Η ελληνική ιδιοκτήτρια κοντέινερσιπ Danaos Corporation ανακοίνωσε βελτιωμένα αποτελέσματα για το τελευταίο τρίμηνο του 2013, αν και κατέγραψε απώλεια 19 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της αναδιάρθρωσης της εταιρίας Zim, την οποία ευελπιστεί να καλύψει με τα μελλοντικά έσοδα της εταιρείας.
Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, δήλωσε ότι είχε μια απώλεια 4,2 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013, σε σύγκριση με ζημιά ύψους 116,5 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα ήταν σχεδόν 15 εκατομμύρια δολάρια κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013, σε σύγκριση με 11,7 εκατομμύρια κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Τα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ανήλθαν σε 147 εκατομμύρια, σε σύγκριση με 151,8 κατά την ίδια περίοδο το 2012.
Ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Κούστας είπε πως η βελτίωση ήταν “κυρίως αποτέλεσμα της μείωσης του κόστους χρηματοδότησης”, που επιτεύχθηκε με τη χρήση του 90% των ελεύθερων ταμειακών ροών της για να μειωθεί το χρέος.
Η απώλεια των 19 εκατομμυρίων σχετίζεται με έξι πλοία τύπου Panamax, που είχαν ναυλωθεί από τη Zim μέχρι το 2020-21. Η ισραηλινή μεταφορική πλήρωνε μειωμένη μίσθωση για τα κατασκευασμένα το 2008/2009 πλοία, ζητώντας κατανόηση για την καταβολή της οφειλής με την βελτίωση της κερδοφορίας της.
Πάντως, όπως και οι άλλοι πιστωτές της θυγατρικής της Israel Corporation, η Danaos δεν είχε άλλη επιλογή εκτός από το να απορροφήσει την απώλεια σε αντάλλαγμα για μετοχικό κεφάλαιο, που προφανώς ευελπιστεί να επιφέρει έσοδα μετά την αναδιάρθρωση της γραμμής.
Η Zim πρόσφατα έφθασε σε συμφωνία διακανονισμού του χρέους με τους περισσότερους πιστωτές της, για διαγραφή περισσοτέρου του 50% του ύψους 3 δισικεταμμυρίων δολαρίων χρέους της. Ως μέρος της συμφωνίας, οι ομολογιούχοι θα λάβουν ένα μερίδιο 20% στην αναδιαρθρωμένη εταιρεία και οι υπόλοιποι πιστωτές 48%, ενώ η μητρική Israel Corporation διαγράφει ένα δάνειο 225 εκατομμυρίων δολαρίων, προσφέρει μια χρηματική ένεση 200 εκατομμυρίων και μειώνει τα ποσοστά συμμετοχής της στο 32%.
«Η αγορά κοντέινερσιπ παραμένει δύσκολη, υπάρχουν όμως ενδείξεις ανάκαμψης”, δήλωσε ο κ. Κούστας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το “ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο” της Danaos -η οποία έχει στην ιδιοκτησία της 59 κοντέινερσιπ, τα οποία ενοικιάζονται σε μεγάλα ονόματα των μεταφορών όπως η Hyundai, η Hanjin, η CMA CGM, η China Shipping, η Yang Ming και η OOCL- “θα περιορίσει περαιτέρω τις αρνητικές επιπτώσεις από ένα σταθερά αδύνατο σημείο της ναυλαγοράς”.