Καθυστερεί ο απόπλους του Ever Given – οι Αιγύπτιοι επιμένουν ότι ο πλοίαρχος είναι υπεύθυνος

Το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που ανήκει στη ιαπωνική Shoei Kisen Kaisha και που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ για έξι ημέρες τον περασμένο Μάρτιο φαίνεται ότι θα παραμείνει υπό κράτηση στο αγκυροβόλιο για τουλάχιστον μια ακόμη εβδομάδα.

Η παραμονή του πλοίου στο αγκυροβόλιο της λίμνη Great Bitter στο κανάλι του Σουέζ συνεχίζεται, παρά την πρόσφατη ανακοίνωση για την διευθέτηση της
αποζημίωσης.

Ο πρόεδρος της αρχής του καναλιού του Σουέζ (SCA) Osama Rabie δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό DMC της Αιγύπτου ότι η συμφωνία καταρχήν θα επισημοποιηθεί σύμφωνα με τον αιγυπτιακό νόμο έως την 1η Ιουλίου, επιτρέποντας τον απόπλου του χωρητικότητας 20.388-TEU πλοίου Ever Given.

Κύκλοι που εκπροσωπούν τα συμφέροντα των φορτίων είπαν ότι υπάρχει ακόμη κάποια πράγματα να διευθετηθούν πριν ολοκληρωθεί η συμφωνία και η πληρωμή στην SCA, υπολογίζοντας ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον 10 μέρες πριν επιτραπεί στο πλοίο να αναχωρήσει.

Η νέα καθυστέρηση στην απελευθέρωση του Ever Given σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα αποπλεύσει πριν τα μέσα Ιουλίου με προορισμό το επόμενο λιμάνι που θα είναι το Ρότερνταμ.

Η προσάραξη του πλοίου μπλοκάρισε στο κανάλι για έξι ημέρες προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο. Οι ασφαλιστές του πλοίου ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι έχει συμφωνηθεί η διευθέτηση της αποζημίωσης χωρίς ωστόσο να αποκαλυφθούν οι όροι.

Ο χρηματοοικονομικός διακανονισμός θα καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από τους ιαπωνικούς ασφαλιστές της πλοιοκτήτρια εταιρείας Shoei Kisen Kaisha, με επικεφαλής τον Mitsui Sumitomo Insurance Group με έδρα το Τόκιο, με ένα ποσοστό να καλύπτεται επίσης από το UK P&I Club.

Το Bloomberg ανέφερε πρόσφατα ότι προσκομίσθηκαν αποδεικτικά στοιχεία στο δικαστήριο για διαφωνία μεταξύ των δυο Αιγυπτίων πιλότων της SCA που επέβαιναν εκείνη την στιγμή στο πλοίο. Οι πιλότοι διαφωνούσαν για το πώς θα πρέπει να ναυσιπλοησει το πλοίο εν μέσω τόσο δυνατών ανέμων, στρίβοντας όλο αριστερά και όλο δεξιά.

Εντολή δόθηκε από του πλοηγούς πριν την προσάραξη για αύξηση της ταχύτητας του πλοίου σε 13 κόμβους, την στιγμή που το όριο της επιτρεπόμενης ταχύτητας στο κανάλι είναι οι 8 κόμβοι.

Από την έκθεση προκύπτει ότι οι ασφαλιστές του πλοίου θα μπορούσαν να έχουν σοβαρούς λόγους να αμφισβητήσουν νόμιμα την αξίωση αποζημίωσης της SCA.

Ωστόσο, νομικές πηγές ανέφεραν ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις για τα πλοία που διέρχονται από το κανάλι του Σουέζ θα καθιστούσαν πολύ δύσκολο να αποδοθεί νομικά οποιαδήποτε ευθύνη στην SCA.

Η SCA επισήμανε το Βιβλίο κανονισμών Πλοήγησης στο κανάλι του Σουεζ , το οποίο καθορίζει τα όρια ταχύτητας στο κανάλι, και λέει ότι η υπέρβαση του ορίου της ταχύτητας είναι «αποκλειστική ευθύνη του πλοιάρχου».

Διαβάστε ακόμα