Σήμα κινδύνου για τα παραδοσιακά ναυπηγεία των Σπετσών

Σήμα κινδύνου για τα παραδοσιακά ναυπηγεία των Σπετσών, που απειλούνται με… έξωση εκπέμπει ο βουλευτής Α Πειραιά και Νήσων της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος ζητώντας ταυτόχρονα από τους συναρμόδιους υπουργούς να προχωρήσει η διάσωση και η ανάδειξη των παραδοσιακών ναυπηγείων στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ο κ. Κατσαφάδος έφερε το θέμα στη Βουολή με ερώτησή που κατέθεσε προς τους υπουργούς Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ναυτιλίας.

Στην ερώτηση, ο κ. Κατσαφάδος, επισημαίνει πως τα παραδοσιακά ναυπηγεία που βρίσκονται πλησίον του αιγιαλού εδώ και δύο αιώνες απειλούνται με έξωση από τις Λιμενικές Αρχές, καθώς από το 2007 οι συμβάσεις παραχώρησης από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου έπαψαν να ανανεώνονται βάσει του Νόμου του 2001, σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύεται η χρήση αιγιαλού.

Το κείμενο της ερώτησης του κ. Κατσαφάδου, έχει ως εξής:

Κύριοι Υπουργοί

Ένα από τα εμβληματικά σημεία των Σπετσών είναι τα παραδοσιακά ναυπηγεία που βρίσκονται στο παλαιό λιμάνι.

Εκεί, οι παραδοσιακοί καραβομαραγκοί, κρατούν ζωντανή την παράδοση και την ιστορία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο συγκεκριμένο χώρο κατασκευάστηκαν τα πλοία του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821.

Τα παραδοσιακά ναυπηγεία, παραμένουν στο συγκεκριμένο χώρο, πλησίον του αιγιαλού, εδώ και δύο αιώνες.

Τα τελευταία χρόνια, η παραμονή τους στο συγκεκριμένο χώρο είχε συνδεθεί με συμβάσεις παραχώρησης από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου.

Από το 2007, οι συμβάσεις αυτές έπαψαν να ανανεώνονται και οι παραδοσιακοί καραβομαραγκοί απειλούνται με έξωση από τις Λιμενικές Αρχές , που καλούνται να εφαρμόσουν το νόμο.
Η προσφυγή αυτών των πολιτών στη Δικαιοσύνη εκκρεμεί ακόμα, με το Δημόσιο να ζητά αναβολή της δίκης, κατά την τελευταία προσδιορισθείσα δικάσιμο.

Επί της ουσίας, πρόκειται για μία δραστηριότητα που σχετίζεται όχι μόνο με τη διάσωση ενός παραδοσιακού επαγγέλματος αλλά και με την ιστορία και τον πολιτισμό. Τα παραδοσιακά ναυπηγεία στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών, μπορούν όχι μόνο να συνεχίσουν τη λειτουργία τους αλλά και να αποτελέσουν πόλο έλξης για τους επισκέπτες.

Να αναδειχθεί η ιστορική και πολιτισμική τους διάσταση.

Η απομάκρυνση των παραδοσιακών ναυπηγείων από το συγκεκριμένο χώρο, στηρίζεται σε νόμο του 2001,που απαγορεύει τη χρήση αιγιαλού, χωρίς όμως να αντιμετωπίζει την ξεχωριστή ιδιαιτερότητα των Σπετσών, σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη υπόθεση.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί

1. Εάν στις προθέσεις τους είναι η κατάθεση τροπολογίας που θα διαχωρίζει την περίπτωση των παραδοσιακών ναυπηγείων στις Σπέτσες, για ιστορικούς λόγους αλλά και για τη διάσωση ενός παραδοσιακού επαγγέλματος.

2. Εάν το Υπουργείο Πολιτισμού, προτίθεται να χαρακτηρίσει παραδοσιακά μνημεία τα ναυπηγεία του παλαιού λιμανιού των Σπετσών.

3. Εάν το Υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να χρηματοδοτήσει την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου Master Plan για το παλαιό λιμάνι των Σπετσών. Με βάση αυτό, θα μπορέσει να αναδειχθεί ο ιστορικός ρόλος των παραδοσιακών ναυπηγείων αλλά και να δημιουργηθεί ενδεχομένως και ένα ψηφιακό μουσείο που θα αναδεικνύει την ιστορική διαδρομή τους.

pireas2day.gr