Συνάντηση για τα εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών του εμπορικού ναυτικού

Η συμφωνία-πλαίσιο που λύνει το πρόβλημα με τα εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και στην οποία… προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας την περασμένη Παρασκευή, εξετάστηκε στη χθεσινή συνάντηση μελών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με αντιπροσωπεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Όπως δήλωσαν στο ΑΜΠΕ μέλη του ΣΕΕΝ, για πρώτη φορά γίνεται ένας κοινός συντονισμός προσπαθειών, ώστε να μπορέσουν να απορροφηθούν οι περισσότεροι σπουδαστές των ΑΕΝ, ιδιαίτερα αυτοί που δεν είχαν καταφέρει να πραγματοποιήσουν το δεύτερο εκπαιδευτικό τους ταξίδι και κινδύνευαν με διαγραφή από τη σχολή τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας εξετάζει τη δυνατότητα επιδότησης και του δεύτερου εκπαιδευτικού ταξιδιού, καθώς όλες οι πλευρές στο διάλογο που προηγήθηκε συμφώνησαν να χαρακτηρίζονται σπουδαστές και όχι δόκιμοι, αυτοί που πραγματοποιούν τα εκπαιδευτικά ταξίδια.

Με αυτό τον τρόπο, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μπορεί να εξασφαλιστεί η πιθανή επιδότησή τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση με κονδύλια για την εκπαίδευση, που είναι εφικτή σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Αυτό που το υπουργείο Ναυτιλίας έχει συμφωνήσει με τους πλοιοκτήτες και τη ναυτεργασία να εξετάσει, είναι αν υπάρχει δυνατότητα κατάργησης των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές με ανάληψη αυτών από το κράτος, όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα, ενώ θα εξεταστεί η δυνατότητα επιδότησης του πρώτου εκπαιδευτικού ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.

Τα βασικότερα σημεία της συμφωνίας που επετεύχθη για την πρακτική εκπαίδευση σπουδαστών ΑΕΝ από το υπουργείο Ναυτιλίας την περασμένη Παρασκευή, είναι ότι για πρώτη φορά θεσπίζεται πλέον ως υποχρεωτική η πρόσληψη ενός σπουδαστή για κάθε πλοίο του οποίου η διαχείριση γίνεται στην Ελλάδα -ανεξαρτήτως σημαίας- ενώ θα υπάρχει ρήτρα καταβολής υπέρ του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης, σε περίπτωση που ένα πλοίο δεν τηρήσει τη συγκεκριμένη υποχρέωση.

Επίσης, με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία, ενώ επεκτείνεται ο χρόνος των 12 μηνών για την πραγματοποίηση των θαλάσσιων ταξιδίων από δύο σε τρία έτη.

Σημειώνεται ότι σύντομα στο υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να δημιουργηθεί Γραφείο Σταδιοδρομίας για τους δόκιμους των ΑΕΝ που θα έχει την αρμοδιότητα να επικοινωνεί με τις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ με την υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος και δικτυακού τόπου, θα διασφαλίζει την απόλυτη διαφάνεια της κίνησης των σπουδαστών.

ΠΗΓΗ