Η Imabari Shipbuilding της Ιαπωνίας επενδύει σε μια ιαπωνική εταιρεία startup, την PowerX, και θα συμμετάσχει στις προσπάθειες για την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου και επαναστατικού σκάφους μεταφοράς ενέργειας. Η PowerX αποκάλυψε για πρώτη φορά το περασμένο καλοκαίρι τα σχέδιά της για ένα αυτόνομο trimaran που θα μεταφέρει την ισχύ μεταξύ υπεράκτιων τοποθεσιών παραγωγής και του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για να αυξήσει την παροχή και τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει το πρωτότυπό της μέχρι το τέλος του 2025.
Μία από τις προκλήσεις για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα είναι η μεταφορά ισχύος στην ακτή, η οποία σήμερα γίνεται με υποθαλάσσια καλώδια. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η εμβέλεια για τα αιολικά πάρκα στις υπεράκτιες περιοχές καθώς και την αντιμετώπιση των περιορισμών της καλωδίωσης.
Η Imabari συνήψε κεφαλαιακή και επιχειρηματική συνεργασία με την PowerX για να αναπτύξει από κοινού το πρωτότυπο σκάφος. Η Imabari επενδύει σχεδόν 9 εκατομμύρια δολάρια στην. Οι εταιρείες στοχεύουν να αναπτύξουν από κοινού και να κατασκευάσουν ένα πρωτότυπο πλοίο Power ARK έως το τέλος του 2025, με τη συμμετοχή τρίτων εταιρειών, όπως απαιτείται.
Η PowerX θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει το σύστημα αποθήκευσης μπαταριών και άλλα συστήματα που σχετίζονται με τις μπαταρίες που θα εγκατασταθούν στο πρωτότυπο πλοίο. Υπεύθυνη για την κατασκευή του πλοίου θα είναι η Imabari Shipbuilding. Το πρωτότυπο είναι ένα μικρότερο σκάφος χωρητικότητας 220 MWh, αλλά ακόμη και σε αυτό το μέγεθος, η PowerX αναφέρει ότι θα μετέφερε αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για 209.000 ιαπωνικά νοικοκυριά σε ένα μόνο ταξίδι.
Ο σχεδιασμός απαιτεί ένα σκάφος μήκους 100 μέτρων, πλάτους 22 μέτρων με βύθισμα 4,9 μέτρων. Το Power Ark 100 θα είναι 2.220 dwt και θα μπορούσε να λειτουργεί με 7 κόμβους και μέγιστη ταχύτητα τους 14 κόμβους. Το trimaran θα είναι εξοπλισμένο με αυτόνομο λογισμικό πλοήγησης και εξοπλισμό ανίχνευσης, καθώς και συστήματα αποφυγής σύγκρουσης για την υποστήριξη αυτόνομων λειτουργιών. Ταξιδεύοντας με ηλεκτρική ενέργεια, το σκάφος θα είχε αυτονομία έως και περίπου 185 μίλια.
Η PowerX οραματίζεται μεγαλύτερα πλοία που θα μπορούν να κάνουν διεθνή ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Τροφοδοτούμενο από βιώσιμο βιοντίζελ και ηλεκτρική ενέργεια, το Power ARK, θα είναι επίσης σε θέση να πραγματοποιεί διηπειρωτική μετάδοση ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις, σύμφωνα με όσα λέει η εταιρεία.
Στόχος της PowerX είναι να διανέμει αποτελεσματικά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, οδηγώντας σε μεγαλύτερη χρήση των καθαρών ενεργειακών πόρων.
Για να ολοκληρώσει το όραμά της, η PowerX εργάζεται επίσης για την κατασκευή μιας μεγάλης κλίμακας εγκατάστασης συσκευασίας μπαταριών στην Ιαπωνία. Το εργοστάσιο θα αναπτύξει και θα παράγει ηλεκτρικές μπαταρίες ταχείας φόρτισης, ηλεκτρικού δικτύου και θαλάσσης. Ελπίζουν να έχουν μια αρχική παραγωγική ικανότητα 1 GW έως το 2024 με αύξηση στα 5 GW έως το 2028.