Ένα πλήρωμα εθελοντών σε σωσίβια λέμβο του Εθνικού Βασιλικού Ναυαγοσωστικού Ινστιτούτου (Royal National Lifeboat Institution – RNLI) κλήθηκε την Τρίτη 14/1 για να βοηθήσει στη διάσωση των τριών μελών του πληρώματος ενός φλεγόμενου σκάφους, στα ανοικτά των ακτών της Lowestoft στη Βόρεια Θάλασσα .
Το RNLI λέει ότι η σωσίβια λέμβος παντός καιρού Spirit of Lowestoft ξεκίνησε λίγο πριν τις 13:00, μετά από μια κλήση κινδύνου από το μήκους 15 μέτρων σκάφος μεταφοράς πληρώματος ECC Topaz, που ανέφερε μια σοβαρή πυρκαγιά εν πλω και ζητούσε άμεση βοήθεια για το πλήρωμα που είχε εγκατέλειψε το σκάφος.
Το πλοίο έπιασε φωτιά περίπου εννέα χλμ. ανατολικά από το Lowestoft, ενώ κατευθυνόταν για να επιδιορθώσει ένα αιολικό πάρκο. Μετά την αποστολή της κλήσης “mayday” τα τρία μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το φλεγόμενο σκάφος και περίμεναν βοήθεια σε μια σωστική σχεδία.
Όταν η σωσίβια λέμβος πλησίασε το σημείο, τα μέλη του πληρώματος που επλήγησαν είχαν ήδη διασωθεί από ένα ελικόπτερο της Βρετανικής Αεροπορίας, ενώ το φλεγόμενο σκάφος βυθιζόταν αργά.
Ο Phill Corsi που ήταν στο τιμόνι του Spirit of Lowestoft είπε ότι “κατά την έξοδο από τους κυματοθραύστες, μπορούσαμε να δούμε τον καπνό από το φλεγόμενο πλοίο στον ορίζοντα. Αφού το ελικόπτερο είχε μεταφέρει τα θύματα, εμείς πήγαμε να μαζέψουμε τη σωστική σχεδία ζωή και τα συντρίμμια από την περιοχή, και το σκάφος συνέχιζε να φλέγεται”.
Ο πηδαλιούχος Corsi πρόσθεσε “η φωτιά ήταν αρκετά σοβαρή και το πλήρωμα δεν είχε άλλη επιλογή από το να εγκαταλείψει το σκάφος. Το σκαρί του ήταν ακόμα στον αέρα, καθώς το πλήρωμα της σωσίβια λέμβου ανακτούσε τη σωστική σχεδία και τα συντρίμμια, αλλά το σκάφος βυθίστηκε μέσα σε δέκα λεπτά.”
Ένας εκπρόσωπος από το ελικόπτερο διάσωσης της RAF είπε ότι “τραβήξαμε με σχοινιά τα τρία θύματα και τα μεταφέραμε στο νοσοκομείο. Φαίνονταν εντάξει και δεν είχαν καν βραχεί. Είχαν όλο το σωστό σωστικό εξοπλισμός και ήξεραν τι να κάνουν”.