Μετά την P3… η 2Μ

maersk_line_

Η Maersk Line και η Mediterranean Shipping Company (MSC) ενώνουν τις δυνάμεις τους στις βασικές εμπορικές οδούς μέσω μιας συμφωνίας διαμοιρασμού σκαφών (Vessel Sharing Agreement-VSA), πριν καλά-καλά κλείσει ένας μήνας από τη στιγμή που οι κινεζικές αρχές “έβαλαν φρένο” στην συμμαχία P3 που είχαν συστήσει μαζί με τη CMA CGM.

Η συμφωνία θα έχει διάρκεια 10 χρόνων και θα αφορά τις εμπορικές συναλλαγές σε Ασία-Ευρώπη, Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Η VSA θα αναφέρεται ως 2Μ και αντικαθιστά όλες τις υφιστάμενες συμφωνίες VSA και αγοράς που η Maersk Line είχε σε αυτές τις εμπορικές διαδρομές.

Η VSA θα περιλαμβάνει 185 πλοία με εκτιμώμενη χωρητικότητα 2,1 εκατ. TEU, αναπτυσσόμενα σε 21 γραμμές. Ο γενικός στόχος της συνεργασίας είναι ο διαμοιρασμός υποδομών (δικτύου). Η Maersk Line και η MSC θα είναι σε θέση να εξυπηρετούν τους πελάτες τους με πιο σταθερές και συχνές υπηρεσίες, καλύπτοντας περισσότερα λιμάνια με άμεσες υπηρεσίες.

Η συμφωνία VSA θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των δικτύων της Maersk Line και της MSC μέσω της καλύτερης αξιοποίησης της χωρητικότητας των πλοίων και της εξοικονόμησης πόρων. Η στοχευόμενη ημερομηνία έναρξης είναι στις αρχές του 2015, εφ’ όσον δοθούν οι άδειες που απαιτούνται από “ορισμένες αρχές”.

“Ο γενικός στόχος της συνεργασίας είναι ο διαμοιρασμός υποδομών”, αναφέρει η Maersk, ενώ ο Soren Skou, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk Line, δήλωσε: “Είμαι πολύ ικανοποιημένος με τη συμφωνία μας με την MSC. Μοιραζόμαστε την ίδια φιλοδοξία να έχουμε μια όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία γίνεται”.

Ο Nils Andersen, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk Group, πρόσθεσε: “Με τη συμφωνία αυτή η Maersk Line θα είναι σε θέση να ενισχύσει περαιτέρω την παροχή υπηρεσιών στους πελατών της, καθώς και τη μείωση του κόστους και των εκπομπών CO2”.

Η συμφωνία διαφέρει από την P3 στο ότι το μερίδιο αγοράς της είναι πολύ μικρότερο. Η Κινέζικη Επιτροπή Ανταγωνισμού δυσανασχετούσε με το μέγεθος του προηγούμενου σχεδίου δικτύωσης.

Η δεύτερη βασική διαφορά είναι ότι η VSA δεν θα συνεπάγεται τη δημιουργία μιας από κοινού ανεξάρτητης οντότητας. Τα πλοία θα διαχειρίζονται ή μισθώνονται ξεχωριστά και δεν θα υπάρχουν κοινές επιχειρήσεις αποθήκευσης, προγραμματισμού ταξιδιών και λιμενικών εργασιών. Επίσης η τιμολόγηση και το μάρκετινγκ θα γίνονται ανεξάρτητα. Από την άλλη μια κοινή επιτροπή συντονισμού θα εποπτεύει το δίκτυο σε καθημερινή βάση.

Θα υπάρχουν 6 γραμμές Ασία /Βόρεια Ευρώπη, τέσσερις για Ασία/Μεσόγειος, τέσσερις για Ασία/Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, δύο για Ασία/Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ,τρεις για Βόρεια Ευρώπη/ΗΠΑ και δυο για Μεσόγειο/ΗΠΑ. Η Maersk θα συνεισφέρει με 110 πλοία, το 55% της συνολικής χωρητικότητας, ενώ η MSC θα βάλεί 75.