Η LR παρουσιάζει την κατηγοριοποίηση των αυτοματοποιημένων πλοίων

autonomous_ship.lr
Με τα μη επανδρωμένα πλοία να αναμένεται να μπουν σύντομα σε λειτουργία, η Lloyd’s Register εισάγει μια νέα εφαρμογή του προγράμματος ShipRight που τοποθετεί αυτά τα οχήματα σε έξι διαφορετικές κατηγορίες ανάλογα με το επίπεδο αυτονομίας τους.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα αυτονομίας (AL) που κυμαίνονται από το “AL 1” μέχρι το “AL 6”, υποδηλώνοντας ένα πλήρως αυτοματοποιημένο πλοίο χωρίς καμιά ανάγκη ανθρώπινης πρόσβασης και επέμβασης κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.

“Τα διαφορετικά επίπεδα προσφέρουν μια διαδικασία που αφορά την ασφάλεια και τα πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατηγοριοποίηση, την νομοθεσία και την αγορά”, δήλωσε ο Luis Benito, επικεφαλής του τμήματος Καινοτομίας και Έρευνας της LR.

Το σύστημα “AL” προσφέρει σαφήνεια στους σχεδιαστές, τους ναυπηγούς, τους κατασκευαστές εξοπλισμού και τους πλοιοκτήτες, διευκολύνοντας την ακριβή συγκεκριμενοποίηση του επιθυμητού επιπέδου αυτονομίας στο σχεδιασμό και την λειτουργία, και ανοίγει τον δρόμο για μια πιο ξεκάθαρη κατανόηση της επενδυτικής εξίσωσης μεταξύ ευκαιρίας και ρίσκου, δηλώνουν κύκλοι που σχετίζονται με την επιθεώρηση και την κατάταξη πλοίων.

Επιπλέον, η διαδικασία ShipRight “οδηγεί τους χρήστες από την αναγνώριση των αρχικών επιχειρηματικών αναγκών σε ένα καθεστώς ταξινομημένων συστημάτων, και τα πλοία, εν τέλει, σε καθεστώς λειτουργίας”.

Σύμφωνα με τον Benito, τα αυτοματοποιημένα πλοία έχουν γίνει πραγματικότητα και οι θαλάσσιες μεταφορές θα γίνουν φτηνότερες και ασφαλέστερες.

“Είμαστε μόλις στην αρχή της γέννησης του cyber-πλοίου και της αντίστοιχης εξέλιξης του κλάδου, αλλά έχουμε πραγματοποιήσει τρομερή πρόοδο. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον κλάδο να ενσωματώσει τα νέα δεδομένα. Οι τεχνολογίες ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας μπορούν να φέρουν οφέλη και να κρατήσουν τα πλοία ασφαλή”, πρόσθετε ο Benito.

Διαβάστε επίσης: Rolls-Royce: Μέχρι το 2020 θα δούμε ρομποτικά πλοία [βίντεο]