Containers: Προβληματίζουν οι ναύλοι

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στις εταιρίες μεταφορών Container σχετικά με την πορεία των ναύλων, η μόνη γραμμή που παρουσίασε αύξηση των τιμών των ναύλων ήταν η Ασία – Μεσόγειος με εβδομαδιαία άνοδο 15 δολάρια.

Aναλυτικότερα η διαμόρφωση των ναύλων ανά γραμμή σύμφωνα με τον δείκτη Shanghai Containerized Freight είναι η εξής :

· Ασία – Ν. Ευρώπη 558$/TEU (Εβδομαδιαία πτώση -40$)
· Ασία – ΗΠΑ (Δ. Ακτές) 1949$/TEU (Εβδομαδιαία πτώση -59$)
· Ασία – ΗΠΑ (Α. Ακτές) 3102$/TEU (Εβδομαδιαία πτώση -74$)
· Ασία – Μεσόγειος 1222$/TEU (Εβδομαδιαία άνοδο -15$)

theseanation.gr

Ανεβασμένα τα Containers στα Αμερικανικά λιμάνια

Στοιχεία που είδαν το φώς του διαδικτύου κάνουν λόγο για αύξηση της κίνησης σε μονάδες μέτρησης TEU στα Αμερικανικά λιμάνια, τα οποία έχουν βρεθεί στο επίκεντρο λόγω των συζητήσεων για τις διακυμάνσεις ή μη των εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη, αλλά και από και προς την Ασία.

Τα νούμερα έρχονται σε χρονική περίοδο που κύκλοι αναλυτών εξακολουθούν να διατηρούν αμφιβολίες προδικάζοντας μία επερχόμενη εξισορρόπηση, χωρίς να υπολογίζονται και ακραίες εκτιμήσεις για υπερβολική προσφορά τονάζ κλπ.

Ωστόσο πολλά λιμάνια ανά τον κόσμο με πλέον πρόσφατο εκείνο το Τζεμπέλ Αλί ανακοινώνουν το ένα μετά το άλλο ότι είναι από απόψεως υποδομών έτοιμα να «φιλοξενήσουν» τα «μεγάλα» από μεταφορικής ικανότητας πλοία που ήδη έχουν δρομολογηθεί ή πρόκειται εντός του έτους να δρομολογηθούν.

theseanation.gr

Προβληματίζουν και κοστίζουν τα υπέρβαρα containers

Συσκέψεις επί συσκέψεων το τελευταίο διάστημα των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου και όχι μόνο επί του συνόλου των θεμάτων που έχουν ανακύψει από της αποφάσεως των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να μην δέχονται «υπέρβαρα».

Πέραν των αποφάσεων των ναυτιλιακών εταιριών και τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια έχουν θέσει θέματα κόστους και ασφάλειας γεγονός που οδηγεί μαθηματικά στην αλλαγή ή μάλλον στην προσαρμογή των νέων δεδομένων,

Δεν είναι ώρα για επιπρόσθετα κόστη, ούτε και για τυχόν ποινικές ευθύνες δήλωνε με νόημα χθες στο περιθώριο εκδήλωσης της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρίας που διακινεί εμπορευματοκιβώτια για να τονίσει ότι ήδη μέσα από τις διεργασίες που έχουν δρομολογηθεί επιχειρείται να βρεθεί η χρυσή τομή στο όλο ζήτημα.

theseanation.gr

Containers: Σε εμπορική ρότα ο Γίγαντας

Έμφορτο εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε το 16.000 teu πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM. «Marco Polo», με προορισμό το λιμάνι του Αμβούργου.

Πρόκειται για το πλέον γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το οποίο ήδη έχει πυροδοτήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στον τομέα ως προς το θέμα της φιλοσοφίας και των επιλογών για πλοία με μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες.

Εμπειρογνώμονες που εστίασαν στην παρουσίαση του πλοίου η οποία ως γνωστόν έγινε πρόσφατα, εικάζουν ότι θα υπάρξει ένας νέος κύκλος συζητήσεων και προσφορών από ναυπηγικές μονάδες για κτίσιμο πλοίων αυτής της κατηγορίας, ως ενός από τα σκαλιά που ανεβαίνει ο τομέας αναφορικά με τις μεταφορικές ικανότητες.

Σκαλιά που ασμένως θα πρέπει να σπεύσουν να ανέβουν και τα μεγάλα λιμάνια, αν θέλουν στο εξής να καλύπτουν πλοία με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.

Να σημειώνουμε ότι για τα πλοία αυτά πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία κυρίως δε για τη συμβολή τους στη μείωση του κόστους μεταφοράς αλλά και ταυτόχρονα στη μείωση της συμβολής της ναυτιλίας στους αέριους ρύπους από τα συγκεκριμένα πλοία καθώς αυτά εκτιμάται ότι θα υποκαταστήσουν πλοία με μικρότερες μεταφορικές ικανότητες που τώρα καλύπτουν μεγάλες ρότες κυρίως μεταξύ ηπείρων.

ΠΗΓΗ