Είναι πράγματι εντυπωσιακός ο ρυθμός με τον οποίον απορρίπτεται απο πληθώρα μεμονωμένων ναυτιλιακών παραγόντων, αλλά και ναυτιλιακών θεσμικών φορέων το Πολυνομοσχέδιο του υπουργού Ναυτιλίας κ. Κωστή Μουσουρούλη με αποτέλεσμα να αυξάνονται σημαντικά οι πιέσεις για την απόσυρσή του.
Μέχρι τώρα το Πολυνομοσχέδιο που ετέθει προς δημόσια διαβούλευση στον ιστότοπο www.opengov.gr, έχει δεχθεί 378 σχόλια η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων απορρίπτει το εν λόγω σχέδιο νόμου θεωρώντας αφενός μεν ότι δεν είναι προιόν ενδελεχούς έρευνας και ανάλυσης και αφετέρου πως η σύνταξη του στηρίχθηκε σε αυθαίρετα συμπεράσματα και παραδοχές που δεν εξετάσθηκαν ποτέ σε βάθος.
Επίταξη πλοίων – Εκπτώσεις ακτοπλοία
Μεταξύ των σχολίων αυτών υπάρχουν και σχόλια από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που αναφέρουν :
– Για το θέμα της επίταξης των πλοίων της ακτοπλοίας τα εξής :
«Το εν λόγω άρθρο αποτελεί ουτοπική οπτική της ακτοπλοΐας και είναι φανερά εκτός πραγματικότητας. Θεωρούμε ότι εισήχθη στο σχέδιο νόμου εκ παραδρομής χωρίς να το έχουν δει οι αρμόδιοι παράγοντες και υπηρεσίες του ΥΝΑ που γνωρίζουν τη λειτουργία της ακτοπλοΐας. Προβλήματα όπως η ασφάλιση του πλοίου, η δυνατότητα των δημοσίων υπαλλήλων να ασκήσουν διοίκηση ναυτιλιακής εταιρείας, η κάλυψη διαφόρων χρηματοοικονομικών εξόδων, οι ευθύνες σε περίπτωση ζημίας, η ευθύνη αποκατάστασης ζημιών κτλ δεν ρυθμίζονται. Η εκτέλεση δρομολογίων όταν αυτά διακόπτονται για οικονομικούς λόγους είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς τη συγκατάθεση και τη σύμφωνη γνώμη της πλοιοκτήτριας εταιρείας».
– Για το θέμα των υποχρεωτικών εκπτώσεων τα εξής :
«Το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί απαράδεκτη και παράνομη οικονομική επιβάρυνση ιδιωτικών επιχειρήσεων, αντικείμενη στο Σύνταγμα, στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και στα Διεθνή Ανθρώπινα Δικαιώματα. Με το παρόν άρθρο επιχειρείται η δια νόμου επιβολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που μέχρι πρότινος προβλέπονταν με την εξίσου παράνομη και καταχρηστική ΚΥΑ 3324.1/15/03/03-04-2003.
Διαβάστε περισσότερα στο theseanation