Αποφασισμένοι να μην κάνουν βήμα πίσω στις διεκδικήσεις τους είναι οι Έλληνες ναυτικοί οι οποίοι μέσω των τους σωματείων τους και με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχουν εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις τις 06.00 της Πέμπτης 31/1/2-13 έως τις 06.00 το πρωϊ του Σαββάτου 2/2/2013.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με τη μορφή κυλιόμενων 48ωρων αλλά αυτό θα εξεταστεί και θα τεθεί προς ψηφιση στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής την προσεχή Παρασκευή.
Προβλήματα ίσως δημιουργηθούν στο λιμάνι της Πάτρας από όπου αποπλέουν επιβατηγά-οχηματαγωγά με ιταλική σημαία. Οι ναυτεργάτες ξεκαθάρισαν ότι δεν θα αφήσουν κανένα πλοίο να αποπλεύσει από ελληνικό λιμάνι ανεξαρτήτως σημαίας.
Μάλιστα κάποιοι επεσήμαναν ότι δεν θα αφήσουν τα φορτηγά αυτοκίνητα να πλησιάσουν στο λιμάνι της Πάτρας.
Στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου της ΠΝΟ ο γγ Ιωάννης Χαλάς επεσήμανε :
«Ζητάμε την άμεση απόσυρση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», και ομόφωνα αποφάσισε την πλήρη καταδίκη του, απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.
Το Σχέδιο αυτό ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος».
Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας των ναυτεργατών περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους».
marinews.gr