Η Κίνα έγινε η κορυφαία πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο με βάση την αξία του στόλου, εκτοπίζοντας την μέχρι πρότινος πρώτη Ιαπωνίας, σύμφωνα με το VesselsValue.
Από τον Ιανουάριο, η χώρα έχει δει τη συνολική αξία των ναυτιλιακών της περιουσιακών στοιχείων να αυξάνεται στα 191 δισεκατομμύρια δολάρια, λόγω της πρόσφατης αύξησης των ναύλων και των αξιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτή η αύξηση της αξίας επιταχύνθηκε από την παγκόσμια κρίση στην χωρητικότητα των εμπορευματοκιβωτίων και τα κυματώδη αποτελέσματά της διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και το εμπόριο σε όλο τον κόσμο.
Η αξία του στόλου της Ιαπωνίας, είναι της τάξεως των 187 δισεκατομμυρίων δολαρίων – μια αύξηση άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ιανουάριο. Αυτή η αύξηση οφείλεται από την άνθηση των αγορών bulker, LPG και πλοίων μεταφοράς οχημάτων.
«Η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και, κατά συνέπεια, η πρόσφατη άνοδος των ναύλων και των αξιών των συγκεκριμένων πλοίων την ανέβασε στην πρώτη θέση ως προς την αξία του στόλου», ανέφερε το VesselsValue στην τελευταία του έκθεση.
Η έκθεση προσέθεσε ότι η αύξηση των τιμών προκάλεσε επίσης μια αύξηση των παραγγελιών στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στην αγορά. Συνολικά έχουν παραγγελθεί 516 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο του 2021 και το 46 τοις εκατό αυτών των παραγγελιών έγιναν από κινεζικές εταιρείες. Επιπλέον, η σημαντική αύξηση των τιμών των φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου από την αρχή του έτους – με το Capesize 54-TCA να αυξάνεται από 16.656 $ σε 86.953 $ τον Οκτώβριο – σχεδόν διπλασίασε τη συνολική αξία του στόλου bulker της Κίνας τους τελευταίους 10 μήνες, από 28 δισεκατομμύρια δολάρια στα 53 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το κινεζικό κράτος, μέσω του κολοσσού China COSCO Shipping και China State Shipbuilding Corporation, είναι ήδη η χώρα με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο στον κόσμο αλλά και η μεγαλύτερη σε ναυπηγικές μονάδες όσο αναφορά την χωρητικότητα. Η COSCO ελέγχει περίπου 1.370 πλοία συνολικής χωρητικότητας περίπου 114 εκατομμυρίων dwt, περίπου το 5% της συνολικής χωρητικότητας παγκοσμίως.