Την περασμένη εβδομάδα η ναυτιλιακή influencer Lena Göthberg δημοσίευσε το 165ο επεισόδιο του δημοφιλούς της Shipping Podcast και το περιεχόμενο ήταν συγκλονιστικό. Ο προσκεκλημένος της ήταν ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Transas και της Wallem Group, Frank Coles, ο οποίος, εκτός από τη συζήτηση αμφιλεγόμενων ιδεών όπως η πυρηνική πρόωση πλοίων, έθεσε μια ιδιαίτερα ριζοσπαστική νέα ιδέα: οργάνωση μιας παγκόσμιας απεργίας ναυτικών.
«Δεν θέλω να συμβεί αλλά νομίζω ότι πρέπει να συζητηθεί», είπε ο Coles. «Χρειαζόμαστε μια παγκόσμια απεργία όλων των ναυτικών, επειδή η αλλαγή δεν έχει συμβεί ποτέ χωρίς κάτι να φέρει πραγματικά τον ρόλο του ναυτικού στην πρώτη γραμμή. Ενώ συνεχίζουμε να έχουμε ναυτικούς που εργάζονται σε άθλιες και τρομακτικές συνθήκες, ενώ κανείς στην κυβέρνηση δεν είναι πρόθυμος να σταθεί, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει.»
Η ιδέα μιας απεργίας των ναυτικών δεν είναι καινούργια. Πολλοί θεωρούν την International Longshore and Warehouse Union (ILW) την πιο ισχυρή ένωση στις Ηνωμένες Πολιτείες, και οι περισσότεροι αποδίδουν την επιτυχία της στο κλείσιμο των μεγαλύτερων λιμένων της Αμερικής, όταν πιστεύουν ότι έχουν παραβιαστεί τα δικαιώματα τους.
Η ILW χρησιμοποίησε πιο πρόσφατα αυτή τη δύναμη πριν από ένα χρόνο όταν σταμάτησε να εργάζεται για να γιορτάσει το Juneteeth, και στάθηκε αλληλεγγύη με το κίνημα BLM. Η προσπάθειά τους ήταν επιτυχής. Η εφοδιαστική αλυσίδα κατέρρευσε, κάτι που βοήθησε να ξυπνήσει το έθνος. Εάν η σχετικά μικρή ένωση ILW μπορεί να χρησιμοποιήσει την ευθραυστότητα του συστήματος της εφοδιαστικής μας αλυσίδας για να εφαρμόσει τεράστιες πολιτικές πιέσεις και να νικήσει τους προέδρους, τι θα μπορούσε να συμβεί αν ένα μέρος των 1+ εκατομμυρίων ναυτικών του κόσμου σταματήσει να ναυσιπλοεί τα πλοία στα λιμάνια για μια εβδομάδα;
Ο Coles πιστεύει ότι μόνο η ιδέα μιας απεργίας θα μπορούσε να κλονίσει τους παγκόσμιους ηγέτες και τη διοίκηση του Μπάιντεν, η οποία δεν έχει ακόμη ορίσει έναν ηγέτη για την αποτυχημένη ναυτική διοίκηση, σε δράση.
Ο Coles, πρώην πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού, πιστεύει ότι είναι καιρός να σταματήσουμε να κάνουμε απλές δηλώσεις σχετικά με τα δικαιώματα των ναυτικών και να αναλάβουμε δράση.
Ακολουθώντας το podcast, ο Φρανκ έγραψε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με την επερχόμενη Ημέρα του Ναυτικού του IMO, η οποία δεν βοηθά τους ναυτικούς να αποκτήσουν σεβασμό και να απολαύσουν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένας διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής βιομηχανίας έθεσε ζητήματα για τα δικαιώματα των ναυτικών , αλλά είναι πιθανώς ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής βιομηχανίας ο οποίος ζήτησε απεργία ή υπέβαλε μια δήλωση αηδίας προς τον IMO.
Διαβάστε πιο κάτω την δήλωση:
«Μπλα μπλα
Αυτή θα είναι μια εβδομάδα ατελείωτων αφοσιώσεων, χαιρετίζοντας τους ναυτικούς. Όλοι θα κάνουν την αληθινή και φαινομενικά ειλικρινή αφοσίωσή τους στις προσπάθειες των ναυτικών σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Θα προέρχονται από όλες τις γωνιές της βιομηχανίας, πλοιοκτήτες, διευθυντές, κλάσεις, Clubs και διάφορα άλλα όργανα… έχουμε το αερόστατο από τον ΙΜΟ ήδη στον αέρα και η V Ships έχει επίσης ακολουθήσει. Προφανώς χαιρετίζουμε τους ναυτικούς.
Αλλά κολλάει στο λαιμό μου όταν ορισμένοι πλοιοκτήτες που γνωρίζω προσωπικά να κάνουν δηλώσεις ότι ενδιαφέρονται, την στιγμή που έχουν εμποδίσει τις αλλαγές του πληρώματος και απενεργοποίησαν την πρόσβαση στο Ίντερνετ για το πλήρωμα κατά τη διάρκεια του Covid. (Φυσικά, πολλοί άλλοι ενδιαφέρονται και κάνουν ό, τι είναι δυνατόν και το έχω δει επίσης.)
«Χρειαζόμαστε μια δήλωση αηδίας.
«Ο ήχος της σειρήνας θα πρέπει να είναι μια κραυγή για δράση και υποστήριξη στους ναυτικούς να αναλάβουν δράση, όχι μόνο ο θόρυβος που φυσά στον άνεμο.
«Οι ναυτικοί χρειάζονται έναν τρόπο να γυρίζουν σπίτι τους και έναν τρόπο να πάνε στα πλοία, που είναι απλός, υγιής και λογικός. Πρέπει να αναγνωριστούν για το ρόλο που διαδραματίζουν στην τρέχουσα κρίσιμη περίοδο για την παράδοση της αλυσίδας εφοδιασμού. Η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει ένα “Ocean Lift” παρόμοιο με το Berlin Lift για να εξασφαλίσει ένα υγιές, ασφαλές περιβάλλον στα πλοία και σε αναγνώριση του ρόλου που διαδραματίζουν οι ναυτικοί. Το εμβόλιο είναι υπέροχο, αλλά η εφοδιαστική των ανακουφίσεων και τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραμένουν.
«Κάτι πρέπει να αλλάξει και δεν θα συμβεί με μια ροή δηλώσεων υποστήριξης που δεν έχουν δόντια».
We just need a serious plan from govt to execute seafarers right to travel and get home and on board … it’s not rocket science @cnnbrk @business @gCaptain @nytimes @SamChambers https://t.co/t2mRUjC6uk
— Frank Coles (@frankly_coles) June 21, 2021