Νέες νομοτεχνικές βελτιώσεις σε ορισμένα από τα επίμαχα άρθρα του πολυνομοσχεδίου του ΥΝΑ

Με νέες νομοτεχνικές βελτιώσεις σε ορισμένα από τα επίμαχα άρθρα του πολυνομοσχεδίου για τη ναυτιλία, το οποίο εισάγεται την Τρίτη στην ολομέλεια της Βουλής, θα επιχειρήσει ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης να διασφαλίσει τη υπερψήφισής τους από ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.

Οι συζητήσεις μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας και των άλλων δύο εταίρων συνεχίστηκαν και χθες. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου αυτές οι νομοτεχνικές βελτιώσεις δεν πρόκειται να ανατρέπουν τη βασική φιλοσοφία των ρυθμίσεων που εισάγονται με τα συγκεκριμένα άρθρα.

Αντιρρήσεις υπάρχουν από τους άλλους δύο κυβερνητικούς εταίρους στο άρθρο 19 με το οποίο εισάγονται οι ατομικές συμβάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία, στο άρθρο 30 που προβλέπει τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα επιβατηγά πλοία και την ακτοπλοΐα, και σε άρθρα για τα λιμάνια και την μετατροπή της Πλοηγικής Υπηρεσίας σε Α.Ε. από δημόσια υπηρεσία.

Αλλαγή στη διατύπωση του άρθρου 19 έτσι ώστε να διευκρινίζεται ότι δεν καταργείται καμία ΣΣΕ έχει ζητήσει και ο εισηγητής της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκης ο οποίος επανέλαβε τη θέση του χθες στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση του μνημονίου ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας-Κίνας.

Σήμερα εξάλλου το υπουργείο Ναυτιλίας θα προχωρήσει στην κατάθεση δύο τροπολογιών, η μία θα αφορά ζητήματα λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος και θέματα που αφορούν το προσωπικό του, ενώ με τη δεύτερη τροποποιούνται πέντε άρθρα του πολυνομοσχεδίου που αφορούν μεταξύ άλλων τις περιβαλλοντικές μελέτες για την εκτέλεση έργων στα λιμάνια. Αντίθετα δεν φαίνεται να προχωράει η κατάθεση τροπολογίας για πλοία και δρομολόγια ασφαλείας κατά τις απεργιακές κινητοπουήσεις των ναυτικών.

Μνημόνιο συνεργασίας

Στο μεταξύ ψηφίστηκε χθες στην επιτροπή το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται το μνημόνιο συνεργασίας της Ελλάδας με την Κίνα στους τομείς των ναυτιλιακών μεταφορών και των ναυτιλιακών τεχνολογιών.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Πλακιωτάκης, ανέφερε ότι σφραγίζεται η στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στη ναυτιλία σε ένα μεγάλο φάσμα, ενώ ήδη ένα πετυχημένο παράδειγμα στις σχέσεις των δύο χωρών αποτελεί τη παραχώρηση του σταθμού εμπορευματικιβωτίων του Πειραιά στην Cosco.

Ο ίδιος ανέφερε ότι το μνημόνιο έχει διάρκεια πέντε ετών με προοπτική επέκτασής του για άλλα πέντε χρόνια, ενώ τα άρθρα του δεν επηρεάζουν τις εργασιακές σχέσεις των Ελλήνων ναυτικών.

imerisia.gr