ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Hellenic Seaways: Νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης με στόχο την επιστροφή στη λειτουργική κερδοφορία

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Με στόχο την επιστροφή της Hellenic Seaways σε λειτουργική κερδοφορία φέτος και τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς, η νέα διοίκηση της εταιρείας χαράσσει νέα στρατηγική μετά την αποχώρηση του Γ. Σ. Βαρδινογιάννη και την πιο ενεργή συμμετοχή της οικογένειας Γκριμάλντι.

Οι βασικοί άξονες, όπως τις παρουσίασε σήμερα η διοίκηση, είναι: α) ανακατάταξη των δρομολογίων του στόλου, β) περαιτέρω περιορισμό λειτουργικών και διοικητικών εξόδων, γ) πωλήσεις πλοίων που δεν εντάσσονται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας δ) ανάπτυξη συνεργιών, και ε) αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται.

Ο κ. Αγαπητός αναφέρθηκε στη θέση της εταιρείας μεταξύ των πέντε μεγαλυτέρων ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών και επεσήμανε ότι κατέχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στο 2012 αναφορικά με το δείκτη δάνεια προς αξία στόλου και του δείκτη δάνεια προς ίδια κεφάλαια που είναι το 114%. Επίσης η εταιρεία έχει μόλις 70 εκατ. ζημιές, όπως τόνισε σε σύγκριση με συνολικά 757 εκατ. ζημιές που έχουν σημειώσει την τελευταία πενταετία οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Υπογράμμισε επιπλέον ότι η HSW στην πενταετία 2008 – 2012 έχει σημειώσει το υψηλότερο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας ύψους 7% επί των πωλήσεων τους.

Μείωση της επιβατικής κίνησης φέτος !

Ωστόσο η προσπάθεια του κ. Αγαπητού και της νέας διοίκησης της HSW θα γίνει σε περιβάλλον με ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις στην ακτοπλοϊα, αφού παρά τις αφίξεις ρεκόρ τουριστών στη χώρα, ο κλάδος δεν φαίνεται να κερδίζει κάτι.

Στην πραγματικότητα, όπως σημείωσε ο κ. Αγαπητός, η επιβατική κίνηση απ’ τον Ιούνιο έως σήμερα είναι μειωμένη κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.

Όπως είπε, αιτία είναι η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας όχι μόνο των Ελλήνων, που αποτελούν το 75% της κίνησης, αλλά και των Ισπανών, των Ιταλών και – προσφάτως – των Γάλλων επισκεπτών της χώρας μας.

Εξάλλου η ακτοπλοϊα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα έναν δυσχερή παράγοντα: «Από το 25% των πελατών που είναι ξένοι, αρκετοί πλέον πηγαίνουν κατευθείαν στα νησιά με πτήσεις τσάρτερ. Είναι ακριβές οι υπηρεσίες του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» κάτι που πλήττει και εμάς. Θα θέλαμε οι τουρίστες να έρχονται στο «Ελ. Βενιζέλος» να έβλεπαν την Αθήνα και στη συνέχεια να πήγαιναν στα νησιά με τα πλοία», υπογράμμισε ο κ. Αγαπητός.

Συνολικά στην ελληνική ακτοπλοΐα τα τελευταία τέσσερα χρόνια η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων είναι μειωμένη κατά 30%. «Εχουμε χάσει 4 εκατ. επιβάτες, 500 χιλ. ΙΧ αυτοκίνητα, 140.000 φόρτηγα», είπε ο κ. Αγαπητός προσδιορίζοντας την απώλεια εσόδων για όλο τον κλάδο αυτή την περίοδο στα 300 εκατ. ευρώ.

newmoney.gr

Ελληνο-Ιταλικός »πόλεμος» για τη Hellenic Seaways

Του Αλέξανδρου Κασιμάτη

Τα εξώδικα που έστειλε αυτήν την εβδομάδα ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι στον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ηellenic Seaways, σηματοδοτούν την έναρξη του ελληνικού –Ιταλικού πολέμου στην ακτοπλοία. Ο ιταλός εφοπλιστής, ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών και κάτοχος του 33,8% της Ηellenic Seaways, επιχειρεί να απομακρύνει τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη -ο οποίος είναι επίσης και μεγαλομέτοχος της ΑΝΕΚ- από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ηellenic Seaways κηρύσσοντας έτσι την έναρξη ενός σκληρού επιχειρηματικού πολέμου.

Το πεδίο της μάχης είναι η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, η Ηellenic Seaways, η οποία με στόλο συμβατικών και ταχύπλοων σκαφών εξυπηρετεί τις θαλάσσιες μεταφορές με την Κρήτη και με άλλα νησιά των Κυκλάδων, του Αιγαίου και του Αργοσαρωνικού.

