ICS: Προτεραιότητα ο εμβολιασμός των ναυτικών- τουλάχιστον 400,000 οι εγκλωβισμένοι στα πλοία

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) οδηγεί τις κυβερνήσεις να βάλουν σε προτεραιότητα τον εμβολιασμό των ναυτικών και να τους ορίσουν τους ως βασικούς εργαζόμενους, για να αποτρέψουν την επανάληψη της «κρίσης αλλαγής των πληρωμάτων» του 2020.

Από την αρχή της πανδημίας, οι περιορισμοί ανάγκασαν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς να υπερβούν τον χρόνο των συμβάσεων τους τις συμβάσεις τους, αυξάνοντας την ανησυχία για την ασφάλεια των πλοίων, την κόπωση του πληρώματος και την πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη.

Μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου 2020, η ICS εκτιμά ότι μόνο το 25% των κανονικών αλλαγών του πληρώματος μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν, ενώ οι τρέχουσες εκτιμήσεις δείχνουν ότι έως και 400.000 ναυτικοί έχουν εγκλωβιστεί στα πλοία, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι τόσοι περιμένουν στη στεριά περιμένοντας να μπαρκάρουν.

Με περιορισμένη υποστήριξη από τις εθνικές κυβερνήσεις, υπάρχει πραγματική ανησυχία ότι, υπό νέους περιορισμούς, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί γρήγορα… σημείωσε η ICS.

Η εξάπλωση νέων παραλλαγών του COVID-19 στη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική και το Ηνωμένο Βασίλειο συνέβαλε σε αυστηρότερους περιορισμούς αλλαγών πληρώματος παγκοσμίως. Οι Φιλιππίνες, για παράδειγμα, επέκτειναν την προσωρινή απαγόρευση αλλαγής πληρώματος σε 35 χώρες, απαγορεύοντας στους ξένους ναυτικούς να μπαρκάρουν και να ξεμπαρκαρουν από τα λιμάνια των Φιλιππίνων.

Το Ηνωμένο Βασίλειο απαγορεύει ταξιδιώτες από τη Νότια Αμερική και οι ΗΠΑ έχουν επίσης αυστηροποιήσει τις προϋποθέσεις εισόδου. Αυτό είναι μέρος μιας ευρύτερης παγκόσμιας πολιτική που ακολουθείται σχετικά με την ευκολία στα ταξίδια, την οποία φοβάται η ναυτιλιακή βιομηχανία ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς να γίνουν οι παράπλευρες απώλειες από την αδράνεια των κυβερνήσεων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η ICS απαιτεί από τις κυβερνήσεις “να πάρουν τους ναυτικούς στα σοβαρά και να αποφύγουν την επανάληψη των λαθών του 2020”. Η επιτροπή της διαπίστωσε πέρυσι ότι οι κυβερνήσεις παραβίασαν τα δικαιώματα των ναυτικών και δεν συμμορφώθηκαν με αρκετές διατάξεις της MLC κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19.

Το μέσο πλοίο έχει πλήρωμα αποτελούμενο τουλάχιστον από τρεις εθνικότητες, και μερικές φορές περισσότερες. Αυτό το γεγονός καθιστά δύσκολη τη δυνατότητα εμβολιασμού ανά εθνικότητα, το οποίο είναι το τρέχον μοντέλο διανομής εμβολίων. Η πρόσβαση σε εμβόλια για όλους τους ναυτικούς και τα σαφή πρωτόκολλα «διαβατηρίου εμβολίων» σύμφωνα με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε η ICS.

Πριν από την απόφαση της ΔΟΕ τον Δεκέμβριο του 2020, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε ψήφισμα που καλεί όλες τις χώρες σε όλο τον κόσμο να ορίσουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους.

Ενώ περισσότερες από 40 χώρες έχουν μέχρι στιγμής αναγνωρίσει τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους, η πλειονότητα των χωρών δεν το έχει εφαρμόσει, αυξάνοντας τη ζήτηση από τη βιομηχανία για νέες λύσεις στο ζήτημα της διανομής εμβολίων, πριν επιδεινωθεί η ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί.

Εάν θέλουμε να διατηρήσουμε το παγκόσμιο εμπόριο, οι ναυτικοί δεν πρέπει να μένουν στο πίσω μέρος της ουράς για να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις δεν θα είναι σε θέση να εγχύσουν τους πολίτες τους χωρίς τη ναυτιλιακή βιομηχανία ή, κυρίως, τους ναυτικούς μας, σχολίασε ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS.

Διαβάστε ακόμα