Οι Έλληνες εφοπλιστές ψάχνουν «ευκαιρίες από δεύτερο χέρι»

montecristo_nautilia_pontoporos_

Έντονη κινητικότητα στις «αγορές από δεύτερο χέρι» επέδειξαν οι Έλληνες εφοπλιστές την τελευταία εβδομάδα του 2013 αξιοποιώντας τις μεγάλες ευκαιρίες, που προσφέρονται αυτό το διάστημα στη ναυτιλία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι Έλληνες αγόρασαν από ναυπηγεία της Νότιας Κορέας δύο πλοία, πριν ακόμα εγκαταλείψουν τις ναυπηγικές εσχάρες, σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές καθώς μάλιστα το ένα από τα δύο θα διαθέτει και οικολογικές μηχανές, προσαρμοσμένες στις νέες απαιτήσεις καυσίμων.

Τα δύο σκάφη είχαν παραγγελθεί από ιταλική εταιρεία, η οποία όπως φαίνεται εγκατάλειψε την παραγγελία και τα ναυπηγεία αναζητούσαν αγοραστές.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τα σκάφη είναι τα φορτηγά ξηρού φορτίου (bulk carrier) είναι τα:

• STX JINHAE 1621, χωρητικότητας 82.000 τόνων, το οποίο θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2014. Αγοράστηκε έναντι 31,30 εκατομμυρίων δολαρίων.

• STX JINHAE 1624, χωρητικότητα 82.000 τόνων, που διαθέτει οικολογική μηχανή και θα παραδοθεί τον Απρίλιο. Αγοράστηκε έναντι 32,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης, αγοράστηκαν «enbloc» έναντι 56 εκατομμυρίων δολαρίων δύο φορτηγά με ιταλική σημαία, που είχαν Ιταλοί πλοιοκτήτες και το «Montecristo», χωρητικότητας 55.675 τόνων, κατασκευής 2011 και το «Giannutri», χωρητικότητας 55.660 τόνων, κατασκευής 2012.

Για την ιστορία να γράψουμε ότι το «Montecristo», λίγους μήνες μετά το παρθενικό ταξίδι του, δέχτηκε, τον Οκτώβριο του 2011, επίθεση από Σομαλούς πειρατές.

Επίσης, από Έλληνες αγοράστηκε έναντι 16 εκατομμυρίων δολαρίων το με σημαία Παναμά φορτηγό «Duncan Bay», χωρητικότητας 28.414 τόνων, κατασκευής 2006, το οποίο είχαν Ιάπωνες πλοιοκτήτες.

Στον χώρο των δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Golden Destiny αγοράστηκε από Έλληνες σε τιμή, που δεν έχει ανακοινωθεί το με σημαία Δανίας δεξαμενόπλοιο μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (Oil Products Tanker), χωρητικότητας 23.480 τόνων «Great Swan». Το κατασκευής 1991 τάνκερ ανήκε σε δανούς πλοιοκτήτες.

Τέλος, στον τομέα των νέων ναυπηγήσεων θα πρέπει να σημειωθεί η παραγγελία, που τοποθέτησε η Alcyon Shipping για ένα φορτηγό πλοίο (bulk carrier), χωρητικότητας 180.000 τόνων, το οποίο θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια δολάρια.

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα