ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Drewry: Οι τιμές μεταφοράς container δείχνουν σημάδια ανάκαμψης

container_rates_drewry

Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry, η μεταβλητότητα στις τιμές μεταφοράς φορτίων container αναμένεται να παραμείνει υψηλή όσο η πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα και η αστάθεια του μεταφορικού κλάδου συνεχίζονται.

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Τιμών Φορτίου τη Drewry, ένας ισοσταθμισμένος μέσος όρος τιμών μεταφοράς φορτίων container για όλες τις σημαντικές διαδρομές εκτός από τις ενδο-Ασιατικές, μειώθηκε τον Ιούλιο κατά 13% φτάνοντας τα 1.403$ ανά κιβώτιο 12 μέτρων. Ο δείκτης είχε καταγράψει ιστορικό χαμηλό ρεκόρ 1.113$ τον Απρίλιο.

Η αύξηση 26% ανάμεσα στον Απρίλιο και τον Ιούλιο ακολουθεί την πρόσφατη τάση των ναυτιλιακών μεταφορικών για αύξηση τιμών και παύση των μη-κερδοφόρων υπηρεσιών σε μια σειρά από δρομολόγια.

Στις μεταφορές Βορρά-Νότου, οι τραγικά χαμηλές τιμές σε Ασία-Δυτική Αφρική και Ασία-Νότια Αφρική δείχνουν σημάδια ανάκαμψης με την αρχή της περιόδου αιχμής. Οι τιμές από την Σανγκάη προς το Λάγκος αυξήθηκαν 11% μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου. Μεγάλη ανατροπή σημειώθηκε στις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές από Ασία προς Νότια Αμερική, όταν οι μεταφορείς μείωσαν τον αριθμό εβδομαδιαίων υπηρεσιών στις τρεις, προκαλώντας αύξηση τιμών 243% το διάστημα Μαρτίου-Ιουλίου.

“Σε τουλάχιστον 4 από τα πάνω από 100 δρομολόγια που παρακολουθούνται μέσω της πλατφόρμας Containter Freight Rate Insight, οι τιμές έχουν φτάσει στο κατώτατο σημείο τους. Σε κάποιες περιπτώσεις, ο μεγαλύτερος όγκος φορτίων που έχει προκύψει λόγω της περιόδου αιχμής στην Ασία συνεισέφερε στην αυξητική τάση των τιμών”, δήλωσε η Drewry.

Παρόλα αυτά, μια σειρά από σημαντικά δρομολόγια έχουν ακόμα τιμές που είναι 20-50% χαμηλότερες από τον μέσο όρο των τελευταίων τριών ετών. Μεταξύ αυτών βρίσκονται δρομολόγια από ΗΠΑ και Ευρώπη προς Ασία, η Διατλαντική διαδρομή προς ανατολικά και κάποια ενδο-Ασιατικά δρομολόγια.

Σ’ αυτές τις 5 διαδρομές, οι τιμές γενικά παραμένουν μεταξύ των 500 και 1.000$ ανά κιβώτιο 12 μέτρων, συμπεριλαμβανομένων και των δύο χρεώσεων τερματικών σταθμών. Αυτό σημαίνει ότι η χαμηλότερη τιμή γι’ αυτές τις διαδρομές είναι συχνά μόλις 100-500$.

“Αυτές οι εξελίξεις απλώς επιβεβαιώνουν ότι οι προηγούμενες εξαιρετικά χαμηλές τιμές δεν ήταν βιώσιμες, κι ότι κάποιοι μεταφορείς άλλαξαν τη στάση τους ώστε να μειώσουν τις ζημιές. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η αρχή μιας μακράς πορείας αύξησης τιμών, γιατί η χρόνια πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα ακόμα δεν έχει αντιμετωπιστεί όπως πρέπει από τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών”, πρόσθεσε η Drewry.