Τέλος οι αγκυροβολίες στα Βάτικα (;)

Όπως επιβεβαιώθηκε και από τον ναύαρχο ε.α του Λιμενικού Σώματος Δαμιανό Δουμάνη, στην πρωινή εκπομπή του ραδιοφωνικού Σταθμού Μουσικός Παλμός, το αρχηγείο του Λ.Σ απέστειλε σήμα πρός τον Λιμενάρχη Νεάπολης με το οποίο συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από:

1) Το Λιμενάρχη Νεάπολης.

2) Εκπρόσωπο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δ. Μονεμβασίας.

3) Εκπρόσωπο του Δήμου Ελαφονήσου.

4) Εκπρόσωπο των λατζέρηδων.

5) Έμπειρο πλοηγό ή ναυτικό.

Σκοπός της επιτροπής είναι να επανεξετάσει την χωροθέτηση αγκυροβολίου έξω από τον όρμο των Βατίκων, με γνώμονα την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την προστασία περιοχών NATURA, την προστασία εναλίων αρχαιοτήτων, την προστασία τουριστικών εκμεταλλεύσεων και οικισμών καθώς και την αποτροπή αισθητικής υποβάθμισης της περιοχής.

Το σήμα αυτό κατ΄αρχή αποτελεί μια θετική εξέλιξη και μία δικαίωση των ανθρώπων του τόπου που χρόνια τώρα αγωνίζονται για την απομάκρυνση της δραστηριότητας αυτής από τον τόπο. Ωστόσο εγείρει και ένα πλήθος ερωτηματικών. Υπενθυμίζεται πως ο Λιμενάρχης Νεάπολης στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του είχε υποβάλει σχέδιο Ειδικού Κανονισμού Λιμένα και Χωροθέτησης του αγκυροβολίου μέσα στον όρμο των Βατίκων. Κάποιοι που έλεγαν πως είχαν γνώση του περιεχομένου του σχεδίου Ε.Κ.Λ που είχε καταθέσει ο Λιμενάρχης Νεάπολης, τον χαρακτήριζαν καταστροφικό για τον τόπο.

Σε εκπομπή του ραδιοφωνικού σταθμού Μουσικός Παλμός κατά το μήνα Αύγουστο, ο δικηγόρος Χρόνης Περιβολάρης κάλεσε τον Λιμενάρχη Νεάπολης να δημοσιοποιήσει το σχέδιο που είχε προτείνει, προκειμένου να ενημερωθούν οι Βατικιώτες για το τι αποφάσιζε για τον τόπο ( κάτι το οποίο δεν έγινε).

Το σήμα αυτό του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος στην ουσία αποτελεί ένα χαστούκι στο πρόσωπο του Λιμενάρχη καθώς απεδείχθη η ανεπάρκεια του και η ανικανότητα του να ανταποκριθεί σε αρμοδιότητα και καθήκον που του έχει εκχωρήσει ο νόμος και πλέον η αρμοδιότητα αυτή εκχωρείται σε επιτροπή. Ακόμη πιο τραγικό είναι πως άνθρωποι άσχετοι με τον τόπο έρχονται να τον προστατεύσουν από τις επιζήμιες για τον τόπο προθέσεις ενός ντόπιου Λιμενάρχη, η ανεπάρκεια του οποίου έχει αποδειχθεί σε πλείστες περιπτώσεις, τόσο όπως λειτούργησε ως ανακριτικός υπάλληλος στην υπόθεση του παραλιακού δρόμου, καθώς και στις επιλεκτικές επιβολές προστίμων για φωτογραφήσεις στην προβλήτα που γίνονται από χιλιάδες παραθεριστές, αλλά πρόστιμο επεβλήθη μόνο στον ιδιοκτήτη του ραδιοφωνικού σταθμού Μουσικός Παλμός. Πρόκειται για υπάλληλο που έχει προ πολλού χάσει την έξωθεν καλή μαρτυρία, με γνωστές προθέσεις υπέρ των πρακτόρων και δεδομένη την αποτυχία του να καταρτίσει αποδεκτό σχέδιο καθορισμού αγκυροβολίου.

