Η Αυστραλιανή Αρχή Ασφάλειας για τη Ναυσιπλοΐα (AMSA) εξέδωσε απαγόρευση 36 μηνών για την Αυστραλία για το σημαία Παναμά φορτηγό πλοίο Maryam λόγω της κακής κατάσταση του πλοίου και τις άσχημες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης του πληρώματος. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απαγόρευση που έχει εκδοθεί ποτέ από την AMSA, διπλάσια από την απαγόρευση που επιβλήθηκε σε ένα άλλο πλοίο που ανήκει στην ίδια εταιρεία του Κατάρ, αντικατοπτρίζοντας τις σοβαρές ελλείψεις που σχετίζονται με τη συντήρηση των πλοίων και τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών.
«Η διάρκεια της απαγόρευσης αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα της κατάστασης και την αδυναμία της εταιρείας που διαχειρίζεται το πλοίο να διασφαλίσει την ευημερία των ναυτικών της και το επίπεδο συντήρησης των πλοίων της», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της AMSA, στον επιχειρησιακό τομέα Allan Schwartz. «Τους τελευταίους μήνες η AMSA και άλλα μέρη που εμπλέκονται σε αυτήν την κατάσταση, έπρεπε να φέρουν στο τραπέζι την Aswan Shipping για να επιλύσουν τις συστημικές και συνεχόμενες παραλήψεις στα πλοία της. Εμφανής υπήρξε η απουσία και η αδιαφορία της Aswan Shipping καθ ‘όλη τη διάρκεια της κράτησης των πλοίων Maryam και Movers 3. Αυτό ήταν κάτι περισσότερο από απογοητευτικό. ”
Το ηλικίας 17 χρόνων πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Maryam τέθηκε υπό κράτηση στο Πορτ Κέμπλα της Αυστραλίας στις 19 Φεβρουαρίου 2021, μετά την επιθεώρηση από την AMSA και των εντοπισμό πολλών ελλείψεων. Η AMSA ανέφερε συνολικά 36 παρατηρήσεις στο πλοίο χωρητικότητας 97.045 dwt. Εντόπισαν προβλήματα με την μηχανή ενώ και οι ηλεκτρομηχανές είχαν σοβαρά προβλήματα ως αποτέλεσμα την έλλειψη ισχύος, και άρα χωρίς επαρκές ηλεκτρικό ρεύμα και κλιματισμό στο πλοίο! Οι συνθήκες διαβίωσης στο πλοίο αναφέρθηκαν ότι παραβίαζαν τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας. Άλλα σοβαρά ζητήματα περιελάμβαναν το τιμόνι της σωσίβιας λέμβου και τα ηχεία του συστήματος ανακοίνωσης, το λεγόμενο public address.
Μέχρι το τέλος Μαρτίου, η AMSA ανέφερε ότι μόνο το ένα τρίτο των παρατηρήσεων είχαν διευθετηθεί, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων με τις σωσίβιες λέμβους και τον εξαερισμό, ενώ το πλοίο περίμενε ανταλλακτικά για την ολοκλήρωση των επισκευών στις γεννήτριες του.
Ο Schwartz είπε ότι η κράτηση του Maryam ήταν παρατεταμένη, διότι προέκυψαν μετέπειτα ζητήματα με το πλοίο περνούσαν οι μήνες. Ο νηογνώμονας διενήργησε επίσης επιθεώρηση που επικεντρώθηκε στις συνθήκες διαβίωσης και την ευημερία του πληρώματος εκ μέρους του κράτους της σημαίας του πλοίου και στα μέσα Απριλίου ανέφερε ότι είχε εντοπίσει ασυνέπειες σχετικά με τις συμβάσεις του πληρώματος. Παρόμοια ζητήματα βρέθηκαν επίσης στο άλλο πλοίο της εταιρείας που βρίσκεται υπό κράτηση στην Αυστραλία.
Ενώ οι διαχειρίστρια εταιρεία συνέχισε να σημειώνει κάποια πρόοδο στις επισκευές του Maryam, στα τέλη Απριλίου περίπου το μισό από τα 23 μέλη του πληρώματος ζήτησε να επαναπατριστεί. Η AMSA επέτρεψε στο πλοίο να μετακινηθεί από τον ντοκο στο αγκυροβόλιο στο λιμάνι Kembla, αφού επιλύθηκαν τα προβλήματα σχετικά με τις ηλεκτρομηχανές, και έτσι πραγματοποιήθηκαν και οι αλλαγές του πληρώματος.
«Απογοητευμένο από τη συνεχιζόμενη απροθυμία της διαχειρίστριας εταιρείας να εκπληρώσει τις βασικότερες υποχρεώσεις της για τη συντήρηση των πλοίων του και να παρέχει αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης για το πλήρωμα, περίπου το μισό από το αρχικό πλήρωμα του Maryam ζήτησε τον επαναπατρισμό του», δήλωσε ο Schwartz. “Στις 28 Μαΐου, αυτό τελικά συνέβη στο Μπρίσμπεϊν, με 10 από το αρχικό πλήρωμα να αντικαθίστανται με νέο πλήρωμα που πρόσφατα ολοκλήρωσε την καραντίνα στο Κουίνσλαντ.”
Το AIS φαίνεται να δείχνει το πλοίο να αναχώρησε από την Αυστραλία, κάτι που θα συνέβαινε με την AMSA να εκδίδει την απαγόρευση, ταυτόχρονα με την διευθέτηση των ελλείψεων.
Ο Schwartz είπε ότι οι απαγορεύσεις στα πλοία από τη AMSA είναι η έσχατη λύση, χρησιμοποιώντας τις, μόνο όταν άλλες ενέργειες δεν παρέχουν τις απαιτούμενες αποτρεπτικές ή συμπεριφορικές αλλαγές.
Σύμφωνα με την AMSA, οι απαγορεύσεις «στέλνουν ένα σαφές μήνυμα στη βιομηχανία ότι η AMSA δεν δέχεται πλοία κάτω που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις στα ύδατα της Αυστραλίας. Οι συνέπειες για την τα πλοία τα οποία δεν πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως το Movers 3 και το Maryam, είναι από οικονομικής άποψης δαπανηρά ενώ και υπάρχει και κόστος στη φήμη», δήλωσε ο Schwartz.
Η AMSA ανακοίνωσε ότι εάν κάποιο από τα πλοία της Aswan Shipping εισέλθει στα ύδατα της Αυστραλίας, θα παρακολουθείται στενά και θα υπόκειται σε συχνότερες επιθεωρήσεις ως αποτέλεσμα των συστημικών αστοχιών που εντόπισε η AMSA σε αυτά τα δύο πλοία.