Έλλειψη αξιωματικών θα αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία μέχρι το 2026

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα αντιμετωπίσει μια αυξανόμενη έλλειψη αξιωματικών εμπορικού ναυτικού τα επόμενα χρόνια και ένας σημαντικός παράγοντας που θα παίξει ρόλο σε αυτό είναι η πανδημία. Η συμβουλευτική εταιρεία για τη ναυτιλία Drewry προβλέπει ότι καθώς ο κλάδος συνεχίζει να αναπτύσσεται, έως το 2026 θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη έλλειψη αξιωματικών της δεκαετίας. Η έκθεση προβλέπει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο κόστος πρόσληψης όσο και στο μελλοντικό κόστος επάνδρωσης.

«Με τις συνεχιζόμενες αρνητικές επιπτώσεις της ζωής στη θάλασσα που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, ορισμένοι ναυτικοί μπορεί να σκεφτούν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα από το ναυτικό επάγγελμα, ενώ άλλοι μπορεί να αναζητήσουν κάποια αλλά η εργασία στην στεριά», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας του Drewry, Rhett Harris. «Για αρκετά χρόνια, οι ποιοτικοί αξιωματικοί ήταν δύσκολο να αναπληρωθούν. Αυτή η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί καθώς η αύξηση του αριθμού των νέων αξιωματικού δεν συμβαδίζει με την αύξηση του παγκόσμιου στόλου. ”

Η Drewry στην ανάλυσή της προβλέπει ότι το χάσμα προσφοράς-ζήτησης θα μεγαλώσει τα επόμενα πέντε χρόνια. Μέχρι το 2026, προβλέπουν έλλειψη σε αξιωματικούς που θα αντιστοιχούν σε πάνω από πέντε τοις εκατό του συνολικού αριθμού αξιωματικών παγκοσμίως, το υψηλότερο επίπεδο από το 2013. Η πρόβλεψη δείχνει σχεδόν διπλασιασμό από την τρέχουσα έλλειψη σε αξιωματικούς. Επί του παρόντος, η Drewry μετρά την έλλειψη σε αξιωματικούς στο περίπου 3% του παγκόσμιου συνόλου, το οποίο ο Harris λέει ότι είναι ευρέως διαχειρίσιμο και δεν επηρεάζει σημαντικά την ζήτηση.

Ο κύριος λόγος σύμφωνα με την Drewry για την μείωση του αριθμού των αξιωματικών σχετίζεται με τη μείωση της ελκυστικότητας να σταδιοδρομήσει κάποιος στη θάλασσα.

Για 5 χρόνια έως το 2016, η έκθεση αναφέρει ότι ο διαθέσιμος αριθμός ναυτικών που ήταν διαθέσιμος για τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο αυξανόταν με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,7%. Ωστόσο, τα τελευταία πέντε χρόνια, η Drewry εκτιμά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης έχει συρρικνωθεί σε μόλις 0,5% ετησίως!

Η αυξανόμενη έλλειψη αξιωματικών αναμένεται να επηρεάσει την ποιότητα περισσότερο από την ποσότητα. Η Drewry, λοιπόν, αναμένει από τους εργοδότες να πληρώνουν χαμηλά

Οι μισθοί θα επηρεαστούν περισσότερο από τις επιπτώσεις που έχει η πανδημία του COVID-19, καθώς οι δυσαρεστημένοι ναυτικοί προτιμούν ναυτιλιακές εταιρείες με καλύτερα αμοιβές ή διαφορετικούς ρόλους στην ξηρά. ”

Το συνολικό κόστος επάνδρωσης, εξαιρουμένου του αντίκτυπου του Covid-19, αναμένεται να αυξηθεί μέτρια το 2021, σύμφωνα με τον Drewry. Υπολογίζουν αυξήσεις κάτω του μισού τοις εκατό κατά τη διάρκεια του έτους, παρόμοιος ρυθμός με τον προηγούμενο χρόνο.

Όπως καταλαβαίνουμε, παρόλο που η βιομηχανία θα αντιμετωπίσει μια παγκόσμια έλλειψη ναυτικών στο άμεσο μέλλον, η αντιμετώπιση που υπάρχει προς αυτούς συνεχίζει και είναι απαράδεκτη, και την ίδια στιγμή οι απολαβές όχι μόνο παραμένουν στα ίδια επίπεδα, αλλά υπάρχει και μείωση, την ίδια στιγμή δε, η Ελλάδα φορολογεί τους ναυτικούς σα να μην υπάρχει αύριο. Τα χειρότερα έρχονται.

Διαβάστε ακόμα