Δε θα πρέπει να αναμένεται ανάκαμψη στη ναυτιλία το 2013, σύμφωνα με έκθεση της Deutsche Bank. Oπως σημειώνει, όλοι οι κύριοι δείκτες, όπως τα ημερήσια έσοδα των πλοίων, οι τιμές των νεότευκτων, ο αριθμός των αγοραπωλησιών, οι τιμές των νεότευκτων και των μεταχειρισμένων πλοίων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν θα βελτιωθεί το κλίμα στη ναυτιλία στην επόμενη χρονιά.
Ο κλάδος θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα υπερπροσφοράς, έλλειψης χρηματοδότησης και χαμηλών εσόδων. Όσον αφορά τις παραγγελίες υπολογίζεται ότι το 45% των ναυπηγείων σε παγκόσμια κλίμακα δεν θα καταφέρει να υπογράψει νέα συμβόλαια.
Επίσης, ο οργανισμός Maritime Exchange International Center της Κορέας θεωρεί ότι η ναυτιλιακή αγορά θα αντιμετωπίσει δυσκολίες το 2013 και δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερα σημάδια ανάκαμψης λόγω της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, την υπερπροσφορά πλοίων και τη μείωση της ζήτησης.
Εκτιμήσεις
Απαισιοδοξία αποπνέουν και οι εκτιμήσεις της HSH Nordbank ΑG, του μεγαλύτερου οργανισμού χρηματοδοτήσεων στη ναυτιλία, καθώς προβλέπει μείωση των κερδών από δανειοδοτήσεις και μεγαλύτερη αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων για το 2013 αλλά και για το 2014. Ο G Moundreas, στην εβδομαδιαία του ανάλυση για τη ναυτιλία, σημειώνει ότι ο δείκτης Baltic θα παρουσιάσει περαιτέρω διόρθωση λόγω των επερχόμενων αργιών.
Ηδη, ο δείκτης κινείται ξανά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων. Τα capes συντηρούν την πορεία του δείκτη. Ο μέσος όρος των ημερήσιων ναύλων κινήθηκε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στα 15.869 δολάρια για τα capes, στα 7.815 δολάρια για τα panamax, στα 8.005 δολάρια για τα supramax και στα 6.605 δολάρια για τα handy.