Η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η Maersk, λέει ότι η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις που υπάρχουν στο λιμάνι του Yantian στη Νότια Κίνα θα διαταράξουν περισσότερο το παγκόσμιο εμπόριο από ότι το μπλοκάρισμα του καναλιού του Σουέζ από το Ever Given τον περασμένο Μάρτιο.
Ο Διεθνής τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Yantian (YICT) αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις και διακοπές λόγω της πανδημίας του Covid-19 στην περιοχή του λιμανιού και ως εκ τούτου εφαρμόστηκαν μέτρα πρόληψης και περιορισμού.
Ο Ditlev Blicher, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk Asia Pacific, δήλωσε σε διαδικτυακή ενημέρωση ότι το λιμάνι του Yantian λειτουργεί επί του παρόντος περίπου στο 40% της χωρητικότητας και ότι, «αναμένουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί και για τον επόμενο μήνα, με σημαντικές καθυστερήσεις στον ελλιμενισμό των πλοίων».
Ο Vincent Clerc, Διευθύνων Σύμβουλος της AP & Moller-Maersk της Ocean & Logistics, δήλωσε: «Θα έλεγα ότι αυτό προκαλεί σε εμάς μια πολύ μεγαλύτερη διαταραχή από αυτό που είχε προκαλέσει το μπλοκάρισμα του καναλιού του Σουεζ από το Ever Given για μερικές μέρες, λόγω της σημασίας του Yantian ως πύλης».
Το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ διήρκεσε μόνο έξι ημέρες, ενώ η κατάσταση στο Yantian έχει ήδη διαρκέσει αρκετές εβδομάδες και δεν φαίνεται να τελειώνει ούτε στις επόμενες εβδομάδες. Το λιμάνι χειρίζεται περίπου 13,5 εκατομμύρια TEU το χρόνο ή περίπου 36,400 TEU την ημέρα, όντας ένα βασικό λιμάνι σε παγκόσμια κλίμακα.
«Αυτή τη στιγμή, έχουμε καθυστερήσεις πλοίων έως και 16 ημέρες έξω από το Yantian, κάτι που φυσικά θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο δίκτυο από άποψη της αξιοπιστίας”, εξήγησε ο Clerc.
Με τις τιμές ναύλωσης για πλοία τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της σχεδόν πλήρους έλλειψης διαθέσιμης χωρητικότητας, οι μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια των πλοίων θα βλέπουν εταιρείες όπως η Maersk να αναγκάζονται να κόβουν δρομολόγια λόγω μειωμένης διαθέσιμης χωρητικότητας. «Θα δούμε χαμένα δρομολόγια ως αποτέλεσμα αυτών των καθυστερήσεων κάτι το οποίο θα επιδεινώσει περισσότερο τη συμφόρηση που βλέπουμε», δήλωσε ο Κλερς.
Τα άλλα λιμάνια αντιμετωπίζουν έλλειψη κοντέινερ, ειδικά των 40-ποδιών και 44-ποδιών που προτιμούνται από πολλούς πελάτες. «Ενθαρρύνουμε επίσης τους πελάτες μας να είναι θετικοί στο να χρησιμοποιούν διαφορετικούς τύπους κοντέινερ. Να είστε ανοιχτοί και να χρησιμοποιείτε εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών αντί για εμπορευματοκιβώτια 40 ποδιών, καθώς οι αλλαγές δρομολόγησης ασκούν πίεση στη διαθεσιμότητα εξοπλισμού σε αυτά τα λιμάνια», είπε.