Εντυπωσιακά κέρδη, παραδόξως, για τη ΝΕΛ!

LOGO_OPTIONSΜεγάλα κέρδη για τους επενδυτές του χρηματιστηρίου που εμπιστεύτηκαν τη μετοχή της ΝΕΛ επεφύλασσε το 2015.

Μοιάζει απίστευτο, αλλά μια εταιρεία που δεν έχει καμία παραγωγική δραστηριότητα και είναι ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία έδωσε απόδοση μετοχών 233,3%, δηλαδή τη δεύτερη μεγαλύτερη απόδοση του προηγούμενου χρόνου. Κι αυτό γιατί η μετοχή της βρέθηκε να πωλείται κατά τη διάρκεια του προηγούμενου χρόνου ως και ένα λεπτό του ευρώ και στο κλείσιμο του χρόνου η αξία της είχε ανέλθει στα επτά λεπτά του ευρώ.
Είναι άξιο απορίας γιατί η μετοχή ανέκαμψε, τη στιγμή που η εταιρεία δεν έχει παραγωγική δραστηριότητα, δε μπόρεσε να δημοσιεύσει λογιστικές καταστάσεις του εξαμήνου και του εννεαμήνου και όλα τα πλοία της βρίσκονται υπό κατάσχεση ή έχουν κινηθεί διαδικασίες κατάσχεσης λόγω των χρεών της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κεφαλαιοποίηση της ΝΕΛ στο κλείσιμο του χρόνου, με όλα τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν κι άλλα τόσα που δεν είναι σκόπιμο να αναφερθούν εδώ, ανερχόταν στα 17,88 εκατ. ευρώ.

Προς επανεκκίνηση

Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της ΝΕΛ αναφέρουν πως η εταιρεία δεν κλείνει ούτε κηρύσσει χρεοκοπία. Αυτό που γίνεται είναι μια προσπάθεια να βάλει σε μια τάξη τις υποχρεώσεις της και να αποδεσμεύσει κάποια πλοία που θα της επιτρέψουν να τα επαναδρομολογήσει σε ελεύθερες γραμμές.
Πότε θα γίνει αυτό κανείς δεν το γνωρίζει.
Φυσικά η εταιρεία παραμένει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, καθώς δεν έχει έσοδα και δεν έχει προσωπικό που θα κινήσει τις ενέργειες που απαιτούνται για να γίνουν όλα τα παραπάνω.

Τις προηγούμενες ημέρες, από τα χρήματα των εγγυητικών επιστολών, πληρώθηκε ένα μέρος των οφειλομένων σε ναυτικούς της ΝΕΛ, ενώ απλήρωτο, χωρίς εργασία και χωρίς αποζημίωση παραμένει το διοικητικό προσωπικό της ΝΕΛ.

Χαμηλές αποδόσεις στην ΑΝΕΚ

Την ίδια ώρα ένα από τα πάλαι ποτέ βαριά χαρτιά του ακτοπλοϊκού κλάδου, η ΑΝΕΚ, το 2015 έδωσε μετοχή με απόδοση το 2015 -31%. Η μετοχή της κυμάνθηκε από τα πέντε λεπτά του ευρώ, η χαμηλότερη του προηγούμενου χρόνου, ως τα εννέα λεπτά του ευρώ, που ήταν η υψηλότερη του χρόνου.

Στις 31 Δεκεμβρίου του 2015 η μετοχή έκλεισε στα έξι λεπτά του ευρώ. Εκείνο όμως που έχει μεγάλη σημασία είναι πως η κεφαλαιοποίηση της ΑΝΕΚ ανέρχεται μόλις στα 13,51 εκατ. ευρώ. Ίσως τα έσοδα της ΑΝΕΚ από τις συμβάσεις μίσθωσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τη μεταφορά των προσφύγων από τα νησιά του Αιγαίου να έχουν ξεπεράσει ήδη το ποσό της κεφαλαιοποίησής της.
Θυμίζουμε μόνο ότι για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου η εταιρεία εισέπραξε από το δημόσιο για τη μίσθωση του πλοίου ποσό άνω των 800.000 ευρώ.

Παρ’ όλα αυτά, οι επενδυτές του χρηματιστηρίου εκτιμούν την αξία της μικρότερη από την αξία της ΝΕΛ. Γι’ αυτό και η κεφαλαιοποίησή της υπολείπεται αυτή της ΝΕΛ κατά 4,3 εκατ. ευρώ περίπου.

Στοιχείο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ποιος είναι ο στόλος της κάθε εταιρείας. Η απάντηση σε όλα τα παραπάνω βρίσκεται στη συμφωνία εξυγίανσης που έχει πετύχει η ΝΕΛ, η οποία υποχρεώνει τράπεζες και δημόσιο να διαγράψουν πολύ μεγάλο μέρος των χρεών της. Αντίθετα, η ΑΝΕΚ έχει πολύ μεγάλα βάρη από χρέη προς τις τράπεζες.

Το «βαρύ χαρτί» του κλάδου

Το «βαρύ χαρτί» του ακτοπλοϊκού κλάδου, οι «Μινωικές Γραμμές», έχουν τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από κάθε άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία, καθώς ανέρχεται στα 213,96 εκατ. ευρώ. Η μετοχή κυμάνθηκε από τα 1,43 ως τα 2,00 ευρώ και έκλεισε στα 2,00 ευρώ. Ήδη το 90% των μετοχών της ανήκουν στον όμιλο «Γκριμάλντι» και κάθε φορά που πωλείται ένας μικρός αριθμός μετοχών ο όμιλος «Γκριμάλντι» σπεύδει να τις αγοράσει. Η απόδοση της μετοχής ανήλθε στο 21,2% για τον προηγούμενο χρόνο.

Η μετοχή των «Μινωικών Γραμμών» δεν πρόκειται να δώσει «τρελά κέρδη», αλλά όσοι θέλουν να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους μπορούν να την εμπιστευτούν. Το μόνο πρόβλημα είναι πως δύσκολα θα βρεθούν μετοχές διαθέσιμες προς αγορά. Και αυτό γιατί, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα λίγα κομμάτια που βγαίνουν προς πώληση τα αγοράζει ο όμιλος «Γκριμάλντι».

Και οι άλλες…

Η μετοχή της «Group Attica» το 2015 είχε απόδοση -7,2%. Η μετοχή κυμάνθηκε από τα 0,29 ευρώ ως τα 0,59 ευρώ κι έκλεισε στις 31 Δεκεμβρίου του 2015 στα 0,50 ευρώ. Η κεφαλαιοποίησή της ανερχόταν στα 95,83 εκατ. ευρώ.

Χθες η χρηματιστηριακή αξία της μετοχής είχε ανέλθει στα 0,55 ευρώ. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο στη χώρα.
Μέσω της «Νίκος Γκάλης», βρέθηκε στο χρηματιστήριο τα τελευταία χρόνια και η «ΣΑΟΣ». Η εταιρεία σήμερα ελέγχει μόνο τη γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη. Η μετοχή κατά τη διάρκεια του 2015 έμεινε αμετάβλητη στα 1,56 ευρώ και είχε μηδενική απόδοση. Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 40,04 εκατ. ευρώ.

Από το άρθρο αυτό απουσιάσει η «Hellenic Seaways», η μόνη από τις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Όμως εντός του Δεκεμβρίου η διοίκησή της γνωστοποίησε ότι ένας από τους επόμενους στόχους είναι η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

emprosnet.gr