Καθελκύστηκε το μεγαλύτερο υπεράκτιο πλοίο ανύψωσης βαρών στον κόσμο «Les Alizés» (ΦΩΤΟ)

Η βελγική εταιρεία ναυτιλιακών υπηρεσιών Jan De Nul ανακοίνωσε την καθέλκυση του πλοίου γερανού υπεράκτιων εγκαταστάσεων επόμενης γενιάς Les Alizés. Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιανουαρίου στο ναυπηγείο CMHI Haimen στην Κίνα.

Το σκάφος, το οποίο θα ειδικεύεται στις υπεράκτιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα γίνει το μεγαλύτερο σκάφος βαρέων ανυψώσεων στον στόλο της Jan De Nul κατά την παράδοση το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Η πρώτη του δουλειά θα είναι στη Γερμανία, η μεταφορά και η εγκατάσταση 107 θεμελίων μονών πυλώνων ανεμογεννητριών για το God Wind 3 και Borkum Riffgrund 3 στα υπεράκτια αιολικά πάρκα για το Ørsted.

«Η κατασκευή του υπεράκτιου σκάφους εγκατάστασης Les Alizés βρίσκεται σε καλό δρόμο. Μπορούμε να προσβλέπουμε στην παράδοση αργότερα αυτό το έτος, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να χτίζουμε το μέλλον της υπεράκτιας ανανεώσιμης ενέργειας», δήλωσε ο Philippe Hutse, Διευθυντής της Offshore Division του Ομίλου Jan De Nul. «Μαζί με το Offshore Jack-Up Installation Vessel Voltaire, το οποίο είναι επίσης υπό κατασκευή στην Κίνα, θα έχουμε το τέλειο σύνολο σκαφών υπεράκτιας εγκατάστασης που θα μπορούν να εγκαταστήσουν τα τρέχοντα και τα μελλοντικά υπεράκτια αιολικά πάρκα. Έτσι προσφέρουμε στους πελάτες μας τις πιο αποτελεσματικές λύσεις εγκατάστασης.»

Το Les Alizés θα είναι εξοπλισμένο με έναν μεγάλο γερανό Huisman με ανυψωτική ικανότητα 5.000 τόνων, εντυπωσιακά ύψη ανύψωσης και έναν Universal Quick Connector (UQC) ικανό να χειρίζεται τις μεγαλύτερες υπεράκτιες ανεμογεννήτριες στον κόσμο. Μια λαβή πασσάλων με αντιστάθμιση κίνησης, με ενσωματωμένο σύστημα καθοδήγησης και έρευνας, θα παρέχει ασφαλή και αποτελεσματική εγκατάσταση μονών πυλώνων «με ακρίβεια», σύμφωνα με τον Jan De Nul.

Το σύστημα χειρισμού μονών πυλώνων θα αποτελείται από ένα σετ βάσης, ένα σύστημα ολίσθησης και έναν ανοδικό μεντεσέ για το χειρισμό και την εγκατάσταση των μεγαλύτερων μονών πυλώνων.

«Είναι η συνεχιζόμενη φιλοσοφία μας να επικεντρωνόμαστε και να θέτουμε ως κύριους στόχους την λειτουργική απόδοση και την βελτίωση της ασφάλειας ως», δήλωσε ο Jan Van De Velde, Επικεφαλής του Τμήματος Newbuilding του Ομίλου Jan De Nul. «Η Universal Quick Connector, η καινοτόμος λαβή πασσάλων με αντιστάθμιση κίνησης και το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα εγκατάστασης μονών πυλώνων ταιριάζουν απόλυτα στη στρατηγική μας να μην έχουμε χειροκίνητη επέμβαση στο κατάστρωμα κατά την εγκατάσταση. Παραμένουμε ένα βήμα μπροστά για να προσφέρουμε στη βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μια ασφαλή και αποτελεσματική λύση εγκατάστασης».

Σε αντίθεση με το Voltaire, το Les Alizés θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα DP2 υψηλής απόδοσης, αντί για jack-up πόδια που ποντίζονται στον βυθό της θάλασσας, καθιστώντας το ιδανικό για εργασία σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και θαλάσσιες καταστάσεις, βαθύτερα νερά, ενώ δεν εξαρτάται από τον βυθό της θάλασσας.

Προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2, το Les Alizés θα διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα μπαταριών-ντίζελ για τη βελτιστοποίηση της φόρτωσης του κινητήρα και την ανάκτηση της δυνητικής ενέργειας που επιστρέφεται από τον γερανό ανύψωσης. Το σκάφος θα μπορεί επίσης να λειτουργεί με βιοντίζελ δεύτερης γενιάς, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα έως και 90%. Ένα προηγμένο σύστημα διπλού φίλτρου καυσαερίων θα αφαιρέσει έως και 99% των νανοσωματιδίων από τις εκπομπές χρησιμοποιώντας ένα φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF) και μειώνοντας τις εκπομπές NOx και άλλους ρύπους μέσω ενός συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR) σε επίπεδα σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό EU Stage V regulation.

Φωτογραφίες Άρθρου

Διαβάστε ακόμα