ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Υπεγράφη η συμφωνία ΟΛΠ – Cosco – Επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ

Υπεγράφη και ανακοινώθηκε από τον ΟΛΠ το πρακτικό φιλικού διακανονισμού με την Cosco-ΣΕΠ, που φέρνει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ, ανεβάζει τη δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στα 6,2 εκατ. TEU και ανοίγει το δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

Η εν λόγω συμφωνία έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για την κυβέρνηση, η οποία -όπως προκύπτει από τις καθημερινές κινήσεις του πρωθυπουργού- αναζητά στήριξη από διεθνείς επενδυτές.

Επιβεβαιώνοντας πλήρως το χθεσινό ρεπορτάζ της «Ν», ο ΟΛΠ ανακοίνωσε τη συμφωνία των δύο μερών, η οποία θα τεθεί υπόψη των διοικητικών συμβουλίων των δύο εταιρειών τη μεθεπόμενη εβδομάδα.

Με βάση το «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης», το οποίο συνδιαμόρφωσαν τα δύο μέρη, η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει:

– να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ,

– να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυά του,

– να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του,

– να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ, με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον επτά γερανογεφυρών Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία,

– να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ,

– να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα,

– να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοστεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής σύμβασης,

– να προσκομίσει ή να επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και

– με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.

Το συμβατικό κείμενο, προστίθεται στην ανακοίνωση του ΟΛΠ, συμφωνήθηκε να τεθεί υπόψη των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιριών και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Επίσης συμφωνήθηκε να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και φυσικά να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.

Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης, καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΛΠ.

Από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που έχει αναλάβει αναβαθμισμένο ρόλο μετά από σχετική υπόδειξη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τονιζόταν ότι όλα θα προχωρήσουν βάσει του σχεδιασμού και παράλληλα από την προσεχή εβδομάδα να αρχίσει να τρέχει και το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.

Αντιδράσεις

Σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στα λιμάνια (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος – ΟΜΥΛΕ και Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ) χαρακτηρίζουν το φιλικό διακανονισμό «απαράδεκτο» και προσθέτουν ότι σε συνδυασμό με την απαίτηση της COSCO για απόκτηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και την αποδοχή της απαίτησης από την κυβέρνηση, όπως διοχετεύεται στον τύπο, «οδηγούμαστε στο τέλειο ξεπούλημα και σε σκανδαλώδη ενέργεια».

«Ως συνδικαλιστικές οργανώσεις θα κινήσουμε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε να αναδείξουμε τις αυθαίρετες νομικά πράξεις, τόσο στο εθνικό όσο και στο ευρωπαϊκό επίπεδο, θα οργανώσουμε μέτωπο αντίστασης, ώστε να ακυρωθεί το σκανδαλώδες ξεπούλημα των λιμανιών» καταλήγει η ανακοίνωση.

naftemporiki.gr