Η Ναυτιλία μετά το Brexit

Παρά την έξοδο με εμπορική συμφωνία κανείς δεν μπορεί να εφησυχάσει – Το City του Λονδίνου είναι από τα κομβικής σημασίας ναυτιλιακά κέντρα

To Brexit και η επόμενη ημέρα για τη ναυτιλία και το City είναι ακόμη και μετά την 1η Ιανουαρίου του 2020 το ζητούμενο. Παρά την έξοδο με εμπορική συμφωνία κανείς δεν μπορεί να εφησυχάσει.

Το City του Λονδίνου είναι από τα κομβικής σημασίας ναυτιλιακά κέντρα, παγκοσμίως, αν και έχει απομείνει μόνο μία τράπεζα που ασχολείται με ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις.

Το διακύβευμα είναι μεγάλο αν ληφθεί υπόψιν ότι το Λονδίνο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία του 2020, πίσω από τη Σιγκαπούρη κερδίζοντας μία θέση αφού το 2018 και το 2019 ήταν τρίτο.

Την 5άδα συμπληρώνουν η Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και το Ντουμπάι. Το Λονδίνο και το Ντουμπάι είναι τα μόνα κορυφαία 5 διεθνή ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ασίας.

«Παρατηρούμε, εδώ και καιρό, κυρίως στη χρηματοοικονομική ναυτιλιακή αγορά, τράπεζες και χρηματοοικονομικοί οίκοι να φλερτάρουν έντονα με την ιδέα μετεγκατάστασής τους σε άλλα εκτός Βρετανίας κέντρα όπως είναι η Φρανκφούρτη, το Μόντε Κάρλο ή και η Σιγκαπούρη. Ακόμη, και το Παρίσι καραδοκεί να προσελκύσει και να «στρώσει το χαλί» στο δικό του City για τις αλλοδαπές ναυτιλιακές τράπεζες από το Λονδίνο» παρατηρούν κύκλοι της διεθνούς ναυτιλίας και προειδοποιούν:

«Όμως με το Brexit η Βρετανία δεν πρόκειται να παραδοθεί αμαχητί και να διακινδυνεύσει να απεμπολήσει ή έστω κατ’ ελάχιστο να μειώσει τις παραδοσιακές ναυτιλιακές της υποδομές. Είναι βέβαιο ότι θα αντιδράσει. Έχει ως φιλοδοξία να καθησυχάσει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, ούτως ώστε η βρετανική οικονομία να μην χάσει τα 15 δισεκατομμύρια στερλίνες το χρόνο που εισπράττει από τη ναυτιλία, και τις 250.000 θέσεις εργασίας που προσφέρει”.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πηγή: newmoney.gr

 

 

 

Διαβάστε ακόμα