IUMI: Σε αύξηση οι μεγάλες απώλειες για το 2019

Η Διεθνής Ένωση Θαλάσσιων Ασφαλίσεων (IUMI) δημοσίευσε τη στατιστική της έκθεση για το 2019, επισημαίνοντας ότι ενώ η αγορά φαίνεται ότι έχει φτάσει στο κατώτατο σημείο το 2019, οι μεγάλες απώλειες επιστρέφουν.

Υπήρξαν εννέα μεγάλες πυρκαγιές φορτηγών πλοίων το 2019 οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα απώλειες ζωών, τραυματισμούς και περιβαλλοντικές ζημίες. Αυτές οι πυρκαγιές είχαν ισχυρό οικονομικό αντίκτυπο, προκαλώντας υψηλό κόστος τόσο στους τομείς του πλοίου όσο και του φορτίου. Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία από τη σκανδιναβική ένωση θαλάσσιων ασφαλιστών (Cefor) δείχνουν ότι τα μεγαλύτερα πλοία επηρεάζονται περισσότερο:

Με ένα πρόσφατο έγγραφο η IUMI προτείνει ότι τα συστήματα πυρόσβεσης θα πρέπει να είναι έτσι διαρρυθμισμένα ώστε να μπορούν να διαχωρίζουν το πλοίο σε διαμερίσματα ώστε να απομονώνεται η πυρκαγιά και να μην επεκτείνεται και στα υπόλοιπα μέρη του πλοίου. Τότε τα μόνιμα συστήματα κατάσβεσης στο πλοίο θα μπορούσαν να ψύχουν τα container και να τα αφήσουν να καίγονται με ελεγχόμενο τρόπο. Επίσης θα πρέπει να παρθούν μέτρα για την ακριβής δήλωση του είδους του φορτίου που περιέχεται μέσα σε ένα container.

Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ότι η αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί στο 2,7% σε ένα όλο και πιο αβέβαιο πολιτικό και εμπορικό περιβάλλον. Το παγκόσμιο ναυτιλιακό εμπόριο έφθασε τα 11 δισεκατομμύρια τόνους το 2018 και προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,6% το 2019.

Η μέση ηλικία των πλοίων είναι τώρα 21,2 χρόνια. Η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου έχει πέσει σε περίπου δύο τοις εκατό, με την κυριαρχία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία και αύξηση του στόλου της.

Επιπλέον, αυξάνεται το μερίδιο της παγκόσμιας ναυτιλιακής επιχείρησης από την Ασία, μειώνοντας την κυριαρχία των ευρωπαϊκών και, ιδίως, των θαλάσσιων ασφαλιστικών αγορών του Λονδίνου.

Η παγκόσμια ασφαλιστική κάλυψη πλοίων πέτυχε ασφάλιστρα ύψους 7 δισ. Δολαρίων το 2018, αμετάβλητα από πέρυσι. Ορίζοντας παράλληλα με τον αυξανόμενο παγκόσμιο στόλο και την υψηλότερη έκθεση σε ένα μόνο κίνδυνο που οφείλεται στην τάση για όλο και μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων.

Δείτε αναλυτικά την έκθεση της IUMI