Επιβάλλεται το αρχηγείο Λ.Σ να επαναξιολογήσει τον Λιμενάρχη Νεάπολης και να τον αντικαταστήσει απο τη συσταθείσα επιτροπή. Εντύπωση προκαλεί η συμμετοχή εκπροσώπου των λατζέρηδων στην επιτροπή. Θα μπορούσαν να έχουν πρόταση αλλά είναι απαράδεκτο με την ψήφο τους και κατά τα συμφέροντα τους να συνδιαμορφώνουν αποφάσεις, όταν μάλιστα από την επιτροπή εξαιρούνται οι εμπλεκόμενοι με τον τομέα του τουρισμού με επενδύσεις και θέσεις απασχόλησης κατά πολύ πολλαπλάσιες της δραστηριότητας των πρακτόρων – λατζέρηδων.

Τέλος αν και το αρχηγείο εκτιμά το ασύμβατο της αγκυροβολίας των πλοίων στον όρμο για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό του σήματος του, εντούτοις και σήμερα 5 μεγαθήρια είναι αγκυροβολημένα στον όρμο των Βατίκων. Γιατί το αρχηγείο δεν απαγορεύει άμεσα ως έχει εκ του νόμου την υποχρέωση, τις αγκυροβολίες αφού αυτές γίνονται σε χώρο που δεν είναι καθορισμένος ως αγκυροβόλιο και δεν υπάρχει Ειδικός Κανονισμός Λιμένα που να καθορίζει αυτό;

επιστολή-καταγγελία προς peiratikoreportaz.blogspot.gr

Επτακόσιοι ναυτικοί όμηροι των Σομαλών

Ύστατη έκκληση προς τις ηγεσίες των κρατών απηύθυναν τέσσερις διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί προκειμένου να τερματιστεί το φαινόμενο των πειρατιών κατά των εμπορικών πλοίων στον Ινδικό Ωκεανό που εξελίχθηκε σε καθημερινή μάστιγα.

Όπως αναφέρουν οι οργανισμοί BIMCO, INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING, INTERCARGO και INTERTANKO η έκκληση εκπροσωπεί συνολικά άνω του 90% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

Στην αγωνιώδη επιστολή αναφέρονται τα ακόλουθα: Η πειρατική κρίση στον Κόλπο του Άντεν, κατά μήκος των ακτών της Σομαλίας, και τώρα πλέον στην ευρύτερη περιοχή Ωκεανού έχει ξεφύγει εκτός ελέγχου. Στην παρούσα στιγμή, άνω των 30 πλοίων και 700 ναυτικών κρατούνται όμηροι προς καταβολή λύτρων από βίαιους Σομαλούς πειρατές, ενώ τα πλοία υφίστανται επιθέσεις επί καθημερινής βάσης.

Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, πληροφορηθήκαμε ότι ο βασανισμός ναυτικών που έχουν απαχθεί από Σομαλούς πειρατές έχει γίνει συνήθης πρακτική. Βασανισμοί και εκτελέσεις, όπως συνέβη πρόσφατα στην περίπτωση του πλοίου “Beluga Nomination”, είναι σαφώς ανεπίτρεπτα εγκλήματα. Θεωρούμε ότι απαιτείται μια νέα και δραστικότερη αντιμετώπιση αυτού του μακροχρόνιου προβλήματος.

Η παρούσα κατάσταση είναι ανυπόφορη για την ναυτιλία. Εάν δεν αναληφθεί η αναγκαία δράση από τη διεθνή κοινότητα, η ναυτιλιακή κοινότητα θα εξετάσει όλες τις δυνατές εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών οδών, με πολύ δραματικά αποτελέσματα επί της παγκόσμιας οικονομίας και του παγκοσμίου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης πετρελαίου. Εκτιμάται ότι η πειρατεία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία 7-12 δις $ ετησίως και το ποσό αυτό θα αυξηθεί σημαντικά εάν οι πλοιοκτήτες υποχρεωθούν να οδηγηθούν σε εναλλακτικά μέτρα.

Ζητούμε επειγόντως από όλες τις Κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν: τη σοβαρότητα του προβλήματος, την αλλαγή των συνθηκών λόγω δολοφονιών και κακομεταχείρισης των ναυτικών, την πειρατική απειλή στην ροή του παγκόσμιου εμπορίου και τη λήψη άμεσης αναγκαίας δράσης για να σταματήσουν αυτές οι παράνομες φρικαλεότητες.

Την επιστολή υπογράφουν οι Ρόμπερτ Λόρεντζ Μέγιερ, Πρόεδρος – BIMCO, Σπύρος Μ. Πολέμης, Πρόεδρος – Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Παππαδάκης, Πρόεδρος – Ιntercargo και Γκράχαμ Ουεστγκαρθ, Πρόεδρος της Intertanko. Η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Γενικό Γραμματέα, Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Ευθύμιο Μητρόπουλο.

ΠΗΓΗ