Η άλλοτε κραταιά ακτοπλοική εταιρία, ήταν το δημιούργημα του αείμνηστου Σφηνιά το 1999 και προήλθε από τη συγχώνευση πολλών ακτοπλοικών εταιριών. Η εταιρία σήμερα βρίσκεται στη δίνη της κρίσης και πέρυσι είδε τα έσοδα της να υποχωρούν 22,8% και να διαμορφώνονται στα 111,4 εκατ. λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης, των δρομολογίων και του αριθμού των πλοίων.

Η εταιρία που προεδρεύει ο κ. Βαρδινογιάννης με αντιπρόεδρο τον κ. Αντώνη Β. Αγαπητό παρουσίασε το 2012 καθαρές ζημίες 34,9 εκατ. ευρώ από 29,4 εκατ. το 2011. Η Ηellenic Seaways βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Για την εξασφάλιση των δανειακών της υποχρεώσεων ύψους 157,42 εκατ. ευρώ έχουν τεθεί υποθήκες στα πλοία της συνολικού ποσού 291,8 εκατ. ευρώ.

Γιατί ο Εμ. Γκριμάλντι αποφάσισε σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την Ηellenic Seaways να συγκρουστεί με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη; Στα εξώδικά που έστειλε κάνει λόγο για τα πλοία που εκτελούσαν τα δρομολόγια Αργοσαρωνικού τα οποία πουλήθηκαν και υποστηρίζει είναι σε εκκρεμότητα ακόμη η είσπραξη μέρους του τιμήματος. Απευθύνει επίσης κατηγορίες για οικονομικές εκκρεμότητες του πλοίου Νήσος Ρόδος και σχετικές ενέργειες των προμηθευτών.

Οταν οι αποφάσεις για τις οποίες απευθύνει σήμερα κατηγορίες λήφθηκαν στο διοικητικό συμβούλιο της Ηellenic Seaways, παρών ήταν και ο κ. Γκριμάλντι. Τις καταψήφισε μεν, αλλά δεν διαμαρτυρήθηκε εξωδίκως, ούτε απείλησε με προσφυγές στη δικαιοσύνη. Γιατί το κάνει τώρα;

Τόσο καιρό ο Ιταλός εφοπλιστής απέφυγε την ευθεία σύγκρουση με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη, επειδή ασκούσε πιέσεις ώστε να τα βρουν με την ΑΝΕΚ του κ. Βαρδινογιάννη στις γραμμές της Αρδιατικής. Συγκεκριμένα επιδίωκε να αποχωρήσει η ΑΝΕΚ από τα δρομολόγια που κάνει σήμερα σε Αγκόνα και Βενετία, ενώ επιθυμούσε και η Ηellenic Seaways να αποσύρει επίσης δύο πλοία μεταφοράς ΙΧ από την γραμμή Κόρινθος-Βενετία.

Τώρα ο κ. Γκριμάλντι αντιλαμβάνεται ότι οι πιέσεις του δεν έπιασαν τόπο και ξεκινά την επίθεση κατά του ΔΣ της Ηellenic Seaways. Η οικογένεια Γκριμάλντι διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο πλοίων ro /ro (ειδικά για τις μεταφορές ΙΧ) και περισσότερο από 30 χρόνια εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναγκών της Ελλάδας σε εισαγωγές αυτοκινήτων.

Τις καλές εποχές πριν την κρίση που υπήρχε αγορά αυτοκινήτων, πχ το 2007, τα πλοία του κ. Γκριμάλντι προσέγγισαν σχεδόν 250 φορές τον Πειραιά μεταφέροντας περίπου 160.000 νέα ΙΧ. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχούσε τότε στο 80% των συνολικών εισαγωγών νέων ΙΧ που έκανε η Ελλάδα.

Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι, γνωστός και ως ο «κυρίαρχος της Μεσογείου» προέρχεται από μια παλιά αριστοκρατική οικογένεια της Νάπολης. Ο πατέρας του Γκουίντο ήταν ανιψιός του μεγαλύτερου ιταλού εφοπλιστή, του Ακίλε Λάουρο. Ο πατέρας του (που διετέλεσε και γερουσιαστής) με τα τέσσερα αδέλφια του, εξαγόρασαν τo 1947 από την κυβέρνηση των ΗΠΑ κάποια πλοία Liberty και με αυτά ξεκίνησαν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Η εταιρία επεκτείνεται και σε άλλους τομείς ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Μεγάλο μέρος των ιταλών που μεταναστεύουν μετά τον πόλεμο, θα το κάνουν με κάποιο από τα επιβατικά πλοία της οικογένειας Γκριμάλντι.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο ναπολιτάνικος όμιλος αρχίζει να μεταφέρει αυτοκίνητα Fiat στην Αγγλία. Σταδιακά θα κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη αγορά καθώς αρχίζουν να το εμπιστεύονται και άλλοι κατασκευαστές για την μεταφορά των οχημάτων τους από τη Β. Ευρώπη στη Μεσόγειο. Σήμερα ο ναυτιλιακός όμιλος Γκριμάλντι έχει οκτώ ναυτιλιακές εταιρίες με περισσότερα από 120 πλοία, δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία, στις μεταφορές οχημάτων, στα κοντέινερ κά ενώ έχει ακόμη και ιδιόκτητα λιμάνια.

