το 2014.
Η Container Carriers Corp, που ελέγχεται από την Capital Shipmanagement, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη υπέγραψε επιστολή ενδιαφέροντος για την κατασκευή σε ναυπηγεία της Ρουμανίας δύο πλοίων, χωρητικότητας 8.600 TEU το καθένα με option για δύο ακόμα με παράδοση το 2015. Το κόστος είναι περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα.

pireas2day.gr