ΟΛΠ: Προς νέα σύμβαση με τη Mediterranean Shipping Company

Σε συζητήσεις με τη Mediterranean Shipping Company, προκειμένου να αυξήσει την ελάχιστη εγγυημένη διακίνηση containers από τον προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται ο ΟΛΠ.

Ειδικότερα οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, προκειμένου να αυξηθεί το μίνιμουμ των φορτίων που θα φέρνει η MSC από 150.000 teu που είναι σήμερα στις 350.000 ετησίως, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν».

Σημειώνεται ότι από τα 625.014 teu που διακινήθηκαν από το προβλήτα Ι του ΟΛΠ το 2012, πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC.

Την πρόταση αυτή παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος τόνισε: «Η τρέχουσα χρονιά θα είναι μια επίσης κερδοφόρος χρήση για τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ Α.Ε., καλύτερη από το 2012».

Προανήγγειλε επίσης ότι τα έργα για την κατασκευή του νέου λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά, θα ξεκινήσουν μέσα το 2013, κάτι που θα έχει σαν αποτέλεσμα ο Πειραιάς να καταστεί το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου. Σημειώνεται ότι, ο ΟΛΠ αναμένει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να χρηματοδοτηθεί το σχέδιό του για την κατασκευή μέχρι έξι νέων προβλητών κρουαζιέρας δυνατότητας να φιλοξενήσουν τα νέας γενιάς κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν άνω των 3.000 επιβατών.

Το έργο έχει προϋπολογιστεί στα 230 εκατ. ευρώ. «Με την προώθηση του συνόλου των έργων της Πολιτιστικής Ακτής από κοινού με το υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Αττικής, το λιμάνι και ο ευρύτερος Πειραιάς μετατρέπονται σε δυναμική Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αττικό λιμενικό σύστημα

κ. Ανωμερίτης επεσήμανε ότι με την ψήφιση του νόμου για το νέο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα της χώρας η ΟΛΠ Α.Ε., απορροφώντας τις μετοχές των Α.Ε. των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας «θα μετατραπεί σε μια νέα δυναμική εταιρεία, η οποία θα εκφράζει ενιαία τη λιμενική πολιτική της Αττικής, με νέες δραστηριότητες, νέους πάροχους και νέες υποδομές».

Ανέφερε ότι «οι προσδοκίες ανάπτυξης της εταιρείας μέσα από το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, η κερδοφορία όλων των τομέων δραστηριοτήτων του, τα εκτελούμενα νέα έργα με ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα κρουαζιέρας, η ανάπτυξη της πολιτιστικής ακτής, οι αναδιατάξεις για ένα νέο σύγχρονο λιμενικό σύστημα, οι τυχόν παραχωρήσεις νέων έργων σε επενδυτές, έχουν δημιουργήσει μια νέα δυναμική».

Παράλληλα παρουσίασε τις προτάσεις της ΣΕΠ για περαιτέρω ανάπτυξη των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ., όπως έχει ήδη γράψει η «Ν» αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης νέου χώρου logistics στο χώρο των 90.000 τ.μ. του Σχιστού (πρώην χώρος ΟΔΔΥ), όπως και οι προτάσεις νέων συνεργασιών.

Η κίνηση

Η πορεία των μεγεθών της ΟΛΠ ΑΕ, πέρα από τα οικονομικά μεγέθη, κατά τη διάρκεια του 2012 αναδεικνύουν το μεγάλο λιμάνι της χώρας μεταξύ των πιο σημαντικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πιο συγκεκριμένα τα διακινηθέντα πλοία (αφίξεις-αναχωρήσεις) ξεπέρασαν τα 40.500 κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, ενώ οι διακινηθέντες επιβάτες ανήλθαν σε 17.978.728 και τα διακινηθέντα οχήματα ανήλθαν σε 2.701.891. Τα εμπορευματοκιβώτια σε ΤΕU’s ανήλθαν στον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ Α.Ε. σε 625.914, ενώ τα transit και εγχώρια αυτοκίνητα στο Car-Terminal σε 458.755.

naftemporiki.gr