ITF: Ρεκόρ εγκαταλελειμμένων πλοίων για το 2020- Οι απλήρωτοι ναυτικοί τεράστιο πρόβλημα

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων δήλωσε σήμερα ότι βοήθησε τους ναυτικούς να πάρουν σχεδόν 45 εκατομμύρια δολάρια από οφειλόμενους μισθούς πέρυσι, ενώ οι περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων σχεδόν διπλασιάστηκαν φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ.

Οι «οφειλόμενοι μισθοί» είναι συνήθως από αμοιβές, μπόνους που δεν καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη ή τον πράκτορά τους για εργασία που έχει ήδη πραγματοποιηθεί από τον ναυτικό.

Ο επιθεωρητής συντονισμού της ITF, Steve Trowsdale, ο οποίος είναι επικεφαλής 134 συντονιστών, επιθεωρητών και επαφών της ITF, δήλωσε ότι ο οφειλόμενες αμοιβές ήταν κάτι πολύ σημαντικό, λαμβάνοντας επίσης υπόψη πόσο δύσκολο ήταν για τους επιθεωρητές να επιβιβαστούν σε πλοία, λόγω των περιορισμών Covid-19 που επιβλήθηκαν από κυβερνήσεις, υγειονομικές και λιμενικές αρχές.

«Η πανδημία έχει αποδειχθεί πραγματικά δύσκολη για ορισμένους πλοιοκτήτες οι οποίοι ήδη είχαν δει τις επιχειρήσεις τους να είναι οριακά βιώσιμες, με κάποιους από αυτούς να αγωνίστηκαν να πληρώσουν ακριβότερες πτήσεις για τον επαναπατρισμό των ναυτικών, σε σχέση με ότι πλήρωναν πριν, ενώ και το κόστος της καραντίνας που έπρεπε να μείνουν τα πληρώματα να είναι πολλές φορές δυσβάστακτο. Όμως, οι οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες δεν λόγος και ούτε δικαιολογία για την αναστολή πληρωμών των μισθών ή να μην υποστηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών », δήλωσε ο Trowsdale.

Η ITF σημείωσε ότι το κόστος των πτήσεων και οι περιορισμοί ταξιδιού και διέλευσης που θεσπίστηκαν από τις χώρες για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του Covid-19 οδήγησαν στη συνεχιζόμενη «κρίση της αλλαγής πληρώματος», όπου οι ναυτικοί αναγκάζονται συνήθως να εργάζονται πέρα από την διάρκεια της σύμβασης τους, ακόμη και για πολλούς μήνες αφότου αυτή λήξει.

Το 2020, η ITF ανέφερε επίσης έναν αριθμό ρεκόρ για περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων , με τον αριθμό που περιλαμβάνεται στη βάση δεδομένων να φτάνει στον αριθμό ρεκόρ των 85 πλοίων για το 2020, από τα 40 το 2019 και τα 34 το 2018.

Ο Trowsdale προειδοποίησε ότι αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν να είναι «μόνο η κορυφή του παγόβουνου» όταν πρόκειται για περιπτώσεις εγκατάλειψης και οφειλών μισθών των ναυτικών παγκοσμίως.

«Η εγκατάλειψη αυξάνεται, και δυστυχώς ένας λόγος για αυτήν την αύξηση είναι ότι τα κράτη σημαίας δεν ανταποκρίνονται στις ευθύνες τους έναντι των ναυτικών. Τα κράτη σημαίας υποτίθεται ότι διασφαλίζουν ότι τα πλοία που φέρουν τη σημαία τους πληρώνουν εγκαίρως τους ναυτικούς, τους επαναπατρίζουν στο τέλος των συμβάσεων και παρέχουν τα βασικά για την επιβίωση τους», δήλωσε ο Trowsdale.

«Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η ITF και η επιθεώρηση της ITF εξακολουθούν να ηγούνται του αγώνα ενάντια στους απατεώνες πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν τους ναυτικούς σαν σκλάβους της σύγχρονης εποχής», πρόσθεσε ο Trowsdale.

Μια μεγάλη υπόθεση εγκατάλειψης αφορούσε έναν Σύριο ναυτικό, ο οποίος αναγκάστηκε να ζήσει στο εγκαταλελειμμένο σκάφος MV Aman υπό σημαία Bharani για τέσσερα χρόνια, ενώ οι αιγυπτιακές αρχές προσπάθησαν να πουλήσουν το πλοίο για να πληρώσουν τα χρέη των πλοιοκτητών. Όταν η ITF ανέλαβε ενεργά δράση τον Δεκέμβριο, χρειάστηκαν μόλις πέντε μήνες για να φτάσει στο σπίτι του ο ναυτικός, σύμφωνα με την ITF.

Διαβάστε ακόμα