Οι προσπάθειες για την έναρξη του πρώτου συστήματος μηδενικών εκπομπών προχωρούν με πέντε σκανδιναβικές εταιρείες βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων που εντάσσονται σε ένα δίκτυο που ξεκίνησε τη Νορβηγική νεοσύστατη εταιρεία Viridis Bulk Carriers.
Χρησιμοποιώντας έναν στόλο φορτηγού κ πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που κινούνται με αμμωνία, ο στόχος είναι να εξερευνήσουμε ένα σύστημα μεταφορών μηδενικών εκπομπών που περιλαμβάνει πλοία, καύσιμα για τη μεταφορά του φορτίου από τις εταιρείες. Οι εταίροι επιδιώκουν να δημιουργήσουν ένα ευέλικτο δίκτυο μαζικής μεταφοράς, το οποίο εξυπηρετείται από έναν στόλο πλοίων που κινούνται με αμμωνία, που διαχειρίζονται το κόστος με μακροπρόθεσμες συμβάσεις φορτίου.
«Είμαστε ευτυχείς που οι Elkem, Vestkorn, Biomar, Franzefoss Minerals και Saltimport αποφάσισαν να συμμετάσχουν μαζί μας στην εξεύρεση λύσης για μηδενική χρήση άνθρακα για τις υλικοτεχνικές τους απαιτήσεις. Μαζί, καλούμε όλους τους φιλόδοξους για το περιβάλλον ιδιοκτήτες φορτίου να συνεργαστούν μαζί μας», δήλωσε ο André Risholm στο Viridis Bulk Carriers. «Η μεταφορά φορτίων με μηδενικές εκπομπές θα ενεργοποιηθεί μέσω οικονομιών κλίμακας και η πόρτα μας είναι ανοιχτή για όλους όσους το βρίσκουν αυτό ενδιαφέρον».
Νωρίτερα φέτος, η Viridis ανέφερε ότι είχε ήδη αρχίσει να αναπτύσσει τη σχεδιαστική ιδέα για τα πλοία της με την υποστήριξη του Συμβουλίου Έρευνας της Πράσινης Πλατφόρμας για την Αναδιάρθρωση των Επιχειρήσεων της Νορβηγίας.
Μαζί με το Arena Ocean Hyway Cluster, η Viridis ανέφερε ότι διερευνά μια σειρά διαφορετικών διαμορφώσεων για να δημιουργήσει μια ευέλικτη σχεδίαση για τους μεταφορείς χύδην για να καλύψει τις ευρείες ανάγκες των ναυλωτών.
Το έργο σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει παλινδρομικούς κινητήρες που θα καίνε αμμωνία για να παράγουν προωστική ισχύ, και ένα σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων βελτιστοποιημένο για αμμωνία που θα εξαλείψει τυχόν υποπροϊόντα.
Σκοπεύουν επίσης να χρησιμοποιήσουν μπαταρίες και συνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας στην ακτή δημιουργώντας ένα υβριδικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας-αμμωνίας. Το ηλεκτρικό σύστημα θα επιτρέπει τη λειτουργία ελιγμών και φορτοεκφόρτωσης με μηδενικές εκπομπές.
Μία από τις προκλήσεις είναι το υψηλότερο προβλεπόμενο κόστος για την ανάπτυξη και τη λειτουργία πλοίων που χρησιμοποιούν αμμωνία. Η Viridis σχεδιάζει να το ξεπεράσει μέσω της βελτιστοποίησης του φορτίου που πιστεύουν ότι θα επιτρέψει την καλύτερη χρήση με αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος για τους φορτωτές.
«Αυτό είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για την επίτευξη ευρείας χρήσης πλοίων. Με την αυξημένη παραγωγικότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο στόχος είναι να μειωθεί ο αντίκτυπος στο κόστος της χρήσης καυσίμου αμμωνίας χωρίς άνθρακα, το οποίο μπορεί αρχικά να είναι πιο ακριβό από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα. Η υλοποίηση του έργου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στους τοπικούς ρύπους και στις παγκόσμιες εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία».
Δουλεύοντας με το δίκτυο, ο στόχος είναι να αναπτυχθούν πλοία που θα είναι αρκετά ευέλικτα για να χειρίζονται διάφορους τύπους και όγκους φορτίου, τόσο ως προς το λειτουργικό εύρος όσο και ως προς τις λειτουργικές δυνατότητες, διατηρώντας παράλληλα την ασφάλεια.
Η Viridis Bulk Carrier αναμένεται να κάνει παραγγελίες για πλοία κατά τη διάρκεια του 2022, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2024/25.