Πρωτοφανή «φοροασυλία» ακόμα και για πολυτελή σκάφη

Πρωτοφανή «φοροασυλία» προσφέρουν οι διατάξεις του σχεδίου νόμου για τα «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις», που έθεσε η ηγεσία του ΥΝΑ σε δημόσια διαβούλευση εν μέσω των εορτών του Πάσχα.

Όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr η πλειοψηφία των σκαφών δεν θα πληρώνει φόρο ούτε… ευρώ.

Παράλληλα, καθώς εξαιρούνται από φόρο τα μηχανοκίνητα σκάφη κάτω των 12 μέτρων ή τα ιστιοπλοϊκά μήκους κάτω των 15 μέτρων κάποιος που κατέχει δεκάμετρο φουσκωτό με δύο τούρμποτζετ 125άρες εξωλέμβιες ή ένα σύγχρονο 45άρι (13,7 μέτρα) motorsailer δεν θα πληρώσει δεκάρα…..

Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου(για να διαβάσετε ολόκληρο το σχέδιο νόμου πατήστε εδώ), το οποίο τέθηκε από την Τρίτη 30/4 σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τη Τρίτη 14/5 ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις στα πληρώματα των θαλαμηγών, αφού μεταξύ άλλων ορίζεται ότι σε αυτά που μισθώνονται και έχουν μήκος κάτω από 20 μέτρα (άρθρο 2 παρ. 1) την ευθύνη της διακυβέρνησης θα έχει ο κυβερνήτης ενώ ένας από τους επιβάτες θα πρέπει να «να έχει ναυτική εμπειρία» (σ.σ. χωρίς να προσδιορίζεται ποια θεωρείται ναυτική εμπειρία)!

Καταργούνται οι οργανικές συνθέσεις

«Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής της παρούσας παραγράφου επιτρέπεται να ναυτολογούν πλήρωμα οποιασδήποτε κατηγορίας, ασφαλισμένο στο Ν.Α.Τ., χωρίς να υποχρεούνται έναντι του Ν.Α.Τ. ή των Λιμενικών Αρχών, να τηρούν οποιαδήποτε οργανική σύνθεση», αναφέρεται ακόμα ενώ τα προσόντα του κυβερνήτη και ο τρόπος απόδειξής τους θα καθοριστούν «με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας».

Συγνωνεύεται το ΓΕΝΕ με τον Οίκο Ναύτου

Με το ίδιο νομοσχέδιο καταργείται το ΓΕΝΕ και ενσωματώνεται στον Οίκο Ναύτου, με αποτέλεσμα να είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος απολύσεων πολιτικών υπαλλήλων.

«Η συγχώνευση του Οίκου Ναύτου με το ΓΕΝΕ αποφασίστηκε λόγω της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, καθώς και της ανάγκης που προέκυψε μετά από την αποκοπή της αρμοδιότητας του πρώτου για παροχές ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης και τη μεταφορά της στον ΕΟΠΥΥ.

Ειδικότερα ο Οίκος Ναύτου, στο πλαίσιο των παροχών πρόνοιας προς τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, εκτός από τα επιδόματα ασθενείας, καταβάλλει επιδόματα ανεργίας και ειδικές ενισχύσεις προς τους ανέργους ναυτικούς.

Το ΓΕΝΕ μαζί με τα Λιμεναρχεία, που λειτουργούν ως παραρτήματά του, καταγράφουν τους ανέργους ναυτικούς και συντάσσουν τους καταλόγους βάσει των οποίων καταβάλλονται τα επιδόματα και οι ενισχύσεις αυτές. Επομένως υπάρχει πεδίο συνεργιών που μπορεί να επιτρέψει οικονομίες κλίμακας, αποτρέποντας παράλληλα το ενδεχόμενο αποκοπής τους από το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΝΑ.

pireas2day.gr