Την πολιτική της παγκόσμιας ναυτιλίας χαράσσουν οι Έλληνες

Μπορεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να έχει επηρεαστεί τα μέγιστα από τη οικονομική κρίση που πλήττει τον πλανήτη όμως οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν και να αναζητούν ευκαιρίες.

Συνέχεια διαβάζεις για παραγγελίες πλοίων που μπαίνουν σε κορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία από του Έλληνες όπως ο Πήτερ Λιβανός, ο Συμεών Παληός και για ναυλώσεις πλοίων με πολύ καλά κέρδη. Και μάλιστα πρόκειται για χρονοναυλώσεις.

Οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια έχουν φτιάξει ένα πολύ καλό όνομα στην παγκόσμια αγορά, επενδύουν σε νεότευκτα πλοία ενώ παραμένουν δυνατοί στον τομεά των αγοραπωλησιών πλοίων.

Εχουν πετύχει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μεγάλων ναυλωτών που τους εξασφαλίζει σίγουρα ναύλα που οδηγούν σε απόσβεση τους κόστους απόκτησης ενός πλοίου αλλά και σε κέρδη. Οι σχέσεις που έχουν τα μεγάλα ελληνικά εφοπλιστικά τζάκια με τις χρηματιστηριακές αγορές και το τραπεζικό σύστημα τους εξασφαλίζει μία συνέχεια στον χώρο ζηλευτή.

Δεν είναι τυχαίο ότι στα διεθνή fora ακούς όλο και περισσότερο υψηλόβαθμα στελέχη ξένων ναυτιλιακών εταιρειών να παραδέχονται ότι πριν αποφασίσουν για την επόμενη κίνησή τους κοιτάνε προς τα που έχουν στραφεί οι Έλληνες και ακολουθούν.

Οι Έλληνες με λίγα λόγια χαράσσουν πολιτική στην παγκόσμια ναυτιλία και δεν επενδύουν απλά.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση τόσο διεθνώς όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 3.428 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας περίπου 245 εκατομμυρίων dwt, από τα οποία 820 πλοία με χωρητικότητα 74 εκατομμύρια dwt, βρίσκονται στην ελληνική σημαία.

Ο ελληνόκτητος στόλος εκπροσωπεί το 15,56% του παγκόσμιου στόλου, ελέγχοντας παράλληλα το 23,55 % και το 17,20 % του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και φορτηγών χύδην φορτίων αντιστοίχως.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ένα πρόγραμμα συνεχούς ανανέωσης του στόλου τους, είτε μέσω των προγραμμάτων ναυπηγήσεων που σταδιακά ολοκληρώνονται, είτε μέσω αγορών μεταχειρισμένων αλλά ποιοτικών πλοίων νέας ηλικίας.

Η ελληνική θαλάσσια αυτοκρατορία δεν σταματά ποτέ να καθορίζει το μέλλον της ακόμη και εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

newmoney.gr