Οπως είχε πει πρόσφατα ο Εμ. Γκριμάλντι μιλώντας στο Νewmoney.gr «Η Ελλάδα είναι μια δύσκολη αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ακτοπλοικές εταιρίες έχουν χάσει πολλά λεφτά. Είμαι χαρούμενος γιατί χάσαμε λιγότερα από τις άλλες εταιρίες στην Ελλάδα. Ομως μπορούμε να αντέξουμε, να κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα γιατί έχουμε… δυνατούς ώμους». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ελληνο – ιταλικός πόλεμος στην ακτοπλοία μόλις ξεκίνησε.

newmoney.gr

Hellenic Seaways: Κατάργηση εκπτωτικών προνομίων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για Β.Σποραδες

Tην Πέμπτη 10/01/2013 ενημερωθήκαμε ότι κατόπιν προφορικής εντολής προς τα πρακτορεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, καταργούνται τα εκπτωτικά προνόμια που παρέχει στα στελέχη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ η ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Seaways για τα δρομολόγια από και προς τις Β.Σποράδες.

Η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδος θεωρεί άδικη και επαχθή την απόφαση της ακτοπλοϊκής εταιρίας ιδίως για τα στελέχη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ που υπηρετούν στα νησιά των Β. Σποράδων τα οποία προσφέρουν τα μέγιστα, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, για την εύρυθμη λειτουργία των λιμανιών, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την μετακίνηση των πολιτών στα νησιά στηρίζοντας και ενισχύοντας με την ανιδιοτελή προσφορά τους την Ελληνική ακτοπλοΐα και τον τουρισμό μας.

Για τον λόγο αυτό η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδος θα καταβάλει προσπάθειες, ερχόμενη σε επαφή με την εταιρία αλλά και με το ΥΝΑ/ΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ώστε να διευθετηθεί το πρόβλημα που προέκυψε.

neaplefsi.gr

Νέα δρομολόγια της Hellenic Seaways

– Πάμε Μαζί για Πάρο, Νάξο, Ίο και Σαντορίνη με το -Highspeed 4
– Πάμε Μαζί για Πάσχα σε Σύρο, Μύκονο, Ικαρία και Σάμο με το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ
Με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών που την τιμούν με την εμπιστοσύνη τους, η Hellenic Seaways ανακοινώνει και φέτος ένα εκτενές πρόγραμμα δρομολογίων του Highspeed 4 από την Παρασκευή 6 Απριλίου και του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ για την περίοδο του Πάσχα, προσφέροντας ευέλικτες επιλογές για την μετακίνηση όσων ταξιδεύουν από και προς νησιωτικούς προορισμούς.
Το Ηighspeed 4 θα ταξιδεύει προς Πάρο σε 2’35 ώρες, Νάξο σε 3’20 ώρες, Ίο σε 4’15 ώρες και Σαντορίνη σε 4’45 ώρες.
Για το Πάσχα, και συγκεκριμένα από 06-04-2012 έως 22-04-2012, το Highspeed 4, θα αναχωρεί από το λιμάνι του Πειραιά καθημερινά στις 07:30.
Επιπρόσθετα, την Μ. Πέμπτη 12-04-2012, Δευτέρα 16-04-2012 και Τρίτη 17-04-2012, το Highspeed 4 θα αναχωρεί από το λιμάνι του Πειραιά και στις 18:15 με προορισμό τα νησιά Πάρο και Νάξο.
Λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών κατά την περίοδο εορτασμού του Πάσχα, η Hellenic Seaways δρομολογεί το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στη γραμμή Σύρο, Μύκονο, Ικαρία και Σάμο την Μεγάλη Πέμπτη, Μεγάλη Παρασκευή καθώς και την Δευτέρα και Τρίτη του Πάσχα.
Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά την Μ. Πέμπτη 12-04-2012 στις 12:00 , την Μ. Παρασκευή 13-04-2012 στις 13:00
και την Δευτέρα 16-04-2012 στις 23:00.
Την Δευτέρα 16-04-2012 και την Τρίτη 17-04-2012 το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ θα αναχωρήσει από το Βαθύ Σάμου στις 12:00 για Καρλόβασι – Έυδηλο – Μύκονο και Σύρο με τελική άφιξη στον Πειραιά στις 21:20.
Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων της Hellenic Seaways για το Highspeed 4 από την Παρασκευή 6 Απριλίου καθώς και η έκτακτη δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ για την περίοδο του Πάσχα, επιβεβαιώνει ακόμα μια φορά την προτεραιότητα της εταιρείας για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αλλά και την προσπάθεια που καταβάλει η εταιρεία για διαρκή βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών της.
Αναλυτικά τα δρομολόγια του Highspeed 4 και του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στις συνδέσεις:
http://www.hellenicseaways.gr/media/drom2012/0604_2204kykltax_gr.pdf
http://www.hellenicseaways.gr/media/drom2012/1204_1704myk_gr.pdf