Δύσκολος ο ακτοπλοϊκός χειμώνας στις Κυκλάδες

Δύσκολος θα είναι και ο φετινός ακτοπλοϊκός χειμώνας για τις Κυκλάδες με την ευχή να μην είναι χειρότερος από τον προηγούμενο και να διατηρηθεί έστω ένα βασικό δίκτυο γραμμών για τη στοιχειώδη εξυπηρέτηση των επιβατών.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και κανείς δε μπορεί να προσδοκά καλύτερες συγκοινωνίες τον προσεχή χειμώνα, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.

Δε θα λείψουν ούτε φέτος φαινόμενα όπως οι μειωμένες ταχύτητες των πλοίων για την εξοικονόμηση καυσίμων, αλά και οι περικοπές δρομολογίων.

Στις βασικές γραμμές με αφετηρία τον Πειραιά, Σύρου – Τήνου – Μυκόνου και Πάρου – Νάξου – Σαντορίνης, Σύρου – Δωδεκανήσων, το βάρος θα σηκώσει και φέτος η BlueStar Ferries, που είτε το θέλουμε είτε όχι, είναι η πιο συνεπής εταιρία στις Κυκλάδες εδώ και 13 χρόνια.

Η γραμμή Ραφήνας – Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου παραμένει ισχυρή λόγω του ανταγωνισμού των εταιριών. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι το χειμώνα τα δρομολόγια θα είναι αισθητά λιγότερα σε σχέση με τη θερινή περίοδο.

Η Fast Ferries θα σηκώσει το μεγαλύτερος βάρος, όπως και η GoldenStar Ferries που από την άνοιξη του 2014 θα παρουσιαστεί και με δεύτερο πλοίο.

Μεγάλο ερωτηματικό είναι οι Δυτικές Κυκλάδες η εξυπηρέτηση των οποίων θα εξαρτηθεί, αφενός από την πολιτική που θα κρατήσουν οι εταιρίες των πλοίων Αδαμάντιος Κοραής και Άγιος Γεώργιος, αλλά και από το διαγωνισμό των άγονων γραμμών.

Από το συγκεκριμένο διαγωνισμό, ο οποίος δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί, θα εξαρτηθεί και η συγκοινωνιακή τύχη πολλών μικρών νησιών των Κυκλάδων.

Κέα και Κύθνος θα εξυπηρετούνται από το Λαύριο, ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να δρομολογηθεί και κάποια άγονη γραμμή από το συγκεκριμένο λιμάνι, μιας και οι εταιρίες θα εξοικονομήσουν καύσιμα.

Από τις άγονες γραμμές κρίνεται και το μέλλον του δρομολογίου Πειραιά – Κυκλάδων – Σάμου που επίσης αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό.

Σε ότι αφορά την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, θα διατηρηθούν και το φετινό χειμώνα τα δύο πλοία της Nel Lines, ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει μείωση των δρομολογίων σε σχέση με τη θερινή περίοδο, ενώ ανά διαστήματα δρομολόγια θα εκτελεί μόνο ένα πλοίο.

cyclades24.gr

Διαβάστε ακόμα

«Έφυγε» ο Νίκος Παππάς… Ο κυβερνήτης του θρυλικού «Βέλους», του Κινήματος του Πολεμικού Ναυτικού, άφησε την τελευταία του πνοή έπειτα από τη «μάχη» που έδινε με τον καρκίνο.

Ο ναύαρχος Παππάς νοσηλευόταν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, πρόσφατα όμως είχε επιστρέψει στο σπίτι του, επιλέγοντας να δώσει εκεί την τελευταία του μάχη με το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε.

Ο Κώστας Γκορτζής που ήταν μαζί με τον Νίκο Παππά στην όμορφη περιπέτεια του αντιτορπιλικού «Βέλους» τον αποχαιρέτησε μέσα από τη σελίδα του στο Facebook με αυτό το μήνυμα.

Ο Νίκος Παππάς ήταν ένας από τους πρωτεργάτες στο Κίνημα του Ναυτικού το οποίο εκδηλώθηκε τον Μάιο του 1973 και αποτέλεσε τη σημαντικότερη αντίσταση κατά της χούντας ως τότε. Το Κίνημα οργανώθηκε με σκοπό την απελευθέρωση της Ελλάδας και συμμετείχαν εκτός από αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού και αξιωματικοί από την Αεροπορία και τον Στρατό.

Ο Νίκος Παππάς ήταν κυβερνήτης στο αντιτορπιλικό «Βέλος» και ενώ το Κίνημα είχε ήδη προδοθεί, αποφάσισε να αποχωρήσει από την άσκηση του ΝΑΤΟ, στην οποία συμμετείχε, και να ζητήσει πολιτικό άσυλο στην Ιταλία καταφέρνοντας μεγάλο πλήγμα στη χούντα, ανανεώνοντας την αντίσταση και δημιουργώντας αίσθηση στο εξωτερικό, κάνοντας την ανταρσία του ΒΕΛΟΣ πρωτοσέλιδο από την Ευρώπη μέχρι την Ιαπωνία.

Ο Νίκος Παππάς είχε κατ επανάληψη αρνηθεί να λάβει μέρος σε κομματικούς σχηματισμούς και είχε αρνηθεί κυβερνητικά αξιώματα γιατί,όπως έλεγε δεν ήθελε «να λάβει κομματικά χαρακτηριστικά μια προσπάθεια που αποσκοπούσε μόνο στην επαναφορά της Δημοκρατίας για όλους τους Έλληνες».

trelokouneli.gr

Διαβάστε ακόμα