Eπιστρέφει στα υπερ-δεξαμενόπλοια η »Metrostar» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Στον κλάδο των υπερ-δεξαμενόπλοιων, VLCC, τον οποίο γνωρίζει καλά επανέρχεται μετά από τρία χρόνια απουσίας η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar συμφερόντων Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους παρήγγειλε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, 2 πλοία με παράδοση το 2016. Η αξία τους υπολογίζεται στα 92,5 με 93,5 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Το 2010 η εταιρεία είχε πουλήσει και τα πέντε VLCC που διέθετε στην Genmar Maritme του Πήτερ Γεωργιόπουλου έναντι 620 εκατομμυρίων δολαρίων και είχε αποσυρθεί από την αγορά.

Η Metrostar ιδρύθηκε το 1996 και ως το 2003 είχε δημιουργήσει στόλο ο οποίος αποτελείτο από 14 Suezmax και πέντε Aframax δεξαμενόπλοια.

Τον Ιανουάριο του 2003 αρχίζει να πουλάει στόλους. Την αρχή έκανε με την General Maritime Corp του κ. Πίτερ Γεωργιόπουλου στην οποία πούλησε 14 Suezmax και τα 5 Aframax δεξαμενόπλοια αντί 520 εκατ. δολαρίων.

Ήταν η προ-ολυμπιακή χρονιά των Αγώνων του 2004 και η είδηση προκάλεσε μεγάλη αίσθηση.

Από εκείνη την ημέρα τα φώτα και των ελληνικών ΜΜΕ στράφηκαν και στον Πήτερ Γεωργιόπουλο. Όλοι έψαχναν να μάθουν ποιός είναι ο ελληνοαμερικάνος που έδωσε αυτό το ιλλιγιώδες ποσό για να αγοράσει τα πλοία της Metrostar. Την περίοδο εκείνη η οικογένεια Αγγελόπουλου ήταν στην πρώτη σειρά της δημοσιότητας τόσο λόγω των προετοιμασιών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας όσο και για την υπόθεση του εκδότη Γρηγόρη Μιχαλόπουλου ο οποίος κατηγορείτο για εκβιασμό στο όνομα της 17 Νοέμβρη.

Τον Μάιο του 2005 η Metrostar πούλησε τέσσερα σύγχρονα VLCC στην Euronav συμφερόντων Γ.Π.Λιβανού και Νίκoυ Φιστέ έναντι 477 εκατομμυρίων δολαρίων.

Tο 2007, όταν ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος πούλησε στον «Πήτερ» εννέα πλοία έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος είχε κάνει ένα ακόμη μεγάλο deal τράβηξε επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας.

Ειδικότερα, η Metrostar είχε προχωρήσει στην πώληση 17 φορτηγών πλοίων, έναντι 735 εκατ. δολ. στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Quintanna του Σταμάτη Μόλαρη, ο οποίος προερχόταν από τη Stelmar του Στέλιου Χατζηιωάννου.

Το 2010 πούλησε για τέταρτη φορά έναν στόλο έναντι περίπου 620 εκατομμυρίων δολαρίων και πάλι στον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλο. Αποτελείτο από επτά δεξαμενόπλοια. Επρόκειτο για πλοία που είχαν ναυπηγηθεί από το 2002 έως το 2010.

newmoney.gr