Δύο FSRU (Floating Storage Regasification Units) κατέφτασαν αυτή την εβδομάδα στο ολλανδικό λιμάνι του νέου τερματικού σταθμού του Eemshaven και έχουν ήδη ξεκινήσει την εκφόρτωση του πρώτου του πλοίου LNG, δήλωσε σήμερα η διαχειρίστρια εταιρεία Eemshaven LNG.
Τα δυο FSRU θα βοηθήσουν στην αντικατάσταση της ποσότητας του φυσικού αερίου από τον αγωγό Nord Stream 1 της Ρωσίας.
Το πλοίο μεταφοράς LNG Murex ελλιμενίστηκε δίπλα στη μονάδα επαναεριοποίησης στο νέο EemsEnergyTerminal. Ο τερματικός σταθμός μπορεί να διαχειριστεί 8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου ετησίως, δήλωσε εκπρόσωπος της Gasunie.
Το φυσικό αέριο του τερματικού σταθμού θα αρχίσει να εισέρχεται στο ολλανδικό δίκτυο την επόμενη εβδομάδα, αλλά ο σταθμός δεν θα λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα μέχρι τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο.
Ο τερματικός σταθμός, κοντά στο Groningen, διαθέτει δύο πλωτές μονάδες επαναεριοποίησης και αποθήκευσης (FSRU) τις οποίες η Gasunie μίσθωσε κατόπιν αιτήματος της ολλανδικής κυβέρνησης. Μέχρι και φέτος, η Ολλανδία είχε τερματικό σταθμό LNG μόνο στο λιμάνι του Ρότερνταμ.
Η επέκταση στο Eemshaven και η βελτιστοποίηση του τερματικού σταθμού στο Ρότερνταμ θα διπλασιάσουν την ικανότητα εισαγωγής LNG.
Ο τερματικός σταθμός LNG στο λιμάνι του Eemshaven θα λειτουργεί με δυο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, το Exmar S188 και το Golar Igloo. Και οι δύο FSRU μαζί, έχουν χωρητικότητα περίπου 8 bcm ετησίως, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη διασφάλιση στον επαρκή εφοδιασμό και στη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο.
«Όλα πάνε τέλεια», είπε στο Reuters η Μαρί-Λου Γκρεγκουάρ από το Γκασούνι.
Η χωρητικότητα στις εγκαταστάσεις έχει δεσμευτεί από τη Shell, τη γαλλική Engie και την CEZ της Τσεχικής Δημοκρατίας. Ο Πρωθυπουργός της Τσεχίας Πετρ Φιάλα και ο Ολλανδός υπουργός Ενέργειας Ρομπ Τζέτεν θα κηρύξουν την επίσημη έναρξη λειτουργίας της εγκατάστασης απόψε σε τελετή.
Το φυσικό αέριο από τον τερματικό σταθμό αναμένεται να αρχίσει να εισέρχεται στο ολλανδικό δίκτυο για πρώτη φορά την επόμενη εβδομάδα, αν και ο σταθμός δεν θα λειτουργήσει με την πλήρη ικανότητα που διαθέτει μέχρι τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο.
Η χωρητικότητα στο Eemshaven θα συμπληρώσει τον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό Gate στο Ρότερνταμ, ο οποίος λειτουργεί τώρα με χωρητικότητα 16 bcm και ο οποίος σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση του κατά 4 bcm έως το 2025.